Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Finance > Fond Vysočiny > Rada Fondu Vysočiny > zápisy ze zasedání


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 
 

zápisy ze zasedání

Záložky hlavní nabídky

Vyberte:

Pelhřimovská nemocnice začne testovat eNeschopenky. S Novým rokem je musí lékaři vydávat povinně

Bez výjimky musí začít od Nového roku lékařské ordinace, a to vč. těch nemocničních, vydávat elektronické neschopenky. „Krajská Nemocnice Pelhřimov už příští měsíc spustí pilotní projekt eNeschopenky, který umožní ověřit mimo jiné časovou náročnost vydávání, umožní vyškolit většinu uživatelů a seznámit je s nabízenými funkcemi systému, ale navíc ověřit vyšší stupeň zabezpečení při použití elektronického podpisu lékaře, se kterým legislativa bohužel nepočítá, z našeho pohledu jde však téměř o nutnost,“ upozorňuje Vladimír Novotný, náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast zdravotnictví.
 

 
 

V následujících týdnech projdou v Nemocnici Pelhřimov proškolením všichni uživatelé systému eNeschopenky. Předběžně se počítá s tím, že duplicitní vydávání potvrzení o neschopnosti pak bude reálně probíhat zhruba měsíc. ENeschopenky budou importovány do testovacího rozhraní spravovaného OSSZ. Pro pacienty se však ani v době testování nic nemění. Až do konce letošního roku budou stále dostávat  potvrzení pracovní neschopnosti fyzicky na několikastránkovém formuláři.

Podle informací Petry Černo, tiskové mluvčí Nemocnice Pelhřimov bude nová funkcionalita instalována zpočátku pouze na chirurgickém oddělení, následně čeká její rozšíření na celou nemocnici. Náklady na čtyři měsíce pilotního resp. zkušebního provozu uhradí za Nemocnici Pelhřimov Kraj Vysočina, jako její zřizovatel. Půjde zhruba o padesát tisíc korun. Vzhledem k tomu, že nastavení systému si vyžádala legislativní povinnost, bude aktualizace softwaru v ostatních nemocnicích bude provedena zdarma.

 

Poznámka:

Elektronicky lékař odešle hlášení Okresní správě sociálního zabezpečení, tento úkon nahrazuje 1. díl současného formuláře o vzniku dočasné pracovní neschopnosti. Druhý díl, průkaz práce neschopného pojištěnce, nahradí papír formátu A5, který lékař pacientovi vytiskne. Ten slouží pro kontroly ošetřujícího lékaře, kontroly OSSZ a také k vyznačení potvrzení o délce pracovní neschopnosti a pro ukončení neschopnosti. Tento průkaz bude současně sloužit pro případnou kontrolu ze strany OSSZ. Pojištěnec musí jakýmkoliv způsobem svého zaměstnavatele neprodleně informovat o překážce v práci (obecná pracovněprávní povinnost). To by měl, stejně jako dnes, učinit jakmile namísto do zaměstnání odchází k lékaři. Pokud zaměstnavatel požádal o zasílání notifikací o pracovní neschopnosti svých zaměstnanců (žádost lze podat elektronicky službou ePortálu ČSSZ), dojde po odeslání hlášení ošetřujícího lékaře ČSSZ zároveň i k zaslání notifikace zaměstnavateli do zvolené datové schránky zaměstnavatele. 


  • tisk@kr-vysocina.cz

 
 
Zodpovídá: Ing. Jitka Svatošová
Vytvořeno / změněno: 19.8.2019 / 19.8.2019

Počet návštěv: 6810
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek