Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Servis pro obce > Účetnictví a výkaznictví


 

Návod pro podávání žádostí o povolení provozu zařízení určeného pro nakládání s odpady a náležitosti zprávy o revizi

Návod pro podávání žádostí o povolení provozu zařízení určeného pro nakládání s odpady (zařízení ke skladování, sběru, úpravě, využití nebo odstranění odpadu) a náležitosti zprávy o revizi.
 

 
 

Návod pro podávání žádostí o povolení provozu zařízení určeného pro nakládání s odpady a náležitosti zprávy o revizi

1. Žádost o povolení provozu zařízení určeného pro nakládání s odpady.

Krajský úřad Kraje Vysočina, odbor životního prostředí a zemědělství uděluje podle § 21 odst. 2 zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech (dále jen „zákon o odpadech“) a § 106 odst. 3 zákona č. 542/2020 Sb., o výrobcích s ukončenou životností (dále jen "zákon o výrobcích s ukončenou životností") povolení provozu zařízení ke skladování, sběru, úpravě, využití nebo odstranění odpadu.

Náležitosti žádosti jsou uvedeny v příloze č. 3 zákona o odpadech, v příloze je ke stažení formulář žádosti.


Žádost o povolení provozu zařízení určeného pro nakládání s odpady obsahuje:


a) obchodní firmu nebo název, právní formu a sídlo, je-li žadatel právnickou osobou; jméno, popřípadě jména a příjmení, obchodní firmu a sídlo, je-li žadatel fyzickou osobou,

b) identifikační číslo žadatele,

c) označení a adresu provozovny, která je nebo bude zařízením určeným pro nakládání s odpady, kterého se žádost týká, včetně doložení právního vztahu žadatele k předmětné provozovně, zeměpisné souřadnice provozovny ve formátu podle prováděcího právního předpisu; adresu sídla žadatele, jde-li o mobilní zařízení,

d) jméno, popřípadě jména a příjmení a místo trvalého pobytu nebo pobytu fyzických osob oprávněných jednat jménem žadatele,

e) vymezení činnosti podle Katalogu činností uvedeném v příloze č. 2 zákona o odpadech,

f) název, účel a technický popis zařízení včetně všech zařízení souvisejících, popis technologického postupu nakládání s odpadem v zařízení,

g) seznam druhů a kategorie odpadu podle Katalogu odpadů, vstupujících a vystupujících ze zařízení, a pokud jsou v zařízení vyráběny výrobky, též popis výrobků vystupujících ze zařízení,

h) popis přístupových tras k zařízení ve vztahu k jednotlivým druhům dopravy odpadů do zařízení, nejde-li o mobilní zařízení,

i) kapacity zařízení související s jeho provozem podle tabulky uvedené v příloze č. 3 zákona o odpadech,

j) způsob soustřeďování odpadů v zařízení,

k) návrh monitoringu vlivu provozu zařízení na okolní životní prostředí a zdraví lidí odpovídající typu zařízení a druhu a kategorii odpadů,

l) plán odborného vzdělávání pracovníků zařízení,

m) identifikační číslo zařízení, pokud je souhlas k provozování zařízení vydáván k již existujícímu zařízení,

n) rozhodnutí vyžadovaná podle stavebního zákona, nejde-li o mobilní zařízení,

o) návrh provozního řádu v listinné (ve dvou vyhotoveních) a elektronické podobě a návrh provozního deníku,

p) opatření pro ukončení provozu zařízení a způsob jeho zabezpečení, které zajistí, že zařízení nebude po ukončení provozu ohrožovat zdraví lidí a životní prostředí.


Pokud jsou některé z náležitostí žádosti o povolení provozu zařízení obsahem provozního řádu zařízení, mohou být v žádosti obsaženy formou odkazu na příslušná ustanovení provozního řádu.

Povolení provozu zařízení se vydává na dobu neurčitou, s výjimkou mobilních zařízení, kterým se povolení vydává na dobu určitou, nejdéle na dobu 6 let. Pokud provozovatel mobilního zařízení požádá o prodloužení nejpozději 6 měsíců před uplynutím doby, na niž bylo povolení vydáno, povolení nezaniká, dokud nebude o žádosti pravomocně rozhodnuto.


2. Zpráva o revizi

Provozovatel zařízení, s výjimkou provozovatele mobilního zařízení, je povinen provést revizi povolení provozu zařízení, včetně provozního řádu, z hlediska jeho aktuálnosti a úplnosti a předložit krajskému úřadu zprávu o provedené revizi povolení provozu zařízení (dále jen "zpráva o revizi") ke schválení, a to ve lhůtě 6 let ode dne nabytí právní moci povolení provozu zařízení, jeho poslední změny nebo rozhodnutí o schválení poslední zprávy o revizi. V případě, že zprávu ve stanovené lhůtě krajskému úřadu nepředloží, povolení provozu zařízení uplynutím této lhůty zaniká. Pokud provozovatel zařízení shledá, že je nezbytné provést změnu povolení provozu zařízení, požádá společně s předložením zprávy o revizi o změnu povolení provozu zařízení a v případě potřeby předloží návrh upraveného provozního řádu.

Pokud krajský úřad po posouzení předložené zprávy o revizi shledá, že jsou dány důvody ke změně povolení provozu zařízení podle § 25 odst. 1 zákona o odpadech, a provozovatel nepodal žádost o změnu povolení provozu zařízení současně se zprávou o revizi, popřípadě tato žádost není úplná, vyzve krajský úřad provozovatele zařízení k doplnění předložené zprávy o revizi, podání žádosti o změnu povolení provozu zařízení, popřípadě k předložení návrhu upraveného provozního řádu nebo k doplnění žádosti o změnu povolení provozu zařízení. Pokud provozovatel zařízení ve stanovené lhůtě nepředloží nebo nedoplní dokumenty podle věty první, krajský úřad povolení provozu zařízení zruší. Krajský úřad dále zruší povolení provozu zařízení, pokud po posouzení předložené zprávy o revizi shledá, že jsou dány důvody ke zrušení povolení provozu zařízení podle § 25 odst. 1 zákona o odpadech.

Pokud krajský úřad po posouzení předložené zprávy o revizi shledá, že nejsou dány důvody ke změně povolení provozu zařízení, zprávu o revizi schválí. Obsahové náležitosti zprávy o revizi jsou stanoveny v příloze č. 3 zákona o odpadech.

Zpráva o revizi obsahuje:

a) zhodnocení jednotlivých bodů povolení provozu zařízení určeného pro nakládání s odpady v pořadí podle náležitostí povolení uvedených v bodě 8 přílohy č. 3 zákona o odpadech (údaje uvedené v první části tohoto návodu, písm. a) - p), provozní řád), včetně samostatného zhodnocení jednotlivých ustanovení provozního řádu zařízení.

b) seznam potřebných změn povolení provozu zařízení nebo v případě závěru, že žádné změny nejsou potřeba, odůvodnění tohoto závěru.


 

Odkazy

 
 
Zodpovídá: Ing. Milan Křížek
Vytvořeno / změněno: 12.9.2017 / 9.9.2021 | Zveřejnit od: 19.11.2007

Počet návštěv: 43162
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek