Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Finance > Finanční zdroje z EU > Program spolupráce INTERREG V-A Rakousko – Česká republika
Pavel Franěk zmiňuje, že ještě před dvěma lety figurovala nedostupnost lůžkové hospicové péče mezi desítkou nejpalčivějších problémů regionu. „Dnes byste téma absence lůžkové hospicové péče v tomto žebříčku už nenašli. Veřejnost přinesla naopak podnět k udržení a rozšíření domácí hospicové a paliativní péče. Během 24 měsíců intenzivní práce s poskytovateli vč. jejich podpory, sdílením informací s veřejností a také osvěta podpořená krajskými nemocnicemi a jejich nabídkou paliativních služeb ve všech pěti krajských městech, se veřejnost naučila službu plně využívat,“ říká Pavel Franěk. Podle jeho slov nabídl kraj ve spolupráci s poskytovateli přijatelnou a především důstojnou pomoc i těm, kteří chtějí využít možnost postarat se o své blízké doma. Roste i počet klientů využívajících paliativní lůžka v krajských nemocnicích. Nemocnice nabízí služby kaplanů, přítomnost rodiny u lůžka, i okamžitá dostupnost lékařů může být pro rodinu uklidňujícím faktorem.
Domácí hospicová péče se skládá jednak z činností, které spadají do odlehčovací služby, kterou mají provozovatelé registrovanou jako sociální službu financovanou podle schválených pravidel pro poskytování vyrovnávací platby z prostředků kraje a MPSV. Další složkou domácí hospicové péče jsou činnosti, které nelze zařadit mezi činnosti definované zákonem o sociálních službách (např. zdravotnické úkony, zapojení lékařů, půjčování pomůcek anebo práce s pozůstalými). Tyto činnosti je nutné z rozpočtu kraje spolufinancovat na základě samostatných Zásad Zastupitelstva Kraje Vysočina, přičemž tyto činnosti jsou hrazené i z dalších zdrojů (např. ze zdravotního pojištění, úhrad klientů apod.). S ohledem na tyto okolnosti je Kraj Vysočina připraven podpořit financování úvazků pracovníků poskytujících přímou péči klientům až 42 tisíci korun měsíčně, tedy stejně jako v loňském roce. Při výpočtu podpory úvazků byly zohledněny provozní náklady střediska hospicové péče, pronájmy objektů, autoprovoz, administrativa nebo také náklady na vybavení pro pomoc klientům.
Kraj Vysočina podporuje poskytování hospicové péče systémově od roku 2010. Celkové náklady jednotlivých poskytovatelů na zajištění hospicové péče v Kraji Vysočina se ročně přesahují částku 20 miliónů korun s tím, že k jejímu poskytování přispívá také funkční síť domácí ošetřovatelské péče, odlehčovacích služeb, spolupráce s nemocnicemi i s praktickými lékaři. Kraj na služby hospicové a domácí hospicové péče uvolní v roce 2019 celkem 15 miliónů korun.
Poskytovatelé Domácí hospicové péče na území Kraje Vysočina
1) Domácí hospic Vysočina, o. p. s. Středisko hospicové péče Jihlava pokrývá území Jihlava s možným přesahem na Telčsko,
2) Domácí hospic Vysočina, o. p. s. Středisko hospicové péče Nové Město na Moravě s pracovištěm ve Velkém Meziříčí pokrývá území Žďár nad Sázavou, Nové Město na Moravě, Bystřice nad Pernštejnem, Velké Meziříčí
3) Oblastní charita Havlíčkův Brod – území Havlíčkův Brod, Chotěboř, Světlá nad Sázavou, Humpolec
4) Oblastní charita Pelhřimov – území Pelhřimov, Pacov
5) Diecézní charita Brno, Oblastní charita Jihlava – území Jihlava, Telč
6) Diecézní charita Brno, Oblastní charita Třebíč – území Třebíč, Moravské Budějovice, Náměšť nad Oslavou
7) Diecézní charita Brno, Oblastní charita Žďár nad Sázavou - území Žďár nad Sázavou, Nové Město na Moravě, Bystřice nad Pernštejnem, Velké Meziříčí
8) Sdílení o.p.s. Telč – území Telč a 20 km od Telče, tedy i část území Jihočeského kraje
Zdroj: odbor sociálních věcí, Krajský úřad Kraje Vysočina
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se