Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Martin Hyský - předseda výboru pro rozvoj strategických projektů, životní prostředí a MA 21
Kraj Vysočina zavádí v rámci integrované Veřejné dopravy Vysočiny od 11. prosince 2022 dvě nové autobusové linky, které reagují na přerušení železniční osobní dopravy na trati č. 228. Nově bude moci veřejnost využít v pracovních dnech spojení v relaci Kamenice nad Lipou - Černovice - Obrataň - Pacov pod označením linky 350728. Současně bude zavedena nová linka 350949 Kamenice nad Lipou - Jindřichův Hradec zajišťující ranní spojení na 6:00 do Jindřichova Hradce.
Od 1. ledna 2023 rozšiřuje Kraj Vysočina výhody ceníku jízdného Veřejné dopravy Vysočiny. Do ceníku bude doplněna 24hodinová zvýhodněná jízdenka pro děti, mládež a studenty. „Zakoupená jízdenka platí na linkách objednaných Krajem Vysočina po dobu 24 hodin od okamžiku jejího zakoupení. V době její platnosti je možné absolvovat libovolný počet jízd v obou směrech,“ upřesnil hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek. Cena celodenní dětské, mládežnické a studentské jízdenky je v rámci linek VDV 75 korun.
Dopravní obslužnost obcí na trase úzkokolejné tratě v jihozápadní části Vysočiny zajistí od 1. listopadu 2022 Kraj Vysočina prostřednictvím autobusových spojů. V pracovní dny budou cestující přepravovat stávající linky Veřejné dopravy Vysočiny, novinkou je pak zavedení víkendových autobusových spojů na trase Kamenice nad Lipou – Černovice – Obrataň – Pacov. Už během listopadu bude Kraj Vysočina se sousedním jihočeským regionem jednat o úpravách časů některých už fungujících linek, aby lépe navazovaly na rychlíkové spoje v Táboře.
Rada Kraje Vysočina 18. října 2022 rozhodla o ukončení smluvního vztahu a odstoupení od smlouvy se společností Jindřichohradecké místní dráhy a. s. (JHMD), která pro Kraj Vysočina dosud zajišťovala veřejnou dopravu na 29 km železniční trati 228 mezi Obrataní a Kamenicí nad Lipou na Pelhřimovsku. Cestující budou na nové lince vozit autobusy.
V pátek 7. října 2022 rozhodl Insolvenční soud o aktérech, kteří budou spolu s dosavadní insolvenční správkyní odpovědní za výsledek procesu insolvence Sberbank CZ. Potvrdil rozhodnutí vzešlé z jednání schůze věřitelů, která ustavila nový tříčlenný věřitelský výbor, ten nahradil dosavadní sedmičlenný předběžný věřitelský výbor. Kraj Vysočina, který byl členem předběžného věřitelského výboru, z této pozice odstoupil těsně před jednáním schůze věřitelů s veřejným prohlášením, že nemá zájem být členem nového věřitelského výboru. Hlavním důvodem k tomuto kroku byla nemožnost vykonávat funkci člena věřitelského výboru s odbornou péčí, jak mu ukládá zákon, čemuž bránil zásadní nedostatek relevantních právních a ekonomických podkladů od insolvenční správkyně. Postup insolvenční správkyně Jiřiny Lužové podporují zástupci Garančního systému finančního trhu a České národní banky.
Vedení Kraje Vysočina je znepokojeno situací kolem ohrožení platnosti povinného osvědčení bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce, o které (podle dostupných informací) prozatím nepožádal jeho smluvní drážní partner Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) u Drážního úřadu. Absence těchto dokumentů nedovoluje, zjednodušeně, dopravci provozovat železniční dopravu. JHMD pro Kraj Vysočina zajišťuje dopravní obslužnost na 29 km trati mezi Kamenicí nad Lipou a Obrataní. Kraj za obsluhu tohoto úseku ročně zaplatí 14 miliónů korun. Vůči JHMD nemá Kraj Vysočina žádný závazek po lhůtě splatnosti.
V regionu roste zájem o cestování krajem dotovanou veřejnou dopravou. Ke skokovému nárůstu počtu cestujících došlo očekávaně se začátkem nového školního roku. I přesto, že kraj objednává školní autobusy podle dopravních modelů ověřených v předchozích letech a kapacita autobusů je kalkulována vždy s rezervou, došlo u jednotek spojů na Třebíčsku k hraničnímu naplnění jejich kapacity. „Po okamžitém upozornění dopravce, starostů i cestujících na tuto situaci bude na konkrétních linkách do několika dní sjednána náprava tak, aby nedocházelo ke stavům, že z daného sídla cestujícímu není umožněn odjezd,“ říká Martin Hyský, předseda výboru Zastupitelstva Kraje Vysočina pro strategické projekty.
Kraj Vysočina od Nového roku připravuje změny v ceníku jízdného ve veřejné regionální dopravě. Ceny základního jízdného by mohly vzrůst v průměru o 15 % v závislosti na tarifní vzdálenosti. Kraj tak reaguje na extrémní zdražování vstupů, především pak cen pohonných hmot, elektrické energie, mezd, na inflaci a rostoucí provozní náklady dopravců. Toto opatření bude také nutnou reakcí na avizované změny tarifů Českých drah a podobné kroky, ke kterým přistupuje část ostatních krajů.
Kraj Vysočina rozhodl o výběru dopravců, kteří by měli zajišťovat autobusovou dopravu v regionu po dobu následujících 10 let. Správnost postupu kraje, coby zadavatele této veřejné zakázky, už ve dvou stupních potvrdil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (UOHS). Nové smlouvy s dodavateli ale prozatím Vysočina uzavřít nemůže. Důvodem jsou námitky některých dopravců, které musí kraj dle zákona vypořádat, a vydaná předběžná opatření. O ta požádaly Krajský soud v Brně společnosti, které se do výběrového řízení vůbec nepřihlásily, přesto jeho průběh zpochybňují.
Od 10. 6. 2022 dochází k úpravě podmínek realizace tzv. přistoupení k rámcové smlouvě, prostřednictvím které Kraj Vysočina operativně řešil mimo jiné kompenzaci za ubytování ukrajinských válečných uprchlíků majitelům komerčních ubytovacích zařízení, městům i organizacím.
Složka dokumentů: Martin Hyský - radní Kraje Vysočina
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se