Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Mládež a sport > Mezinárodní spolupráce
Vyberte:
Objednávka regionálních spojů na území Kraje Vysočina zůstane v jízdním řádu 2021/2022 na stejné úrovni jako v současném grafikonu. Regionální spoje na území kraje ujedou 4,4 mil. vlakokilometrů. V regionu bude denně vypraveno v průměru 408 vlaků v pracovní dny a 288 v nepracovních dny. V celoročním průměru se jedná o 374 vlaků denně.
S platností od 12. prosince 2021 dochází k rozšíření IDS VDV. Do integrovaného systému budou nově zařazené úseky Chřenovice – Zruč nad Sázavou zast. (trať 212), Obrataň – Tábor (trať 224), Slaviboř – Dačice město (trať 227), Golčův Jeníkov – Čáslav (trať 230) a Moravské Budějovice – Jemnice (trať 243, dopravce Railway Capital).
U dálkových vlaků nedochází v jízdním řádu 2021/2022 k významným změnám. Na všech linkách Českých drah, včetně těch, které vedou přes Kraj Vysočina, zůstává zachován současný rozsah provozu a jen minimálně, v řádu několika minut, se upravují cestovní doby a časy odjezdů a příjezdů.
Viditelná změna nastane u řazení souprav dálkových vlaků. České dráhy se totiž ve velké míře pustí do náhrady starších vozů, tzv. „koženek“, v obyčejných rychlících. Část „koženek“ zmizí z plánovaných oběhů v mnoha vlacích a nahradí je klimatizované vagóny s řadou služeb, jako jsou Wi-Fi nebo zásuvky na dobíjení cestovatelské elektroniky. Většina rychlíků tak nabídne vozy s komfortem vlaků EC / IC. Kvalitativní změnu zaznamenají cestující zejména v rychlících „Vysočina“ z Brna přes Žďár nad Sázavou a Havlíčkův Brod do Prahy. Tam odstaví České dráhy nejvíce starších vozů a nahradí je moderními vagóny.
Trať 212 Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou – hranice kraje (– Čerčany)
· Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
· Nově bude na této trati rozšířen IDS VDV o zastávky Budčice, Vlastějovice, Laziště, Horka nad Sázavou, Zruč nad Sázavou a Zruč nad Sázavou zast. Nově tedy bude na trati 212 do IDS VDV zaintegrován úsek Světlá nad Sázavou – Zruč nad Sázavou zast.
Trať 224 Horní Cerekev – Obrataň (– Tábor)
· Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
· Nově bude na této trati rozšířen IDS VDV o zastávky Pořín, Chýnov, Dobronice u Chýnova, Smyslov, Tábor-Měšice a Tábor. Nově tedy bude do IDS VDV zaintegrována celá trať 224.
Trať 225 (Veselí nad Lužnicí –) Horní Cerekev – Jihlava – Havlíčkův Brod
· Na této trati dochází pouze k drobným časovým posunům vybraných vlaků především z důvodu větší stabilizace dopravního modelu a úpravy taktových poloh vlaků.
· Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Trať 227 Kostelec u Jihlavy – Telč – hranice kraje (– Slavonice)
· Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
· Nově bude na této trati rozšířen IDS VDV o zastávky Velký Pěčín, Malý Pěčín, Dačice a Dačice město. Nově tedy bude na trati 227 do IDS VDV zaintegrován úsek Kostelec u Jihlavy – Dačice město.
Trať 230 Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou (– Kolín)
· Sobotní odpolední vlak s odjezdem z Havlíčkova Brodu v 17:04 a nedělní vlak s odjezdem z Havlíčkova Brodu v 17:34, jejichž cílovou stanicí je Kolín, nově pojedou v sobotu i neděli ve stejný čas. Z Havlíčkova Brodu bude nově odjíždět oba dva dny v 17:04 a do Kolína přijede v 18:22 (Os 5922).
· V opačném směru bude sloučen nedělní vlak s odjezdem z Kolína v 17:06 a sobotní vlak s odjezdem z Kolína v 17:36, jedoucí ve směru Světlá nad Sázavou a Havlíčkův Brod. Nově pojedou oba dva dny z Kolína v 17:36 (Os 5923).
· Dále na této trati dochází pouze k drobným časovým úpravám jednotlivých vlaků, jejichž cílem je zachovat či vylepšit přípojové vazby v Havlíčkově Brodě a Kolíně.
· Nově bude na této trati rozšířen IDS VDV o zastávky Vlkaneč, Horky u Čáslavi a Čáslav. Nově tedy bude na trati 230 do IDS VDV zaintegrován úsek Havlíčkův Brod – Čáslav.
Trať 237 Havlíčkův Brod – Humpolec
· Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Trať 238 Havlíčkův Brod – Ždírec nad Doubravou (– Pardubice)
· Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Trať 240 (Brno –) Náměšť nad Oslavou – Okříšky – Jihlava
· Mezi zastávkami Troubsko a Brno-Horní Heršpice byla vybudována nová zastávka Ostopovice. S platností od 12. prosince 2021 zde budou nově zastavovat vybrané regionální vlaky linky S4. V souvislosti s otevřením zastávky Ostopovice se u některých vlaků linky S4 mění zastavovací politika v úseku Brno – Střelice.
· Dochází k obnovení provozu večerního vlaku v pátek a sobotu s odjezdem v 22:44 ze Zastávky u Brna do Brna hl.n. (Os 4863) a víkendového nočního vlaku nově s odjezdem v 0:05 z Brna hl.n. do Náměště nad Oslavou (Os 4800).
· V pracovní dny je nově zaveden vlak Náměšť nad Oslavou – Třebíč s odjezdem v 5:50 z Náměště nad Oslavou (Os 14810).
· Vlak s odjezdem v 6:17 z Třebíče do Jihlavy (Os 14812) nově nepojede v neděli.
· V pracovní dny je nově zaveden vlak Brno hl.n. – Zastávka u Brna s odjezdem v 18:20 z Brna hl.n. (Os 4844).
· Vlak s odjezdem v 5:43 z Jihlavy do Třebíče (Os 14807) nově nepojede v neděli.
· Nově je v pracovní dny zaveden vlak Zastávka u Brna – Brno hl.n. s odjezdem v 17:14 ze Zastávky u Brna (Os 4845).
Trať 241 (Znojmo –) Moravské Budějovice – Okříšky
· Vlak z Okříšek s příjezdem v 8:22 do Znojma (Os 24805) nově pojede i v pracovní dny o prázdninách.
· Vlak z Okříšek s příjezdem v 8:30 do Znojma (Os 24807) nově nepojede v pracovní dny o prázdninách.
· Vlak s odjezdem v 7:38 ze Znojma do Okříšek (Os 24804) nově pojede v úseku Znojmo – Moravské Budějovice i v pracovní dny o prázdninách a v období od 15. dubna do 2. října i v neděli a o svátcích.
· Vlak s odjezdem v 6:58 ze Znojma do Moravských Budějovic (Os 24832) nově nepojede v pracovní dny o prázdninách.
· Vlak z Okříšek s příjezdem v 6:22 do Znojma (Os 24803) nově pojede v úseku Moravské Budějovice – Znojmo v období od 15. dubna do 2. října i v neděli a o svátcích.
· Časové polohy a datová omezení ostatních vlaků se nemění.
Trať 250 (Brno –) Žďár nad Sázavou – Havlíčkův Brod
· První ranní vlak s odjezdem ve 4:22 z Tišnova a příjezdem v 5:17 do Žďáru nad Sázavou (Os 4678) jedoucí v úseku Tišnov – Vlkov u Tišnova pouze v pondělí, nově pojede v tomto úseku v pracovní dny. Z oběhových důvodů dochází ke zrušení protijedoucího ranního vlaku od úterý do pátku se stávajícím odjezdem v 4:00 z Křižanova do Vlkova u Tišnova (Os 4671).
· Vlak s odjezdem v 13:02 z Havlíčkova Brodu do Žďáru nad Sázavou (Os 5911) nově zastaví na zastávce Nížkov.
· Vlak s odjezdem v 14:24 ze Žďáru nad Sázavou do Havlíčkova Brodu (Os 5918) nově zastaví na zastávce Nížkov.
· Dále na této trati dochází pouze k drobným časovým úpravám jednotlivých vlaků. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Trať 256 (Tišnov –) Nové Město na Moravě – Žďár nad Sázavou
· Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Trať 257 Studenec – Velké Meziříčí – Křižanov
· Na této trati dochází pouze k rozdělení vybraných vlaků do dvou tras – trasy v pracovní dny a víkendové trasy. Obě nově rozdělené trasy jsou ve shodných časových polohách. Cílem těchto úprav je zvýšení bezpečnosti provozu na trati se zjednodušeným řízením provozu D3.
O společnosti České dráhy, a.s.
Akciová společnost České dráhy plní v České republice úlohu národního dopravce a na základě objednávky státu a krajů zajišťuje základní dopravní obslužnost státu. V posledních letech došlo k výraznému omlazení vozidlového parku, a to v regionální i dálkové dopravě. Ve snaze zatraktivnit železniční dopravu a zvýšit konkurenceschopnost na otevřeném trhu investovala firma desítky miliard korun do nákupu a modernizace vozidel.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Zpět do intranetu, Přihlásit se