Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Dokumenty odborů > Odbor ekonomický
Aplikace pro chytré mobilní telefony tak může zachránit život. „Často si lidé v krizových situacích, například při dopravní nehodě nebo úrazu v terénu, nevybaví nebo nedokážou popsat, kde se nacházejí. Pokud budou vybaveni mobilem s touto aplikací, zmáčknou pouze tlačítko a o vše ostatní se už postaráme,“ přibližuje ředitelka Zdravotnické záchranné služby Kraje Vysočina Vladislava Filová. Hlavní výhodou aplikace s názvem Záchranka je to, že využívá dnešní moderní zařízení, které je schopné přesně stanovit místo události při zásahu v terénu. Po stisknutí tlačítka je volající přepojen na záchrannou službu Kraje Vysočina, a pokud je telefon schopen zjistit přesnou polohu, odesílá ji formou datového spojení nebo prostřednictvím SMS zprávy přímo do informačního systému krajské záchranné služby.
Novinka má řadu dalších funkcí. Majitel může dopředu v nastavení vyplnit informace o závažných onemocněních, případně alergiích nebo užívaných lécích. Tyto důležité údaje se pak odešlou společně v nouzové zprávě, která stanovuje polohu pacienta. Aplikace nabízí i interaktivní návod pro poskytnutí první pomoci a najdete v ní i seznam nejbližších pohotovostí nebo lékáren.
Novou mobilní aplikaci využívají ode dneška všichni záchranáři po celém Česku. Dostupná je ZDARMA pro telefony s operačními systémy Apple iOS a Google Android.
Důležité upozornění:
Uvedení aplikace Záchranka neznamená žádnou změnu v dostupnosti linky 155. Tuto linku je možné i nadále volat z jakéhokoliv telefonu.
Aplikaci stáhnete zde
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Zpět do intranetu, Přihlásit se