Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Rozpočet kraje > Rozpočet a hospodaření populárně
Oprava třebíčského mostu bude provedena formou kompletní výměny nosné konstrukce a mostního svršku, vyměněny budou vnitřní podpěry a nevyhovující části opěr. V prvních dnech stavby budou prováděny především přípravné práce, jako je vytyčení sítí, zřízení dopravně inženýrských opatření na objízdných trasách a vyznačena bude přehledně i uzavírka mostu, nutné bude zřízení ochranného štítu nad profilem železniční trati. Práce budou pokračovat hned v dalším týdnu odstraněním mostního svršku a nosné konstrukce. Stane se tak v době vlakových výluk a s ohledem na charakter prací není vyloučeno, že v této fázi budou probíhat i práce o víkendu nebo v noci. Konkrétní postup si však určí až zhotovitel stavby. Silnice I/23 zůstává po celou dobu stavby průjezdná, dopravním značením bude upraveno uspořádání jízdních pruhů, zcela odkloněn bude průchod pěších přes most.
Předpokládaná doba rekonstrukce mostu ev.č. 351-026 je šest měsíců. Na dodržování termínů harmonogramu stavby bude Kraj Vysočina přísně dohlížet. Informace o průběhu oprav budou průběžně zveřejňovány na internetových stránkách Kraje Vysočina a města Třebíče. Stavební práce na mostě by měly skončit 31. října 2019.
Objízdná trasa pro autobusy bude vedena po místních komunikacích a částečně po stanovené objízdné trase pro těžkou dopravu. Pro těžkou dopravu bude vedena objízdná trasa přes Vladislav - Číměř - křiž. II/401 a II/351 a zpět do Třebíče v délce cca 20 km, autobusy ČEZ budou po této trase pokračovat směrem na Jadernou elektrárnu Dukovany. Osobní doprava bude vedena po souběžných komunikacích ve městě Třebíč s možným usměrněním provozu osazením světelných signalizačních zařízení v prostoru křižovatek. Platí tedy, že osobní automobily a menší nákladní vozidla s výškou do 3m mohou využít objízdnou trasu obousměrně po ul. Znojemská. Průjezdná bude také ul. Sokolská ve směru z centra města, kde je hmotnostní omezení pro vozidla nad 5t. Autobusy městské autobusové dopravy budou obousměrně jezdit přes Přestupní terminál kolem vlakového nádraží po ul. Znojemská a ul. Janouškova. Parkování bude z ul. Heliadova a ul. Janouškova úplně vyloučeno, rezidenti z dotčené lokality budou moct odstavit svoje vozidla na ul. Sušilova. Kvůli plynulé průjezdnosti autobusů veřejné dopravy bude vyloučen průjezd ul. Kosmákova, Březinova a ul. Křížkovského.
Převedení pěších z obvodu stavby bude řešeno přes jednokolejný železniční přejezd, kde je již tento režim stavebně upraven světelnou signalizací. Provoz na silnici I/23 bude z bezpečnostních důvodů v době oprav sveden do dvou jízdních pruhů, po celou dobu stavby bude obousměrný.
Důvodem pro okamžitou opravu mostu jsou nebezpečně postavená ložiska nosné konstrukce, vlivem zatékání na opěry a mezilehlou podpěru dochází k lokální degradaci betonu opěr, degradaci betonu, opadávání krycí vrstvy a následné korozi výztuže a zatékání do prostoru uložení úložného prahu.
Most byl postaven v roce 1995 jako dvoupolová prostě uložená desková konstrukce za předpjatých prefabrikátů. Nyní je stavební stav spodní stavby zařazen do stupně VI – velmi špatný a nosná konstrukce do kategorie VII – havarijní, tedy s omezenou použitelností.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se