Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Odpady Vysočiny > My třídíme nejlépe, soutěž obcí


 

Projekt Vysočina BezBariér

Projekt financovaný z evropského projektu PRELUDE
 

 
 

Projekt Vysočina BezBariér (www.kr-vysocina.cz/bezbarier)

 

 

 

Na přelomu roku 2002 a 2003 partner kraje Vysočina v evropském ICT projektu PRELUDE - občanské sdružení BMI - spolu s pracovníky odboru sociálních věcí a zdravotnictví KrÚ identifikovali potřebu skupiny tělesně postižených občanů v oblasti informovanosti o bezbariérových přístupech. Touto problematikou se v rámci celé ČR úspěšně zabývá občanské sdružení Bez bariér, které  provozuje internetový portál www.bezbarier.cz - pilotní projekt Vysočina BezBariér na něj navazuje.

Smyslem tohoto projektu bylo vytvoření kvalitní informační základny sumarizující stav bezbariérových přístupů na území kraje Vysočina. Hlavní myšlenkou bylo poskytnout postiženým platformu, pomocí které by nejen informace získávali, ale také sami vytvářeli. Zkušenosti kraje získané mimo jiné v mezinárodním ICT projektu PRELUDE spolu s financemi z tohoto projektu by měly být zárukou jeho smysluplnosti i v nadnárodním kontextu.

Na adrese www.kr-vysocina.cz/bezbarier se nachází internetová aplikace, jejímž prostřednictvím mohou zdravotně postižení získávat informace o bezbariérových přístupech na veřejná místa (úřady, banky, pošty, kulturní instituce, ubytovací a stravovací zařízení apod.) na území kraje Vysočina. Do projektu se postižení mohli postižení zapojitli i aktivně. Jejich úkolem bylo zjištění stavu bezbariérových přístupů na vybraná veřejná místa v zadaném území kraje Vysočina a následné vložení jejich popisu do síťové internetové aplikace. Naučili se aktivně ovládat internetový  prohlížeč a internetové technologie..  

 

Po organizační  stránce byl projekt rozčleněn do několika etap:

 

I.                    I. etapa – návrh aplikace a organizace sítě administrátorů, vytvoření komunikační platformy projektu, návrh datové a funkční části www aplikace, odeslání informací na základní organizace, sběr kontaktů a odezev, prvotní naplnění aplikace daty, vytvoření metodického postupu pro zadávání dat.

I.                     

II.                 II. etapa – zprovoznění aplikace, školení administrátorů, design aplikace, plnění daty, školení pro administrátory, popularizace projektu.

I. 

III. etapa – integrace projektu do celostátního portálu, propagace projektu v dalších regionech, analýza a design integračního konektoru na centrální portál, analýza a design GIS nadstavby, závěrečná zpráva o projektu.

III.                

Jedním ze základních datových zdrojů aplikace byl např. krajský systém územní identifikace orgánů veřejné správy – ePUSA. V projektu byly využity prostředky krajského systému evidencí – KEVIS.

 

   Popsány byly vždy významné objekty - zejména objekty bezbariérové, či částečně bezbariérové. Povinně  se plnily úřady veřejné a státní správy, školy, knihovny, pošty, banky, doprava, zdravotnictví (specialisté, pohotovost, zubař) a veřejné toalety. Dáleoporučeně se plnily restaurace, hotely(ubytování) a dalšípod zajímavé objekty. Úkolem bylo vytvořit popis objektu,  který obsahuje kontaktní údaje, adresu, případně i foto objektu, vlastní popis přístupu pro vozíčkáře a upozornění na důležitá omezení.  Na spolupráci při zadávání se podíleli Karel Žák, Havelková, Krajíček, Pavlíčková, Šiška a Vojáčková.

 

Alena Bláhová,  ,Iveta Fajmanová, Alena Havelková, Josef Havelka, Ivo Krajíček,  ,Anton Makara , Růžena Pavlíčková, Milan Šiška , Věra Vojáčková.

V současné době se pracuje na převodu informací do centrálního projetu BezBariér prostřednictvím zpřístupněného rozhraní pro export dat.

 

 

 

Počet popsaných objektů dle obcí:

Všechny objekty v databázi nesplňují požadavky vyhlášky č. 369/2001 Sb. Ministerstva pro místní rozvoj ze dne 10. října 2001 o obecných technických požadavcích zabezpečujících užívání staveb osobami s omezenou schopností pohybu a orientace (bezbariérového přístupu), jedná se spíše o přehledný souhrn popisných informací o možnostech objektu či možnosti jeho alternativního zpřístupnění nebo obsloužení.

 

Bystřice nad Pernštejnem

5

Hrotovice

7

Golčův Jeníkov

10

Havlíčkův Brod

70

Chotěboř

30

Jaroměřice nad Rokytnou

10

Jemnice

11

Jihlava

82

Jihlava - Helenín

1

Ledeč nad Sázavou

24

Moravské Budějovice

11

Náměšť nad Oslavou

12

Nové Město na Moravě

78

Polná

17

Přibyslav

10

Světlá nad Sázavou

23

Telč

20

Třešť

18

Třebíč

82

Velká Bíteš

57

Velké Meziříčí

99

Žďár nad Sázavou

107

 

 

 

 

 

 
 
Zodpovídá: Ing. Táňa Mrázková
Vytvořeno / změněno: 16.8.2005 / 19.8.2005

Počet návštěv: 36185
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek