Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Servis pro samosprávu > Zastupitelstvo kraje > Podklady pro jednání


 

Podklady pro jednání

Záložky hlavní nabídky

Vyberte:

Kraj nakupuje výpočetní techniku i kancelářské potřeby dynamicky

Už déle než rok využívá Kraj Vysočina k nákupu nejběžnějších a nejčastějších komodit moderní, plně elektronický způsob zadávání veřejných zakázek tzv. dynamický nákupní systém. „Vybrané běžně dostupné zboží, ale i služby kraj soutěží tímto způsobem nejen pro sebe, ale v případě zájmu i pro své příspěvkové organizace. „Aktuálně bychom díky tomuto systému rádi docílili úspor při nákupu nové série notebooků, kancelářských potřeb, hygienických a úklidových prostředků,“ říká náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast zdravotnictví a analýz Vladimír Novotný. První úspory prostřednictvím systému centrálních nákupů zaznamenal Kraj Vysočina při nákupu energií. Šlo přibližně o 40 miliónů korun.
 

 
 

Výhodou dynamických nákupů jsou kvalifikační kritéria vždy nastavená tak, aby portfolio potenciálních dodavatelů bylo co nejširší a aby své služby mohli poskytnout i regionální dodavatelé při zachování požadované kvality poskytovaných služeb. Navíc dynamický nákupní systém umožňuje přístup kohokoli z dodavatelů i v jeho průběhu, pokud splní požadované kvalifikační předpoklady.


„Díky dynamickým nákupům je možné pružně reagovat na vývoj trhu, jednak co se týče nejmodernějších technologií, ale i případně nových poskytovatelů služeb. Podmínkou zavedení systému je plná elektronizace procesu, což skýtá rychlost, přesnost, ale také transparentnost. I toto byly důvody, proč se Kraj Vysočina rozhodl pro tento režim veřejné zakázky,“ doplňuje Vladimír Novotný s tím, že efekt je umocněn nejen úsporou, ale i snížením administrativní zátěže veřejné zakázky pro příspěvkové organizace. Ročně se Kraji Vysočina daří díky dynamickému nákupnímu systému, rámcovým smlouvám nebo elektronické aukci ušetřit na nákupech desítky miliónů korun. Částka se sice snižuje, ale stále platí, že se díky tomuto nástroji daří Kraji Vysočina dodržovat pravidlo 3E – efektivita, hospodárnost a účelnost.


  • Václava Kotrbová, odbor analýz a podpory řízení
    Krajský úřad Kraje Vysočina
    e-mail: tisk@kr-vysocina.cz

 
 
Zodpovídá: Ing. Jitka Svatošová
Vytvořeno / změněno: 16.11.2017 / 16.11.2017

Počet návštěv: 3048
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek