Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Školský portál > Strategické dokumenty kraje, analýzy
Vyberte:
Prvním krokem pro následné formální založení společné turistické destinace byla ratifikace návrhu formátu spolupráce na podpoře cestovního ruchu a podílu v projektu vytvoření společné turistické destinace a propagace regionu pod společnou značkou Koruna Vysočiny ze strany zastupitelstev sedmi zakladatelských subjektů, kterými jsou Město Žďár nad Sázavou, Město Nové Město na Moravě, Město Bystřice nad Pernštejnem, Město Tišnov, Město Velká Bíteš, Město Velké Meziříčí a Městys Nedvědice. Ambicí nově vznikajícího destinačního managementu bude přilákat do svých řad nové členy z řad obcí, svazků obcí, veřejných sdružení i soukromých podnikatelů, sportovních svazů nebo klubů tak, aby mohly být díky sdruženým finančním prostředkům realizovány společné aktivity např. na poli propagace.
Myšlenku a aktivitu vzniku turistické destinace Koruna Vysočiny oceňuje krajská radní Marie Kružíková. „Oceňuji především to, že turistická destinace vzniká zespodu, tedy aktivitou místních aktérů. To je základní předpoklad pro následné úspěšné fungování oblastního destinačního managementu.“
Formální založení oblastní turistické destinace Koruna Vysočiny by mělo proběhnout na zakládající valné hromadě spolku naplánované na 3. září 2015. Vznikem oblastní turistické destinace se otvírá prostor pro ještě intenzivnější spolupráci s krajskou destinační agenturou Vysočina Tourism a díky nastavenému území oblasti taktéž jihomoravskou centrálou cestovního ruchu. „Věřím, že vznik Koruny Vysočiny bude pro všechny strany přínosná aktivita a že se podaří naplno zúročit potenciál tohoto z pohledu cestovního ruchu velmi atraktivního území,“ dodává Marie Kružíková. Zakladatelé destinace budou v prvních dvou letech financovat fungování destinačního managementu a jeho aktivit z rozpočtu zakladatelských subjektů, výhledově se předpokládá zajištění ekonomické podpory pro činnost dílem z grantových titulů a dílem zapojením podnikatelů v cestovním ruchu, jimž bude destinace nabízet své možnosti k propagaci. Těmi by měly být vedle prezentace na veletrzích cestovního ruchu a jiných akcích od roku 2016 například vlastní webový portál a noviny pro turisty, ambicí do budoucna je i vytvoření návštěvnické karty nebo společných balíčků nabídek a návštěvnických programů určených jednotlivým cílovým skupinám.
Kraj Vysočina je doposud jediným krajem České republiky, který na svém území nemá žádnou oblastní turistickou destinaci se svým destinačním managementem. Propagaci turistické nabídky celého kraje zajišťuje už od roku 2008 Krajem Vysočina zřízená organizace Vysočina Tourism, která plní funkci regionálního destinačního managementu.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se