Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Školský portál > Mládež a sport > Soutěže, přehlídky a podpora talentů
Vyberte:
Zajímavou a podnětnou akcí byla jarní výprava podnikatelů z Vysočiny v doprovodu krajských radních do Bruselu. Připravili jsme tuto podnikatelskou misi s cílem navázat kontakty s tamními hospodářskými komorami, státními a regionálními agenturami pro podporu podnikání a zástupci českých podnikatelských komor v Belgii a při Evropské unii. Během dvoudenního programu se naši podnikatelé seznámili s různými aktivitami pro podporu podnikání, investic a mezinárodního obchodu například České podnikatelské reprezentace při EU, Evropské hospodářské komory, agentury CzechTrade pro Belgii, Velvyslanectví České republiky v Belgii nebo hospodářské komory v Limburgu a Liege. Podnikatelská mise do Bruselu se uskutečnila v takovém rozsahu vůbec poprvé a byla naším konkrétním příspěvkem k tomu, jak pomoci podnikatelům z Vysočiny zprostředkovat nové kontakty a seznámit se s příklady dobré praxe v odlišném podnikatelském prostředí.
Při odborných referátech připraveného semináře jsme se dozvěděli mnohé zajímavé možnosti, jak využít finanční zdroje Evropské unie v malém a středním průmyslu nebo taky o finančních nástrojích EU. Podnikatelé z Vysočiny debatovali i s představiteli hospodářské komory v Liege ležící ve valonské části Belgie. Pro mne osobně bylo užitečné setkání s ministryní hospodářství vlámské vlády paní Patricií Ceysens, s níž jsme hovořili o současné ekonomické krizi v Evropě i jejích konkrétních dopadech do obou regionů. Chceme i v budoucnosti v podobných cestách pokračovat. Už nyní intenzivně připravujeme cestu vysočinských podnikatelů do Zakarpatské oblasti Ukrajiny, se kterou má kraj uzavřenu smlouvu o spolupráci.
Nejvýznamnějším dnem uplynulého měsíce byl 17. duben, kdy jsme slavnostně otevřeli Dolnorakouskou zemskou výstavu. V rakouských městech Hornu a Raabsu a v naší Telči jsme svědky opravdu ojedinělé události. Výstava představuje v rakouských městech oblast společných dějin našich národů včetně napravování falešných představ o nich, v Telči máme zase možnost vidět, jak se navzájem ovlivňovaly a prolínaly naše kulturní dějiny a umění vůbec.
Jen vzájemné poznání bez dobových často politikou ovlivněných předsudků vede k pochopení podobných osudů lidí ve společném životním prostoru. A v tom vidím možný velký přínos výstavy. Mladí by mohli pochopit souvislosti dějin našich zemí, ti starší se mohou dostat na výstavě k novým někdy i překvapivým informacím o česko-rakouské historii.
Výstava je opravdu zajímavá svým obsahem i zpracováním – můžete vidět mnoho historických dokumentů, ale i konkrétních věcí – svědků událostí. Od původní taktovky Gustava Mahlera až po kuriozity, jakou je např. svetr Václava Havla, v němž absolvoval větší část „sametové revoluce“. Což sice trochu zavání fetišismem, ale budiž – připomíná to něco symptomatického pro ty dějinné chvíle. Na jiném místě výstavy si můžete „zvolit“ svůj osud – stát se Rakušanem nebo Čechem nebo Židem, mužem nebo ženou. Dostanete „rodný list“ své role a po projití výstavy obdržíte originální soubor dokumentů, které by vás v té osobě provázely dvacátým stoletím.
Výstava je jednou z hlavních akcí souvisejících s českým předsednictvím v Evropské unii a je spojena i s řadou kulturních akcí na obou stranách hranice. Věřím, že si občané Vysočiny nenechají ujít tento unikátní zážitek a najdou si na vychutnání výstavy čas i s celou rodinou. Anebo můžete nabídnout nevšední prožitek svým přátelům z jiných koutů Česka. Šanci máte až do konce října a jsem přesvědčen, že nebudete zklamáni.
Jiří Běhounek,
hejtman Vysočiny
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Zpět do intranetu, Přihlásit se