Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Kultura a památky > Památky > Památkový fond
Téma pracovní skupiny: Prostředí pro život rodin a nástroje na podporu rodin v regionu
1) Přivítání účastníků jednání a poděkování účast na jednání.
2) Informace o šetření ve firmách:
- Klíčová aktivita 06 – Studie využívání principů rovných příležitostí ve firmách;
- v průběhu měsíců července, srpna a září;
- firmy obdrží oficiální dopis z Kraje Vysočina;
- 400 firem, 400 dotazníků v rámci kraje;
- 5 okresů, 80 dotazníků na okres Třebíč;
- 8 tazatelek na okres Třebíč;
- 5 tazatelek již bylo 4. 7. 2013 proškoleno;
- 132,- Kč čistého za 1 dotazník;
- jedná se o ženy na MD nebo RD či nezaměstnané.
3) Informace o tvorbě Brožury č. 2:
- téma „Náměty konkrétních opatření na podporu rovných příležitostí a slaďování pracovního a rodinného života pro veřejnou správu“
- přivítáme veškeré náměty.
4) Informace o přípravě Informačních listů č. 2 – jakmile budou vydány, budou neprodleně distribuovány (fyzicky i elektronicky).
5) Informace o první firemní mateřské škole v Třebíči:
- začne fungovat od září 2013;
- sídlit bude v nově opraveném bytovém domě v areálu bývalé borovinské továrny v ulici Tomáše Bati 1069;
- kapacita 24 dětí;
- pro firmy MANN + HUMMEL (CZ) s.r.o., MANN + HUMMEL Service s.r.o., Kühtreiber, s.r.o. a Jihomoravská akciová, a.s.;
- provozní doba od 6:30 do 17:00;
- děti již od půl roku věku;
- výuka angličtiny;
- pravděpodobně v měsíci říjnu se uskuteční den otevřených dveří.
6) Brainstorming na téma „Prostředí pro život rodin a nástroje na podporu rodin v regionu“ (viz níže).
7) Závěrečné shrnutí a sjednání termínu a místa dalšího jednání pracovní skupiny – říjen 2013 v místnosti Senior Pointu (B020) v budově B Městského úřadu Třebíč, Masarykovo nám. 116/6 (budova bývalého okresního úřadu).
Brainstorming – Prostředí pro život rodin a nástroje na podporu rodin v regionu
Jaká je infrastruktura pro život rodin v mé obci?
+ Dostatek kulturního a sportovního vyžití (Třebíč, Moravské Budějovice, Náměšť nad Oslavou)
+ Dostatek míst v mateřských školkách (Třebíč)
+ Rozšíření nekuřáckých kaváren a restaurací (Třebíč)
+ Dostatek dětských hřišť (Třebíč)
+ Dostatečná infrastruktura pro život rodin v mé obci – v rámci možností malých obcí (Rokytnice nad Rokytnou, Smrk)
– Malá informovanost o možnostech hlídání dětí (Třebíč)
– Absence pracovních míst
– Diskriminace maminek s dětmi při hledání zaměstnání
– Chybí flexibilní formy práce
– Finanční nedostupnost bydlení pro mladé rodiny
– Stále ještě nedostatečná bezbariérovost
– Nedostatek žen ve vedení obcí
– Absence míst pro setkávání teenagerů
– Větší péče o údržbu chodníků (Třebíč)
– Chybí park s travnatou plochou pro aktivní i pasivní odpočinek – piknikové plochy (Třebíč)
– Chybí pítka a kašny (Třebíč)
– Nedostatek stavebních míst a jejich finanční nedostupnost (Moravské Budějovice)
– Málo míst v mateřských školkách (Moravské Budějovice)
Fungování a očekávání od family pointů a senior pointů.
+ Místa pro setkávání cílových skupin (setkání s vrstevníky)
+ Zdroje informací
+ Kvalitní zázemí
+ Nabídka aktivit
+ Bezplatný přístup na internet
+ Odborné poradenství
+ Ochota pomoci
+ Najdi si babičku/dědečka
– Propojení Senior Pointu a Family Pointu
– V rámci fungování Senior Pointu a Family Pointu větší propagace
Vazba aktivit neziskových organizací a veřejného sektoru na potřeby rodin a firem.
- Bezplatný nájem prostor neziskovým organizacím
- Koordinační centrum práce na dálku v Třebíči
- Finanční podpora neziskových organizací ze strany měst
- Koordinace aktivit neziskových organizací a veřejného sektoru
- Vzájemná informovanost mezi všemi zúčastněnými
- Organizace veřejné dopravy ve vztahu k potřebám firem (Třebíč)
- Komunikace a spolupráce mezi městem a neziskovými organizacemi (Třebíč)
- Komunitní setkávání (Rokytnice nad Rokytnou)
- Aktivní život – pestrá nabídka kultury a zábavy (Třebíč)
- Vzájemná podpora – firma nakupuje zboží a služby od neziskových organizací (MANN + HUMMEL Service s.r.o.)
Co můžeme využít z dosavadních výstupů projektu?
- Informace z Brožury č. 1 – Slaďování pracovního a rodinného života. Jak mohou tyto aktivity pomoci rozvoji regionu? – bylo by vhodné vydané brožury fyzicky distribuovat do firem
- Informace z Informačních listů o slaďování práce a rodiny č. 1/2013 – bylo by vhodné vydané Informační listy fyzicky distribuovat do firem
- Informace ze seminářů
- Informace z kulatého stolu
- Informace z konference „(O)slaďování života. Jak skloubit práci a rodinu.“
- Prezentace lektorů ze seminářů a konference
- Souhrn návrhů vzešlých z konference „(O)slaďování života. Jak skloubit práci a rodinu“
Zapsal: Miroslav Cejpek
Fotogalerie ze setkání.
Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se