Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

Další informace

 
 

Doporučujeme

Naše bannery a ikonky pro vaše stránky:
  • Odkaz na zřizovatele
  • Fond Vysočiny
 
 
 
 

Cesta: Titulní stránka > Servis pro příspěvkové organizace > Právní předpisy kraje


 

Informační telefonní linka Kraje Vysočina vyřídila za poslední rok 44 tisíc hovorů. Teď pomáhá především s registrací na očkování

Informační telefonní linka Kraje Vysočina vyřídila za poslední rok 44 tisíc hovorů. Teď pomáhá především s registrací na očkování
Kraj Vysočina od března 2020 zřizuje vlastní informační telefonní linku 564 602 602. Tzv. COVID linka byla aktivována během první vlny pandemie z důvodu extrémního přetížení státních linek, linek IZS a linek krajské hygienické stanice. V posledních deseti měsících linka, kterou provozuje ve své režii Kraj Vysočina a je obsazena dobrovolníky z řad kmenových úředníků, přijala téměř 44 tisíc hovorů. Denně operátoři vysočinské linky vyřídí v průměru tři stovky hovorů. Vedle informační linky mohou občané využívat i informační mail koronavirus@kr-vysocina.cz. Přes něj jsou vyřízeny desítky mailových dotazů denně.
 

 
 

„Provozování infolinky Kraje Vysočina je v několika ohledech originální. Už jen její fungování sedm dní v týdnu v čase od 8 do 20 hodin nabízí veřejnosti obrovský prostor pro dotazování. Tak široké časové pásmo fungování infolinky není u jiných informačních linek obvyklé. Obsluhu linky zajišťuje Kraj Vysočina jen vlastními silami – dvacet operátorů jsou kmenoví zaměstnanci krajského úřadu, kteří se vedle své pracovní agendy, ve zvolených časových intervalech, na lince v průběhu dne střídají, pět lidí zodpovídá e-mailové dotazy,“ popsal fungování linky hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek. Zmínil i jeden z extrémů posledních dní, a to 21. prosinec loňského roku, kdy linku kontaktovalo 580 volajících.

 

„Ještě před koncem loňského roku jsme nejčastěji řešili dotazy týkající se PCR i antigenního testování, pomáhali s registrací na toto testování. Mnoho dotazů se týkalo rozsahu a aktuálnosti platnosti vládních opatření, nejasností ohledně karantény nebo podmínek pro vycestování do zahraničí. Po Novém roce se více než polovina dotazů týká očkování. Naše linka je plnohodnotnou alternativou ke státní lince 1221, která je v těchto dnech přetížená. Tým operátorů intenzivně pomáhá s registrací seniorů 80+ a snažíme se srozumitelně vysvětlit další postup, který pro seniory může být nejasný,“ říká Klára Jiráková, koordinátorka informační linky a dodává: „Kapacita naší linky je omezená, proto prosíme volající o strpení. Také v případě, že slyšíte vyzváněcí tón, mohou být v tu chvíli všichni operátoři zaneprázdněni vyřizováním dalších hovorů. Prosíme o trpělivost a zkoušejte volat opakovaně.“

 

S dotazem na dostupnost očkování se o víkendu na krajskou informační linku obrátil i hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek. "Potvrdil jsem si na vlastní kůži, že linka funguje, že jsou podávány správné informace, navíc příjemně a vstřícně. Oceňuji ochotu kolegyň a kolegů z úřadu nabízet službu informační linky i ve svém volném čase," uvedl hejtman.

Kraj Vysočina vyvinul a využívá vlastní informační systémy i pro účely evidence odběrů na všech odběrových místech – stanech v Kraji Vysočina. „ Byla to reakce na neexistenci celostátního systému, který by řešil informační tok týkající se testů na COVID. Systém řeší definice struktury organizací, uživatelů, odběrných míst a jejich kapacit, laboratoří; předávání informací mezi všemi subjekty; informování pacientů o termínu odběru a výsledku; podporu pro praktické lékaře; generování statistik pro kraj i krajskou hygienickou stanici. Postupem času byl systém doplněn o několik desítek funkcí včetně integrace na nově vzniklé celostátní systémy. Tento systém šetří práci s registrací jak lékařům, tak laboratořím, zajišťuje kompletní komunikaci s objednanými osobami prostřednictvím SMS zpráv, a to včetně zaslání informace o výsledku testů,“ popisuje Petr Pavlinec, vedoucí odboru informatiky Krajského úřadu Kraje Vysočina. Systém už použilo 216 tisíc testovaných osob, využívá ho 1 140 uživatelů – pracovníků krajské hygienické stanice, zaměstnanců nemocnic, praktiků a pediatrů nebo pracovníků laboratoří. Informace z něj čerpá více než 435 zapojených organizací. Systém vytvořený speciálně pro Kraj Vysočina generuje i potřebnou statistiku. Z té vyplývá například informace o 49 tisících testovaných samoplátců.

 

Na vývoji IT systémů podporujících zvládání všech procesů spolupracují informatici Kraje Vysočina a tým spolku BISON.



  • tisk@kr-vysocina.cz  

 
 
Zodpovídá: Ing. Eva Neuwirthová
Vytvořeno / změněno: 25.1.2021 / 25.1.2021

Počet návštěv: 3330
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek