Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Servis pro samosprávu > Zastupitelstvo kraje > Zápisy ze zasedání
Vyberte:
Kvůli demografickým změnám rostou náklady na provozování sociálních služeb. Jedná se nejen o vzrůstající potřeby klientů, resp. rostoucí počet potřebných, ale také zákonná povinnost poskytovatelů navýšit mzdy zaměstnanců sociálních zařízení pro rok 2015. Na tento fakt kraje dlouhodobě upozorňují.
„Pokud by vláda neschválila posílení dotací na sociální služby v krajích, například organizacím, které se starají o handicapované či seniory, by jinak chyběly peníze na provoz,“ upozornil radní Petr Krčál a dodává: „peníze jdou neziskovým organizacím a hlavně pobytovým zařízením, a dála také například na osobní asistenci, sociální rehabilitaci nebo na činnost poraden.“
Kraj Vysočina v současné době zřizuje celkem 21 příspěvkových organizací v oblasti sociálních služeb a významnou měrou jim také přispívá na provoz. „Největší poptávka je po službách domova se zvláštním režimem pro seniory s demencí, protože péče o takového seniora je v domácím prostředí obtížně zvládnutelná. Postupně tak probíhá přeměna některých lůžek v domovech pro seniory na lůžka se zvláštním režimem,“ řekl Petr Krčál.
Podporu určenou na sociální služby rozdělují kraje letos poprvé. Tato povinnost na ně přešla novelou zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, která byla schválena na konci roku 2014. Pro letošní rok dosud Kraj Vysočina obdržel od Ministerstva práce a sociálních věcí částku téměř 362 milionu korun, kterou rozdělil v dotačním řízení poskytovatelům sociálních služeb v regionu.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se