Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Finance > Fond Vysočiny > Rada Fondu Vysočiny > zápisy ze zasedání
Vyberte:
Koncept Smart City (chytré, popř. inteligentní město) se v Evropské unii objevuje od roku 2007 v souvislosti s problematikou využívání moderních technologií a inovativních řešení pro zajištění udržitelného rozvoje měst. Hlavní motivací pro realizaci tohoto konceptu v praxi je snižování globálních emisí a spotřeby energií, s cílem zlepšit kvalitu života ve městech a omezit negativní dopady na životní prostředí. Otázkami udržitelného rozvoje a zlepšování kvality života se však intenzivně zabývají nejen města, ale i vyšší územní celky, a proto se v současné době hovoří též o přístupu Smart Region.
Klíčovými konkrétními oblastmi, v nichž lze přístup Smart City/Smart Region uplatnit, jsou především energetika a doprava, koncept je však možné využít i pro inteligentní řešení dalších agend, které jsou pro města či regiony prioritní.
„Otevření vzájemného dialogu a předání dosavadních zkušeností mezi kraji velmi vítám, neboť o zavedení přístupu Smart Region v současné době uvažujeme i na Vysočině,“ uvedl Pavel Pacal, náměstek hejtmana kraje pro oblast regionálního rozvoje a územního plánování. „Věřím, že tento komplexní přístup zkvalitní a obohatí naše plánované rozvojové aktivity o chytrá řešení, a to zejména v oblastech dopravy, energetiky, zdravotnictví a životního prostředí, a podpoří tak udržitelný růst našeho regionu,“ doplnil.
Setkání zástupců krajů k problematice Smart Region se uskutečnilo pod záštitou Regionální stálé konference pro území Kraje Vysočina.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Zpět do intranetu, Přihlásit se