Aktualizace - doporučení ze stránek mBank, která jsou samozřejmě poplatná pro všechny běžné bankovní instituce:
Pokud už byl telefon infikovaný:
- Urychleně změňte heslo do internetového bankovnictví
- Změňte PIN do mobilní aplikace banky
- Vraťte tovární nastavení v telefonu
- Pokud na svém účtu vidíte nestandardní aktivitu, neprodleně se spojte s bankou
Pamatujte, že banka:
- Nikdy nežádá o zadání loginu a hesla do internetového bankovnictví v mobilní aplikaci (používá se nezávislý PIN nebo definovaný otisk prstu)
- Nevyžaduje od uživatelů v průběhu logování do mobilní aplikace dodatkové osobní údaje nebo informace o platebních kartách
- Nezasílá na mobilní telefony klientů žádné bezpečnostní certifikáty nebo jiné aplikace k instalaci
- Nežádá o vykonání testovacích platebních příkazů
- Nezasílá klientům emailem zprávy obsahující odkaz do internetového bankovnictví (tj. směřující na stránky logování do IB)
Bankovní virus cílí na uživatele telefonů, kteří mají nastavenou českou, polskou a německou jazykovou lokalizaci.
V případě, že jste uživatelem této aplikace, dle doporučení vládního Govcertu (odkaz uveden níže) doporučujeme:
- změnit přístupové heslo do elektronického bankovnictví a jiných služeb prostřednictvím jiných přístrojů (počítač a telefon)
- používat kvalitní antivirové řešení pro chytré mobilní telefony
- nepřihlašovat se do el. bankovnictví prostřednictvím jednoho chytrého zařízení, na které zároveň chodí SMS ověřovací kódy
Dále doporučujeme aplikaci odinstalovat, mobilní zařízení oskenovat antivirovým nástrojem a striktně u jednotlivých mobilních aplikací definovat jejich oprávnění.
Více informací: