Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu > O kanceláři
Adresy pracovišť na území Kraje Vysočina, která mají vyřizování žádostí a předávání hotových občanských průkazů na starosti, jsou následující:
Občanský
průkaz si lze vyměnit pouze osobně. Během procesu vydání se přímo na místě
totiž pořizuje fotografie, která se stane součástí občanského průkazu, a
zajišťuje podpis. Nosit s sebou tzv. průkazovou fotografii tedy už není třeba,
pořídí ji pomocí kamery pracovník úřadu. Obecně se doporučuje, aby si lidé o
nový občanský průkaz požádali
30 – 60 dnů před koncem platnosti. Platí přitom povinnost každého požádat si o nový
průkaz nejpozději do 15 pracovních dnů po dni, ve kterém došlo ke skončení
platnosti. Nový doklad se vydává do 30 dnů ode dne podání žádosti. Pro občany
starší 15 let je výměna občanského průkazu s ohledem na jeho končící platnost
zdarma.
Tajemníci obcí s rozšířenou působností byli požádání, aby zvýšili počet úředních hodin tak, aby se nové doklady vydávaly plynule a vše se uskutečnilo ke spokojenosti občanů. A to i s ohledem na blížící se dovolené, a tedy období cestování do zahraničí. Je to právě platný občanský průkaz, který nahrazuje cestovní pas při návštěvách zemí Evropské unie a schengenského prostoru. Podle sdělení Ministerstva zahraničních věcí ze dne 24. března 2015, které bylo publikováno ve Sbírce zákonů pod č. 95/2015 Sb., jsou do seznamu států, do nichž lze překročit vnější hranici s občanským průkazem, zařazeny Albánská republika, Bosna a Hercegovina, Černá Hora, Makedonská republika a Srbská republika.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Zpět do intranetu, Přihlásit se