 Již několik let probíhají diskuse o 
krácení čekací doby pacientů v ambulancích nemocnic kraje Vysočina. 
Prvotní záměr byl přenesen do podoby projektového záměru již v roce 2007
 a hledal se partner, který podobný systém již řeší. V rámci vzájemné 
spolupráce regionů Vysočina a Friuli-Venezia Giulia v Itálii se podařilo
 najít partnera, který má zkušenosti a podobný systém již provozuje. 
Došlo tedy k sepsání projektu a k pokusu jeho prosazení u Evropské 
komise, kde bylo možné se s podobnými projekty ucházet o finanční 
dotaci. Projekt musel být podán jako projekt mezinárodní spolupráce a 
tak byly přizvány i další země jako Slovensko, Polsko, Rakousko a již 
zmíněná Itálie. Bohužel se nepodařilo s projektem uspět a byl vyhodnocen
 jako 31. projekt ze 75 předložených - dotaci dostalo prvních 26.
          Již několik let probíhají diskuse o 
krácení čekací doby pacientů v ambulancích nemocnic kraje Vysočina. 
Prvotní záměr byl přenesen do podoby projektového záměru již v roce 2007
 a hledal se partner, který podobný systém již řeší. V rámci vzájemné 
spolupráce regionů Vysočina a Friuli-Venezia Giulia v Itálii se podařilo
 najít partnera, který má zkušenosti a podobný systém již provozuje. 
Došlo tedy k sepsání projektu a k pokusu jeho prosazení u Evropské 
komise, kde bylo možné se s podobnými projekty ucházet o finanční 
dotaci. Projekt musel být podán jako projekt mezinárodní spolupráce a 
tak byly přizvány i další země jako Slovensko, Polsko, Rakousko a již 
zmíněná Itálie. Bohužel se nepodařilo s projektem uspět a byl vyhodnocen
 jako 31. projekt ze 75 předložených - dotaci dostalo prvních 26.
         
 Další významný posun nastal v loňském roce, kdy se podařilo navázat 
kontakty s Tchaiwanem, kde byla služba rezervačního systému vyhodnocena 
jako nejlepší elektronická veřejná služba. Došlo k setkání se zástupci 
tchaiwanské strany s žádostí o spolupráci na řešení této problematiky v 
našich podmínkách. Při setkání na Krajském úřadu kraje Vysočina, za 
přítomnosti zástupců kraje i nemocnice, byl rezervační systém představen
 a podrobně popsán. Postupem času došlo k dohodě o spolupráci a tato 
dohoda byla schválena radou kraje jako projektový záměr kraje řešit 
čekací dobu pacientů pomocí implementace rezervačního systému.
         
 Nyní trochu k samotnému systému a k jeho plánovanému nasazení. 
Rezervační systém by měl primárně fungovat pro objednávání pacientů do 
odborných ambulancí nemocnic v kraji. Fungovat by měl jako webové 
portálové řešení, kde bude existovat definice dané ambulance a její 
pracovní rozvrh, který bude nadefinován dle požadavků a možností dané 
ambulance. Privátní ambulance v kraji pak budou moci pacientovi ve své 
ordinaci nabídnout datum a čas jejich návštěvy v odborné ambulanci s 
tím, že pokud pacient v této objednávce zanechá na sebe kontakt 
(telefon, mail), bude v případě změny termínu kontaktován a přeobjednán 
dle jeho možností na jiný termín. To by mělo výrazně snížit čekací dobu 
pacientů v ambulancích včetně snížení nákladů na dopravu pacientů, kteří
 se musí někdy opakovaně vydat k vyšetření. 
          Celý projekt 
bude zahájen během měsíce dubna tohoto roku a v provozu by měl být do 
konce roku 2010. Projekt je plánován v rozpočtu 3 mil. korun s tím, že 1
 mil. korun bude hrazen z finančních prostředků tchaiwanské strany a 2 
mil. korun ze zdrojů kraje. Prvotním krokem bude velmi důsledná analýza,
 která zmapuje současný stav objednávání pacientů v kraji a navrhne co 
nejoptimálnější nasazení rezervačního systému s ohledem na možnosti 
lidské i technologické. Pilotním zařízením bude jihlavská nemocnice a v 
případě úspěchu se tento systém rozšíří i do ostatních nemocnic kraje.