Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 
 

Odkazy


  • Místní agenda 21
  • bily pruh
  • Gemeinde 21
  • bily pruh
  • Zdravý kraj
  • bily pruh
  • Zapojené obce

  • Obyčtov
  • Pelhřimov
  • Polná
  • Račice
  • Radňovice
  • Radostín
  • Světlá nad Sázavou
  • Telč
  • Třebíč
  • Velké Meziříčí
  • Věžnice
  • Vír
  • Nové Město na Moravě
  • Mirošov
  • Malá Losenice
  • Lípa
  • Křižánky
  • Křídla
  • Kadov
  • Jihlava
  • Chotěboř
  • Chlumětín
  • Humpolec
  • Hodíškov
  • Cikháj
  • Černovice
  • Bory
 
 
 

Cesta: Titulní stránka > Spolupráce mezi místní Agendou 21 v Kraji Vysočina a programem "Gemeinde 21" v Dolním Rakousku > Projekt


 

Rychlá zdravotnická pomoc

 
 
 

Jak volat záchrannou službu ?

ZáchrankaTísňovou linku 155 lze volat z celé České republiky z jakéhokoli telefonu připojeného do veřejné telefonní sítě jakéhokoliv operátora zdarma volbou 155 (vždy bez předvolby). Telekomunikační operátoři směřují pak Váš hovor na územně příslušné operační středisko záchranné služby, které rozhodne o vyslání konkrétní posádky zdravotnické záchranné služby.

Není-li z jakéhokoliv důvodu možno volat linku 155, nebo vyžaduje-li charakter zásahu součinnost ostatních složek integrovaného záchranného systému (jednotek policie nebo hasičů) a v případech očekávané jazykové bariéry (ohrožení zdraví či života cizinců), lze se dovolat pomoci na tísňové lince integrovaného záchranného systému 112. Operační středisko IZS předá v takovém případě Vaši tísňovou výzvu všem potřebným složkám, v případě ohrožení života či zdraví tedy operačnímu středisku zdravotnické záchranné služby.

Kdy volat záchrannou službu ?

V případech bezprostředního ohrožení života či bezprostředně hrozící vážné újmy na zdraví vyžadující neprodlený zásah lékaře nebo bezodkladný transport na zdravotnické zařízení. Posádky zdravotnické záchranné služby v žádném případě nenahrazují lékařskou pohotovost, lékařskou stanici první pomoci ani dopravní zdravotní službu.

Jaké informace si připravit ?

Voláte-li pomoc sobě či osobě známé, nahlašte při volání tísňové linky vždy jméno, příjmení a věk postižené osoby, co nejpřesněji adresu nebo místo, kde se postižený nalézá, základní údaje o jeho zdravotním stavu (zda dýchá, zda je při vědomí a reaguje na podněty, zda krvácí, jak k postižení došlo) a důležité je také telefonní číslo, ze kterého voláte. Při rozhovoru s dispečerem záchranné služby se snažte jednat klidně a odpovídat úplně, správnost a úplnost předaných informací často rozhoduje o úspěšnosti zásahu.

Jak postupovat dále ?

Vyčkejte na místě a až do příjezdu záchranné služby poskytujte postiženému pomoc podle svých možností. Není-li to nezbytně nutné, netelefonujte znovu na tísňovou linku ale umožněte naopak v případě potřeby dispečerovi záchranné služby spojit se znovu s Vámi. Podle svých možností se snažte umožnit příjezd vozidla záchranné služby k pacientovi a případný transport pacienta do vozidla a řiďte se na místě pokyny pracovníků všech složek IZS. Počítejte však s tím, že ve vozidle záchranné služby není možné přepravovat žádné další osoby ani příbuzné pacienta.

 
 

Kontext

Umístění: Složky dokumentů > Zdravotnický portál Kraje Vysočina > Informace pro veřejnost > Rychlá zdravotnická pomoc

Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu

Počet návštěv: 109084

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek