Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Informační technologie > Metodiky
„Porotci z Cechu klempířů, pokrývačů a tesařů i učitelé odborného výcviku byli zvědaví, jestli se na znalostech a dovednostech žáků nějak zásadně projevily uzávěry škol kvůli šíření koronaviru v minulých měsících a letech. A nutno říci, že jsme byli všichni příjemně překvapeni jednak velkým zaujetím soutěžících žáků, jejich šikovností, ale také tím, že se žádné velké mezery ve znalostech a dovednostech žáků neukázaly,“ přibližuje ředitel jihlavské stavebky Pavel Toman a popisuje, jak dvoudenní soutěž probíhala: „V počítačové učebně byl pro žáky nachystán v digitální podobě test odborných znalostí a hned poté se soutěžící přesunuli do odborných dílen stavebky na odloučeném pracovišti v Heleníně, kde bylo pro každé družstvo připraveno pracovní místo se zásobou potřebného materiálu.“
Soutěžící pak podle jednotného zadání a výkresové dokumentace usilovně pracovali dva dny na nosné konstrukci na podpěru vazných trámů. Taková konstrukce je základním tesařským prvkem při stavbě krovů, pergol a dalších drobnějších dřevěných staveb. Na soutěžní družstva bedlivě dohlíželi porotci – odborníci z cechu i zkušení mistři tesaři Luboš Jirků, Lukáš Vejslík a Břetislav Kocián.
Výsledky národního kola soutěže TESAŘ 2022:
1. místo – Střední odborná škola Jarov z Prahy se součtem získaných 452 bodů
2. místo – Střední škola řemeslná Jaroměř se součtem získaných 446 bodů
3. místo – Střední škola stavební Třebíč se součtem získaných bodů 439 bodů
Bramborovou medaili, tedy 4. místo, obsadila pořádající Střední škola stavební Jihlava.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se