Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Servis pro novináře > Tiskové zprávy > 2016 > Březen
Cílem připravované studie je vytvořit takový koncepční materiál, který identifikuje priority, opatření a aktivity vedoucí k efektivnímu rozvoji cestovního ruchu v Kraji Vysočina v oblastech týkajících se infrastruktury, marketingu i řízení cestovního ruchu. „Identifikuje cílové skupiny, vhodnou komunikaci s nimi, doporučí vhodné aktivity a ve výsledku tak umožní koordinovaný rozvoj cestovního ruchu v kraji a zvýší i jeho konkurenceschopnost,“ přiblížila radní Marie Kružíková s tím, že strategie je rozdělená na analytickou část, SWOT analýzu, strategickou a implementační část a nechybí ani zadání na tvorbu marketingové strategie cestovního ruchu. To vše Kraji Vysočina pomůže v plánování aktivit, ale také v možném budoucím čerpání dotací z Národního programu podpory cestovního ruchu od Ministerstva pro místní rozvoj.
Analytická část má hodnotit dosavadní aktivity, dosah na jednotlivá území regionu, aj. Ze SWOT analýzy vzejdou silné, slabé stránky, ale také hrozby a možné příležitosti cestovního ruchu na Vysočině. Strategická část definuje jednotlivé prioritní oblasti, přesně stanoví opatření a aktivity, ale také postupy, jak vše finálně zhodnotit a zjistit dopad jednotlivých činností. Součástí mají být i návrhy na konkrétní kroky k utváření image regionu. „Ve smlouvě je zakotveno, že dílo musí odrážet aktuální dění a navrhované aktivity se musí odehrávat v co nejširší spolupráci se subjekty, které v oblasti cestovního ruchu na Vysočině působí,“ upozornil ředitel Vysočina Tourism, příspěvkové organizace kraje Tomáš Čihák s tím, že prvotní návrh strategie má být hotový do 10 měsíců a finálně zpracovaný v květnu 2017. Jeho obsah má naznačit i možné zdroje financování, jako je například státní rozpočet nebo nadnárodní úroveň.
Ze spolupráce s Vysokou školou polytechnickou v Jihlavě (VŠPJ) vznikla v roce 2014 Analýza turistického potenciálu Kraje Vysočina a z roku 2015 jsou k dispozici také data z dotazníkového šetření u návštěvníků regionu, která stanovují Profil návštěvníka turistického regionu Vysočina. Všechny tyto podklady má aktuálně specializovaná společnost k dispozici. Využít může i další dostupné materiály, které poskytne pracovní tým Krajského úřadu Kraje Vysočina složený se zástupců odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu, odboru regionálního rozvoje, odboru sekretariátu hejtmana a v neposlední řadě i Vysočina Tourism, příspěvkové organizace, a zástupců VŠPJ.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se