Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Finance > Fond Vysočiny > Rada Fondu Vysočiny > zápisy ze zasedání
Vyberte:
Mezi řešenými úseky dlouhou dobu figurovala například velká křižovatka silnic I/23 a I/38 Kasárna. Ředitelství silnic a dálnic zde křížení významných dopravních tahů vyřešilo vybudováním okružní křižovatky. Podle informací, které ŘSD sdílelo na Dopravní konferenci, bude příští rok toto místo osazeno meteostanicí s kamerou. Na silnici I/34 - tedy u železničního podjezdu v Pelhřimově - byla instalována světelná signalizace, která upozorňuje řidiče při silných deštích na nebezpečí hluboké vody, v minulosti nebyla výjimkou hladina ve výšce dvou metrů. V případě úseku silnice II/523 Větrný Jeníkov – Bílý Kámen byly oblouky menšího poloměru před dvěma týdny osazeny svodidly. Ve fázi pokročilých příprav je realizace okružní křižovatky na silnicích II/129 a II/347 v Humpolci u Vodaku (vedle Penny Marketu). „Zde se jedná o velkou křižovatku. Hlavní dopravní proudy jsou odlišné od hlavní silnice. Kraj Vysočina nyní připravuje projektovou dokumentaci a v roce 2019 se počítá se stavbou okružní křižovatky,“ informoval radní Kraje Vysočina pro oblast dopravy a silničního hospodářství Jan Hyliš.
Dopravní experti v rámci letošní Dopravní konference v Jihlavě upozornili na další tři riziková místa, kterými projíždí řidiči jedoucí po nejfrekventovanějších dopravních komunikacích v Kraji Vysočina:
Za rizikové místo označen směrový oblouk zhruba v polovině trasy, od roku 2013 evidováno 18 nehod řešených PČR, většina z nich způsobena nepřizpůsobením rychlosti, většina nehod zde řešena v posledním roce a půl. Návrh řešení expertů: umístění přechodného dopravního značení s upozorněním na nebezpečí smyku a doporučené rychlosti („50“) do doby výsledku změření a vyhodnocení protismykových vlastností povrchu vozovky, dále změna trvalého svislého dopravního zařízení vodící tabule tzv. „sdružené“ nahradit zkrácenými vodícími tabulemi v počtu min. 5 kusů z každého směru jízdy na žlutozeleném fluorescečním podkladu, návrh na doplnění svislého dopravního značení před směrovým obloukem zatáčka vpravo ve směru od Nového Města na Moravě a zatáčka vlevo ve směru od Žďáru nad Sázavou a zvážení rozšíření vozovky.
Od 2013 řešeno Policií ČR 16 nehod, 2 osoby těžce, 21 lehce, příčina vždy nerespektování příkazu dopravního značení, nebezpečné je především uspořádání křižovatky s křížením různě významných komunikací, špatné rozhledové podmínky.
Návrh řešení expertů: snížení rychlosti před vjezdem do obce, snížení svahů a úprava zářezů křižovatky, úprava dopravního značení, přestavba křižovatky.
Letos v dubnu bylo upraveno svislé i vodorovné značení na vedlejších komunikacích, nově jsou instalovány stopky, na výjezdu z obce bylo vyměněno odrazové zrcadlo. Dle statistik je v tomto místě evidována od jara pouze jedna drobná dopravní nehoda bez zranění. Další opatření směřující ke zvýšení bezpečnosti jsou plánována na rok 2020 (v závislosti na průběhu majetkoprávní přípravy), kdy bude modernizována silnice II/353 v tomto úseku na šířkovou kategorii S 9,5 včetně úpravy křižovatky se silnicí II/348. Na příjezdu po II/348 od Arnolce budou seříznuty svahy pro zlepšení rozhledových poměrů v křižovatce. Z druhé strany od Polné je v plánu vybudovat ostrůvek spolu s úpravou dopravního značení pro usměrnění vjezdu do křižovatky.
Vyšší nadmořská výška, zrádný vrcholový oblouk, od 2013 celkem řešeno PČR 14 dopravních nehod, důvodem ve většině případů nepřizpůsobení rychlosti patrně dané dlouhou navazující komunikací. Návrh řešení expertů: bodová úprava trasy, případné zvětšení poloměru oblouku, eventuálně změření protismykových vlastností povrchu vozovky, popř. pokládka zdrsňující směsi tzv. Rocbinda, která se pokládá na vozovku ke zkrácení brzdné dráhy automobilů a zároveň pomáhá ke zklidnění dopravy a svou charakteristickou sytě červenou barvou (může existovat i v jiném barevném provedení) upozorňuje řidiče na hrozící nebezpečí – problematiku v daném místě.
Veškeré závěry z dopravní konference Kraj Vysočina ve spolupráci s krajským úřadem vnímá jako podnět k dalším řešením těchto rizikových míst v součinnosti s Policií ČR.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Zpět do intranetu, Přihlásit se