Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Dokumenty odborů > Odbor dopravy a silničního hospodářství > Silniční projekty spolufinancované z prostředků EU > Dotační tituly
„Kvůli deštivému počasí roste tráva doslova před očima. Druhou seč bychom měli provádět v srpnu po sklizních, je ale možné, že to bude dříve nebo budeme muset sekat průběžně,“ dodává ředitel Necid.
Krajská správa a údržba silnic každoročně strojově upraví plochy o výměře přesahující 46 milionů m2, dalších více než 145 tisíc m2 zvládnou podsvodidlové sekačky a dalších téměř 500 tisíc m2 dosekávají silničáři ručně křovinořezy. „Vedle traktorů se sekacím ramenem využíváme také Mercedesy Unimogy, na které lze umístit až tři sekací ramena naráz. Nezbytnou součástí vybavení jsou zmíněné křovinořezy a více než 70 sekaček,“ popisuje ředitel KSUSV Radovan Necid.
Samotné sečení podél krajských komunikací je rozděleno do dvou etap – sečí. V první etapě se sečou dva klady, tzn. krajnice a přilehlý svah příkopu. V nepřehledných vnitřních obloucích se seče krajnice a k tomu také celý příkop. Rychlost sečení závisí na členitosti a náročnosti terénu, při dvou kladech zvládnou silničáři posekat za den až 10 km. Druhá seč začíná obvykle koncem srpna, kdy je možné ze sklizených polí posekat také náspy.
„Řidiči sekaček musí být při práci obzvlášť opatrní, protože příkopy bývají často plné odhozených věcí. To seč velmi zdržuje a navíc hrozí poškození sekacích ramen. Velmi často se setkáváme také s neukázněnými a netrpělivými řidiči, kteří naše sekačky riskantně předjíždějí. Tento týden nám „zboural“ traktor nezodpovědný řidič, který se nevěnoval řízení, narazil do traktoru zezadu a urazil nám rameno, bez kterého nemůže síct příkopy. Práci nám také komplikují i vyšší zemědělské plodiny vyseté v blízkosti křižovatek, kde zhoršují rozhledové poměry,“ přibližuje každodenní realitu práce krajských cestářů Radovan Necid. Ten podle svých slov chápe všechny řidiče, kteří by chtěli, aby se nejdříve upravil „jejich“ úsek silnice, po kterém pravidelně jezdí do práce nebo na nákupy. Ale máme zákonodárné možnosti a povinnosti a budeme dbát na to, aby naši inspektoři silnic kontrolovali zejména křižovatky, kde zemědělci vysází plodiny, které v rozhledovém trojúhelníku řidičům vadí, takzvaně nevidí a vznikají poměrně nebezpečné situace na komunikacích, někdy to dopadne i tragicky. Což si nikdo nepřeje.
Je třeba si uvědomit, že jednotlivá cestmistrovství disponují stále stejným počtem techniky, kterou obsluhuje stejný počet zaměstnanců, do toho se naplno rozběhla stavební sezóna a část pracovní kapacity se přesunula na opravy silnic II. a III. tříd. „Schválený plán sečení termínově splníme. První seč u krajských silnic by měla být kompletně hotová do 15. července,“ podotýká Radovan Necid.
K dnešnímu dni Krajská správa posekla přibližně 55 % celkového objemu těchto prací. Krajská správa a údržba vzhledem k současnému vývoji počasí a růstu vegetace usiluje o zkrácení termínu pro dokončení sečení před zákonným termínem pro celou síť silnic na Vysočině. „Věřte, že děláme vše, co je v našich silách, termín splníme a chceme ho i zkrátit," dodává ředitel Necid.
Pravidelně aktualizovaný průběh sečení po jednotlivých cestmistrovstvích je k dispozici na webových stránkách Krajské správy a údržby silnic Vysočiny.
https://www.ksusv.cz/seceni-2020/d-2478
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se