Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Školský portál > Ekonomika školství > Rozpočet přímých NIV


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 

Rozpočet přímých NIV

Záložky hlavní nabídky

Vyberte:

Kraj Vysočina - Krátkodobá vzdělávací aktivita žáků a pedagogů

Zahájení projektu
První vzdělávací mobilita žáků a učitelů proběhla v Kraji Vysočina ve dnech 14. 3. - 18. 3. 2022. Níže uvádíme přehled aktivit projektového týdne.
 

 
 

Mobilita žáků a pedagogů se uskutečnila v termínu 14. 3.-18. 3. 2022 v Kraji Vysočina (ve Žďáru nad Sázavou a Pelhřimově). Program byl sestaven ve spolupráci všech českých partnerů projektu (Kraje Vysočina, Gymnázia Žďár nad Sázavou, GYOA Pelhřimov a Vysočina Education).  Úterý a čtvrtek se aktivity uskutečnily ve Žďáru nad Sázavou, středeční program proběhl v Pelhřimově. Na mobilitu přicestovali žáci z Lycée Libergier (Francie) a z BRG Kremszeile (Rakousko). Žáci ani učitelé z Finska bohužel nepřijeli - důvodem byl zákaz zřizovatele školy o cestování školních skupin do zahraničí (obava z covid-19). Francouzské, rakouské i české žáky doprovázeli učitelé. 

Program mobility byl zaměřen na výměnu zkušeností a postupů se zaměřením na předměty STEM a implementaci environmentálních témat do výuky na středních školách. Témata, která si zvolila dvě krajská gymnázia (partneři projektu), byla známa dopředu, tj. zahraniční účastníci se na ně mohli připravit. Gymnázium Žďár nad Sázavou si připravilo téma „Květnaté louky v městské zástavbě“, pelhřimovské gymnázium téma "Krajina v době klimatické změny".  Úvod programu byl věnován představení všech týmů - krátká prezentace o sobě, své škole a zároveň i o tématech této mobility, tj. jak s těmito tématy nakládají v jiných lokalitách. K této části se online připojil i finský tým. Všichni účastníci během celého týdne pracovali ve smíšených mezinárodních týmech. Studenti z českých gymnázií připravili a vedli v angličtině workshopy pro své nové „spolužáky“ a učitelé se zapojili do hodin odborných předmětů STEM v rámci tzv. job shadowingu. Mohli tak sdílet evropský přístup k výuce a učení se v oblasti přírodních věd na středních školách, zapojení přírodovědného vzdělávání do environmentálních a kulturních souvislostí nebo sdílení nových metod a inovativních postupů v oblasti STEM.

Téma "Květnaté louky v městské zástavbě": cílem bylo vědeckými metodami vyhodnotit rozdíly mezi krátce střiženými trávníky a květnatými loukami, které se v centrech měst stále častěji objevují. Pozornost byla zaměřena jak na biologickou rozmanitost obou typů zeleně, tak na měřitelné fyzikální vlastnosti, jako jsou výpar z plochy, vyzařování nebo absorpce tepla, vliv na erozi a kvalitu půdy a další. Součástí byl i průzkum a dotazníkové šetření mezi obyvateli Žďáru nad Sázavou (studenti Gy ŽnS provedli dotazníkové šetření už před mobilitou). Výsledky včetně výstupů z úterního a středečního programu pak týmy ze všech zemí prezentovaly na setkání se starostou Žďáru nad Sázavou Martinem Mrkosem, za účasti radního kraje pro oblast školství Jana Břížďaly.

K tématu "Krajina v době klimatické změny" si pelhřimovské gymnázium připravilo workshopy ve škole a výzkumnými metodami se zaměřilo na to, jak způsoby využití půdy ovlivňují vodní režim v krajině. Studenti zkoumali například strukturu dřeva stromů nebo rozvoj a změnu městské zástavby v Pelhřimově a okolí v uplynulých letech. Zajímavou součástí programu byl i úterní zážitkový workshop v Počítkách na Žďársku zaměřený na zadržování vody v krajině. Spolek Sdružení krajina, pod vedením Kateřiny Marečkové a Milana Daďourka, si připravil dvouhodinovou, anglicky komentovanou, procházku okolím Počítek, kde všechny týmy za pomoci odborného výkladu i mapových podkladů zkoumaly změny a hodnotily zásahy v zemědělské krajině včetně toho, co je možné pro krajinu udělat, aby bylo zadržování vody co nejúčinnější.

V rámci programu poznávali studenti obě hostitelská města Žďár nad Sázavou a Pelhřimov formou zážitkových interaktivních her, navštívili také žďárské Muzeum nové generace nebo komentovanou prohlídku poutního kostela na Zelené hoře. Celý program byl zakončen společným setkáním studentů, pedagogů a dalších hostů v prostorách zámku ve Žďáru nad Sázavou, kde interaktivní formou všichni společně vytvořili plakáty vztahující se k tématu udržitelného rozvoje, a to v jazycích všech projektových partnerů. Součástí večera byla i evaluace - vyhodnocení dotazníkového šetření a shlédnutí videí (účastníci dostali už před mobilitou zadání odpovědět na otázky ohledně očekávání/obav z mobility, resp. jak se na mobilitu připravují). Proběhla diskuse a zhodnocení celého projektového týdne, opět interaktivní formou v aplikaci Mentimeter. V rámci volnočasového programu proběhla společná uvítací večeře v den příjezdu nebo návštěva večera španělské hudby (v rámci Dnů hispánské kultury ve Žďáru nad Sázavou).

 

Odkazy

 
 
Zodpovídá: Bc. Jana Čermáková
Vytvořeno / změněno: 27.4.2022 / 27.4.2022

Počet návštěv: 1582
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek