Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Informační technologie > Archiv
Metodický tým devíti pedagogů, který vytváří originální metodiku pro využití stavebnic Merkur v základních školách, vypracoval propozice soutěže Stavíme z Merkuru. Prioritním cílem soutěže je podpora technické tvořivosti v základních školách a motivace žáků základních škol k práci s konstrukční stavebnicí. Soutěžní týmy mohou využít nejvýše jedné stavebnice Merkur 8 a během tří hodin sestavit model, pravidla soutěže umožňují pracovat s vlastním přineseným návodem na stavbu stroje. Pro vítěze jsou připraveny stavebnice Merkur a tablety.
Podle speciální metodiky začnou být stavebnice Merkur využívány na základních školách na Vysočině od nového školního roku 2014/2015. „K dispozici budou dvě části – metodika pro děti sestavená hlavně z demonstračních fotografií a metodika pro učitele, která se zaměří především na rady a upozornění na záludnosti, se kterými se vyučující může v hodině setkat,“ uvedla Terezie Doleželová z krajského odboru školství, mládeže a sportu.
Soutěž je další aktivitou, kterou Kraj Vysočina podporuje v rámci projektu Merkury do škol. Tato aktivita má zvýšit zájem dětí o technické obory. Vysočina je prvním z regionů v České republice, kde se dětská stavebnice zařadí mezi běžné pomůcky ve výuce na základních školách. Projekt Merkury do škol mohl být realizován díky podpoře a zájmu společnosti BOSCH DIESEL Jihlava.
Podrobnější informace včetně přihlášky jsou k dispozici pod tiskovou zprávou.
Kontaktní osoba Terezie Doleželová, odbor školství, mládeže a sportu, e-mail: dolezelova.t@kr-vysocina.cz.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se