Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Dokumenty odborů > Odbor informatiky > Analýzy a koncepce


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 

Analýzy a koncepce

Záložky hlavní nabídky

Vyberte:

leden 2011

 

 
 

Začátkem každého nového roku rekapitulujeme ten minulý a hlavně se zamýšlíme nad tím, co nás čeká. Je toho hodně, co mě napadá a nezastírám, že ani tento rok 2011 nebude jednoduchý. Při všech těch starostech a v médiích dostatečně rozebíraných hrozbách doufám, že si u nás na Vysočině dokážeme najít a prožívat ty příjemné a pozitivní stránky našich všedních i svátečních dnů. I proto se chci dnes podělit o své dojmy z jedné oblasti, která mne docela těší.

Mezi prioritami, na něž se soustřeďujeme, je i propagace Vysočiny, jejích krás i výsledků práce našich lidí. Přitom se snažíme spolupracovat s městy i s podnikatelskými subjekty. Jedním z výsledků je zavedení značky regionální produkt. Provedený průzkum nám ukázal, že propagační, prodejní a výstavní akce s nabídkou regionálních produktů se zapisují do povědomí občanů. Jestliže před rokem slyšel nebo věděl, že kraj Vysočina má pro regionální výrobky a produkty svoji značku, každý třetí obyvatel, letos na podzim to byl již každý druhý. A přibývá těch, kteří při nákupech upřednostňují produkty ze svého kraje.

Jedním z konkrétních projevů jejich propagace bylo, jak se spolupráce naší krajské příspěvkové organizace Vysočina Tourism s  podnikateli projevila při přípravě významné akce, na níž se náš kraj podílel jako jediný za Českou republiku. První adventní neděli loňského roku se v pražském hotelu Hilton konal už pátý Mezinárodní vánoční bazar. Cílem tradičního projektu, který je podporován mezinárodními organizacemi i diplomatickými komunitami z celého světa, je finanční podpora českých charitativních organizací. Na bazar se sjelo na několik tisíc návštěvníků. Tuto výjimečnou charitativní akci pořádá Asociace manželek diplomatů s patronkou Livií Klausovou. Prodejního veletrhu se širokým sortimentem nabízeného zboží se zúčastnilo celkem 47 zemí z celého světa. Své viditelné místo tu měl i stánek kraje Vysočina, ve kterém si mohli návštěvníci vybrat z celé škály tradičních produktů z Vysočiny. Do tohoto bazaru své výrobky věnovaly zdarma firmy jako byly Království loutek ze Žďáru nad Sázavou, Ateliér KVAK Koněšín, Huť Anna Bělá, Jaroměřická mlékárna, Dalešické cukrářství nebo Kostelecké uzeniny. Přispěly tak k propagaci své firmy i celé Vysočiny. Výtěžek této akce byl věnován na charitativní účely a potěšilo mne, že i sama první dáma  Livie Klausová si v naší expozici zakoupila keramický květináč z Nové Říše a salám Křemešník z Kostelce. A přitom s upřímným nadšením zavzpomínala na své návštěvy Vysočiny.

Vůbec si myslím, že se naše krajská  příspěvková organizace Vysočina Tourism vydala správnou cestou, když se místo nákladných účastí na mezinárodních veletrzích soustředila na spolupráci s našimi městy a podnikateli na konkrétních akcích a projektech především pro občany České republiky. Líbí se mi vytváření balíčku nabídek k pobytí na Vysočině s konkrétním dalším prožitkovým programem. Dnes už nenalákáme mnoho návštěvníků na Vysočinu pouze na ubytování, prohlídku památek a procházku voňavým lesem. Když ale k těmto stálicím přidáme konkrétní zvláštní gastronomické zážitky, specifické sportovní či pohybové vyžití, wellnes uvolnění nebo jiné tvůrčí aktivity, stává se z klasické pohody v příjemném prostředí zelené Vysočiny i  lákavé aktivní prožití volných dnů podle různých zájmů a představ. V propagačním materiálu připraveném k prezentaci na lednovém veletrhu „Regiontour 2011“ je takových komplexních programů skoro stovka. Předpokládám, že i další podnikatelé pochopí, že zde mají příležitost k rozvoji svých firem. A růst cestovního ruchu přináší své ovoce zprostředkovaně všem obyvatelům kraje. Vysočina Tourism nejen připravuje mnohé propagační materiály a akce, ale spolupracuje s městy i na jejich akcích, což bylo loni kvitováno např. v Telči, Bystřici nad Pernštejnem nebo Novém Městě na Moravě. Spojení sil a prostředků je vždy užitečné. O to se koneckonců jako kraj snažíme ve všech svých činnostech a nejde o to, kdo je pod výsledkem podepsaný.

Přeji vám i v roce 2011 hodně zdraví a příznivých prožitků v práci i v soukromém životě.

 

Jiří Běhounek

hejtman kraje Vysočina

 
 
Zodpovídá: Renata Krupičková, DiS.
Vytvořeno / změněno: 31.1.2011 / 31.1.2011

Počet návštěv: 14294
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek