Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu > O Vysočině > Organizace kraje


 

Libor Joukl: Jízdní řád vlaků zůstává zatím stejný. Hustotu spojů ohrožují státní škrty

Libor Joukl: Jízdní řád vlaků zůstává zatím stejný. Hustotu spojů ohrožují státní škrty
Kraj Vysočina dnes představil jízdní řád železniční osobní dopravy pro rok 2012. V základní dopravní obslužnosti se na Vysočině až na drobné časové úpravy nic nemění. „České dráhy odjezdí podle platné desetileté smlouvy v novém roce stejný počet vlakokilometrů jako v roce 2011, to znamená čtyři milióny vlakokilometrů,“ okomentoval budoucí situaci z pohledu Kraje Vysočina Libor Joukl, náměstek hejtmana pro oblast dopravy.
 

 
 

„V roce 2012 se na počtu vlakových spojení v Kraji Vysočina nic nemění. Upozorňuji, že problém nastane, pokud stát nedodrží své povinnosti, které mu ukládá Memorandum mezi státem a kraji za účasti Asociace krajů ČR z roku 2009. Stát má ročně na úhradu ztráty z osobní železniční dopravy mezi všechny kraje rozdělit 2,6 miliardy korun. Platnost této smlouvy je deset let a garantuje nejen Kraji Vysočina, ale i ostatním krajům finanční prostředky ze státní pokladny, díky nímž dokážeme zajistit dopravní obslužnost v kraji stanovenou zákonem,“ upozorňuje náměstek Libor Joukl.

 

Mezi avizované a dosud známé škrty ministra financí Miroslava Kalouska se dostala i část finančního obnosu zasílaného právě krajům na zajištění základní dopravní obslužnosti železnicí – např. i státem vlastněné České dráhy. Vláda svým usnesením č. 590 tiše schválila ponížení smlouvou domluvené částky pro všechny kraje na zajištění roční základní dopravní obslužnosti na dráze o 600 miliónů korun. To znamená, že na krajské účty dojdou v následujících letech ročně pouhé dvě miliardy korun. „V praxi by se tak škrty mohly projevit zrušením cca 20 % procent vlakových spojů v Kraji Vysočina, což představuje 800 tisíc vlakokilomerů, což by se dotklo i využívaných spojů.

 

Kraj Vysočina je připraven do rozpočtu na rok 2012 zařadit stejnou částku na železniční osobní dopravu jako letos – povýšenou o oficiální inflaci. Svůj smluvní díl tedy dopravcům odešle. „Jestliže stát poruší smlouvu a nedostojí svým závazkům, bude z jeho dílu na provoz regionálních tratí chybět zhruba 30 miliónů korun. Mluvíme o třech desítkách milionů korun, které jdou nejen na dopravu lidí do zaměstnání, ale i na výplaty např. státních zaměstnanců na dráze. Stát resp. současná vláda tím dává občanovi signál, že nemá zájem dále podporovat ekologickou dopravu a nezáleží mu na udržení zaměstnanosti v železniční osobní dopravě,“ zmiňuje aspekty vládních škrtů Libor Joukl.

 

 

 
 
Zodpovídá: Jan Nechvatal
Vytvořeno / změněno: 2.8.2011 / 2.8.2011

Počet návštěv: 8867
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu, 20/22, Rue du Commerce, 1000 Brusel Ixelles, Belgie, e-mail: info@vysocina.eu
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek