Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 
 

Odkazy


  • Místní agenda 21
  • bily pruh
  • Gemeinde 21
  • bily pruh
  • Zdravý kraj
  • bily pruh
  • Zapojené obce

  • Obyčtov
  • Pelhřimov
  • Polná
  • Račice
  • Radňovice
  • Radostín
  • Světlá nad Sázavou
  • Telč
  • Třebíč
  • Velké Meziříčí
  • Věžnice
  • Vír
  • Nové Město na Moravě
  • Mirošov
  • Malá Losenice
  • Lípa
  • Křižánky
  • Křídla
  • Kadov
  • Jihlava
  • Chotěboř
  • Chlumětín
  • Humpolec
  • Hodíškov
  • Cikháj
  • Černovice
  • Bory
 
 
 

Cesta: Titulní stránka > Spolupráce mezi místní Agendou 21 v Kraji Vysočina a programem "Gemeinde 21" v Dolním Rakousku > Projekt


 

8. setkání: Jednotlivé vzdělávací obory a oblasti ŠVP (vztah obecného a odborného ve vzdělávacích oblastech ŠVP; 14. 9. 2012)

obsah vzdělávání
 
 
 

Vzděláváme mladé lidi k jejich vlastnímu užitku?

Smysl a rozsah osobnostního rozvoje mladých lidí a jejich odborného růstu v průběhu středoškolského vzdělávání. Co má pro žáky význam? Jaký je vztah vzdělávání k profesnímu rozvoji žáka?

 

Zamyšlení účastníků nad rozsahem profesních či obecně odborných znalostí předkládaných žákům, jejich schopnosti je dále využívat; porovnání s použitelností obecných kompetencí

pochopení textu, vysvětlení situace, řešení problému – analýza možností a rozhodování, schopnost pochopit a učit se nové věci, používat počítač a flexibilně využívat nové aplikace

 

Co je důležitější pro životní a profesní uplatnění absolventů? Odborné znalosti (odborné předměty SOŠ, SOU, vědní předměty na G a lyceích) nebo obecné schopnosti? Je hlavní smyslem předmětů (vyučujícího) předat odborné poznatky nebo rozvíjet kompetence?

 

Jaké jsou z hlediska budoucího profesního uplatnění výhody a nevýhody

- konkrétních odborných nebo obecně odborných poznatků a dovedností

- obecných kompetencí (znalostí a dovedností)

 

Koresponduje způsob vzdělávání s formami vzdělávání a osobního profesního rozvoje v dospělosti? Je potřebné sledovat trendy v komunikačních a vzdělávacích technologiích a vhodně je využívat při výuce?

 

Musí všichni žáci vědět všechno nebo je důležitější naučit je si vybírat a uvažovat v souvislosti s dalším uplatněním? Je důležité, aby žáci vnímali, že jejich školní vzdělávání je pro ně užitečné? Co dělá škola proto, aby tomu tak bylo – jak tomu přizpůsobuje svůj vzdělávací program?  Je to vůbec vhodné? Nemá zůstat škola tradičním konzervativním prostředím a nositelem hodnot?

 

Docházejí do středních škol nevychovatelní a nevzdělavatelní žáci? Kolik jich je? Jsou ve školách učitelé, kteří jsou ochotni měnit své zažité pedagogické stereotypy s ohledem na měnící se společnost? Kolik jich je?

 

Odkazy


 

fotogalerie

 
 

Kontext

Umístění: Složky dokumentů > Dokumenty odborů > Školský portál > Rozvojové projekty > Ukončené projekty > Vzdělávání ředitelů SŠ kraje Vysočina > 8. setkání: Jednotlivé vzdělávací obory a oblasti ŠVP (vztah obecného a odborného ve vzdělávacích oblastech ŠVP; 14. 9. 2012)

Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu

Počet návštěv: 267919

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek