Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Finance > Fond Vysočiny > Rada Fondu Vysočiny > zápisy ze zasedání


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 
 

zápisy ze zasedání

Záložky hlavní nabídky

Vyberte:

Cvičení Nemocnice Pelhřimov

Cvičení Nemocnice Pelhřimov
15. leden 2008 - Pelhřimov
V Nemocnici Pelhřimov proběhlo v úterý 15. ledna 2008 cvičení krizového štábu s aktivací Traumatologického plánu nemocnice. Záměrem cvičení bylo vyzkoušet připravenost nemocnice k příjmu velkého počtu raněných v mimopracovní době. Tomu odpovídal i scénář cvičení, když v 16:00 hod. oznámilo operační středisko Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina havárii linkového autobusu 1 km za Košeticemi, směrem na Vlašim a požádalo o aktivaci Traumatologického plánu nemocnice. Předpokládaná doba příjezdu prvních raněných do nemocnice je v 16:45 hod.
 

 
 

Po ověření zprávy, se v nemocnici ihned rozběhl mechanismus svolání krizového štábu nemocnice, prověrka telefonického spojení na lékaře a zdravotnický personál a aktivace potřebných oddělení. V 16:13 hod. upřesňuje operační středisko záchranky počet raněných a nemocnice se připravuje na příjem čtyř těžce raněných, vyžadujících urgentní operační zákrok a šestnácti lehce raněných. Během krátké doby musí být vytvořeny příjmové a operační týmy, zprovozněny dva chirurgické sály, sálek pro lehce raněné, potřebný komplement a provedena řada dalších opatření. Součástí nácviku je i procvičení potřebných technických a logistických opatření.
Členové krizového štábu sledovali a náročně hodnotili postupy konkrétních pracovníků. Na štáb v budově ředitelství se postupně sbíhala jednotlivá hlášení. V 16:40 hod. byla nemocnice schopná avizované počty raněných přijmout a poskytnout jim potřebou péči.

V 16:50 hod se krizový štáb sešel k celkovému vyhodnocení. Cvičení potvrdilo dobrou připravenost nemocnice na podobné události, ale zároveň se jasně projevily některé nedostatky v dodržování předepsaných postupů i dílčí logistické nedostatky s průchodností objektů, označení klíčů, apod. Ukázalo se, že je značný rozdíl v organizaci hromadného příjmu pacientů v pracovní a mimopracovní době. Ředitel nemocnice Ing. Pavel Hrala i šéflékař MUDr. Jaromír Pangrác se shodli na nutnosti zjištěné závady rychle vyřešit a krátké době podobný nácvik zopakovat.


Primář chirurgického oddělení MUDr. Miroslav Zahálka se svými spolupracovníky při organizvání příjmu raněných

 
 
Zodpovídá: Bc. David Talpa
Vytvořeno / změněno: 15.1.2008 / 15.1.2008

Počet návštěv: 28985
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek