Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 
 

Odkazy


  • Místní agenda 21
  • bily pruh
  • Gemeinde 21
  • bily pruh
  • Zdravý kraj
  • bily pruh
  • Zapojené obce

  • Obyčtov
  • Pelhřimov
  • Polná
  • Račice
  • Radňovice
  • Radostín
  • Světlá nad Sázavou
  • Telč
  • Třebíč
  • Velké Meziříčí
  • Věžnice
  • Vír
  • Nové Město na Moravě
  • Mirošov
  • Malá Losenice
  • Lípa
  • Křižánky
  • Křídla
  • Kadov
  • Jihlava
  • Chotěboř
  • Chlumětín
  • Humpolec
  • Hodíškov
  • Cikháj
  • Černovice
  • Bory
 
 
 

Cesta: Titulní stránka > Spolupráce mezi místní Agendou 21 v Kraji Vysočina a programem "Gemeinde 21" v Dolním Rakousku > Projekt


 

Krajská učiliště nabízí studentům měření obecných kompetencí

Už třetím rokem se mohou studenti učebních oborů krajských škol na Vysočině dobrovolně účastnit tzv. monitorování obecných kompetencí. Za složitým názvem se v praxi skrývá test, který má ideálně po celou dobu studia porovnávat a měřit připravenost a uplatnitelnost studenta na trhu práce a jeho schopnost začlenit se do reálného života. „Zjišťuje se například schopnost žáka porozumět textu a jeho orientace v informacích, matematické a finanční myšlení zaměřené na praxi nebo pracovní kompetence. Speciálně položené dotazy mají ověřit odolnost dotazovaného vůči stresu, schopnost orientovat se v problémovém prostředí nebo schopnost řešit problém s chladnou hlavou,“ uvedla příklady testu krajská radní Kraje Vysočina pro oblast školství, mládeže a sportu Jana Fialová.
 

 
 

Pro rozhodování je přitom důležité, aby sledování vytipovaných výstupů bylo systematické a opakované. V sektoru středoškolského vzdělávání zajišťuje MŠMT jediný povinný standardizovaný nástroj, a tím je společná část maturitní zkoušky. Ta se orientuje pouze na skupinu všeobecně vzdělávacích předmětů. V případě učebních oborů využívají školy tzv. jednotného zadání závěrečných zkoušek, které do určité míry sjednocují způsob hodnocení odborných znalostí a dovedností při závěrečné zkoušce.

Dle zpětné vazby zaměstnavatelů jsou pro uplatnění v praxi vedle odborných znalostí neméně důležité i další „obecné osobnostní“ kompetence. Právě v učebních oborech existují mezi mladými lidmi značné rozdíly v přístupu k vlastnímu rozvoji a v motivaci ke vzdělávání, což se promítá jednak do nižší účinnosti práce učitelů, jednak do snížené uplatnitelnosti na trhu práce.

 

Kraj Vysočina na tuto situaci reagoval a nabídl žákům učebních oborů možnost projít monitorování kvality vzdělávání a získat certifikát, který ověřuje, jak je připraven na řešení problémů osobního i pracovního života. V roce 2015 bude účast na monitoringu nabídnuta na přelomu listopadu a prosince žákům všech ročníků na všech 18ti krajských školách s učebními obory. Zájem projevilo téměř 2,5 tisíce účastníků. „Dle orientační zpětné vazby považují ředitelé a ředitelky monitorování za užitečné, a to zejména v případě, že bude používáno opakovaně a systémově. S výsledky jsou seznámeni žáci a také škola. Proto bude Kraj Vysočina i nadále tento způsob monitoringu finančně podporovat,“ doplnila Jana Fialová.


 
 
Zodpovídá: Ing. Jitka Svatošová
Vytvořeno / změněno: 8.10.2015 / 8.10.2015

Počet návštěv: 2543
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek