Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Dokumenty odborů > Odbor informatiky > Fond Vysočiny - Grantové programy pro oblast ICT > Úspěšné projekty Fondu Vysočiny
Vyberte:
Vedení Kraje Vysočina připravovalo první změny už před třemi lety, tehdy ale navržené řešení odmítla některá města, ve kterých mělo ke změně struktury ve středním školství dojit. „S velkou odpovědnosti a rozvahou, ve spolupráci s řediteli škol a vědomím místních samospráv, začíná Kraj Vysočina budovat krajskou páteřní strukturu středoškolského vzdělávání, našim hlavním cílem je udrženi pestrosti oborů, aby absolventi našich středních škol byli stále zaměstnatelní,“ říká Jana Fialová. V praxi to znamená dobudování už nastavené sítě center odborného vzdělávání – technického, stavebního, zemědělského, centra obchodu a služeb a centra uměleckořemeslného a uměleckoprůmyslového. Cílem je vytvořit ve větších městech kraje ekonomicky silné celky, které budou odolné populačním výkyvům, budou schopny nabídnout dostatek maturitních a učebních oborů s kvalitním výstupem absolventů dle potřeb trhu práce a rozšířit spolupráci s firmami a partnery. Tato centra vytvoří přirozenou základnu pro odborné učební a maturitní obory středních škol menších měst. „V menších městech je pokles počtu studentů ještě viditelnější a budoucnost odborného vzdělávání je tak velmi nejistá. Do budoucna zde chceme zachovat oborovou nabídka, ale už pouze pod jednou místní střední školou,“ vysvětluje Fialová s tím, že uspořené prostředky budou moci využívat přímo ředitelé například na zvýšení platů učitelů nebo vybavení.
Všechna opatření Kraje Vysočina v oblasti středoškolského vzdělávání vedou k zachování současné pestré oborové nabídky žádaných i potřebných oborů. O jejich strategickém rozmístění v regionu se Kraj Vysočina dlouho bavil také s významnými zaměstnavateli na Vysočině. Znamená to, že důsledkem sloučení vybraných škol nedojde ke zrušení žádného z vyučovaných oborů, naopak bude možno spojovat teoretickou výuku příbuzných oborů. Centra vzdělávání budou od svého vzniku připravována na masivnější čerpání prostředků z evropských fondů na modernizaci vybavení a další rozvoj. Výuku budou zajišťovat i nadále kvalitní, zkušení a dobře finančně ohodnocení pedagogové, kteří připraví žáky na maturitu a další uplatnění v praxi.
Ke změnám organizace sítě středoškolského vzdělávání dojde v Kraji Vysočina nejpozději do 1. 9. 2014.
Hlavní důvody pro změny v síti středních škol zřizovaných Krajem Vysočina
- Každoročně klesá počet studentů prvních ročníků středních škol o cca 1000, to odpovídá více než 40 třídám tedy 2-3 školám
- Plánovaným sloučením vybraných středních škol může dojít k uvolnění minimálně pěti budov
- Případným prodejem uvolněných budov může kraj získat cca 15 miliónů korun, které je připraven vrátit zpět do investic ve školství
- Předběžná odhadnutá úspora osobních nákladů při efektivním využívání pedagogického sboru je vyčíslena na 7,6 miliónů korun ročně, tyto mzdové prostředky zůstanou k dispozici ředitelům škol k rozdělení
- Každoročně zůstává na středních školách Kraje Vysočina cca 2000 volných studijních míst
- Maximální snaha o udržení oborové pestrosti napříč regionem
- Zachování všech středních škol zřizovaných Krajem Vysočina a jejich vyučovaných oborů
Zdroj: Kraj Vysočina
Páteřní síť středních škol Kraje Vysočina
nová centra
už fungující centra (v jedné organizaci jsou integrované maturitní i učební obory, nástavby a obory pro handicapované)
Změny v organizaci menších školských zařízení
Výše uvedené návrhy musí definitivně ještě projednat a rozhodnout o nich Zastupitelstvo Kraje Vysočina, které zasedne 25. června 2013.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se