Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Rozpočet kraje > Dokumenty rozpočtu
Kritéria, která odborná komise posuzovala, cílila na systematizaci práce se žáky v soutěžích a přehlídkách, například i na používání aktivizujících a inovativních postupů práce nebo na podíl osvětové a publikační činnosti.
Ocenění v podobě skleněné sovy, symbolu moudrosti a vzdělanosti vyrobili pro oceněné pedagogy studenti Akademie – Vyšší odborné školy, Gymnázia a Střední odborné školy uměleckoprůmyslové Světlá nad Sázavou.
Držitelé ocenění Učitel Vysočiny 2019
Roman Veselský, Gymnázium Žďár nad Sázavou
Roman Veselský vyučuje biologii a zeměpis. Absolventi jsou pod jeho vedením úspěšní u maturitní zkoušky a na mnoha soutěžích, na které je pan učitel v průběhu studia systematicky připravuje na různých seminářích. Jeho studentům se na vysokých školách daří, někteří se dokonce na svoji střední školu vrátili jako učitelé a stali se tak kolegy. Pan učitel je velmi aktivní na poli projektů regionálních a národních, v rámci nich vytváří výukové a metodické materiály, účastní se v hodnotících komisích. Ve výuce uplatňuje metodu výuky odborného předmětu v cizím jazyce, s touto metodou seznamuje i své kolegy.
Vlasta Rýdlová, Gymnázium, Střední odborná škola a Vyšší odborná škola Ledeč nad Sázavou
Vlasta Rýdlová vykonává svoji profesi už 23 let. Miluje účetnictví, má ráda čísla. Předmět pro mnohé studenty ne příliš oblíbený, dokázala paní učitelka zbavit této nálepky a její studenti tak dosahují vysoké úspěšnosti u maturitních zkoušek. Nezajímá jí pouze prospěch, ale především důvody neúspěchu, snaží se společně se studenty najít možnosti zlepšení prospěchu. Často poskytuje konzultace, v případě dálkových studentů neváhá přijít do školy na konzultace i o víkendu. Práce se studenty jí naplňuje, je pozitivní se stálým úsměvem na tváři. Paní učitelka pracuje na vytváření co nejlepších podmínek pro dobré klima ve škole mezi žáky a učiteli, je pro ní charakteristický vlídný vztah k žákům i kolegům.
Naděžda Žáčková, Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod
Jako učitelka odborného výcviku a později vedoucí učitelka odborného výcviku připravovala Naděžda Žáčková studenty na praktickou část závěrečné zkoušky do roku 2009 v textilních oborech. Pod jejím vedením dosahovali studenti velmi dobrých výsledků, připravovala módní přehlídky a prezentace školy. V posledních 10 letech se věnuje především výchově mladých číšníků. Navrhla pro ně moderní vybavení odborné učebny, díky tomu se velmi zlepšila úroveň praktických dovedností studentů u závěrečných zkoušek. Paní učitelka se aktivně zajímá o moderní gastronomické trendy, které uplatňuje ve výuce. Pro svoji pedagogickou práci připravuje a inovuje učební materiály, akce, které se studenty zajišťuje, mají vysokou úroveň.
Petr Zahrádka, Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Žďár nad Sázavou
Petr Zahrádka s nadšením předává znalosti a dovednosti svým studentům, vytvořil si specifický systém pro dodržování plánu výuky, který je on-line přístupný i studentům, u nich dlouhodobě dosahuje vynikajících výsledků, při poslední kontrole školy Českou školní inspekcí byl označen jako nejlepší učitel odborných předmětů na škole, nejčastější metodou jeho výuky je dialog se studenty a řešení problémů. Neustále se jazykově vzdělává, účastní se mnoha mezinárodních projektů, které jsou určeny jak studentům, tak pedagogům. Napsal scénář, natočil a režíroval několik krátkých filmů v rámci projektu „Odborné filmy jako prostředek jazykové výuky“, filmy využívá ve své výuce. Aktivně se účastní mnoha certifikovaných seminářů a pro školu zajistil podporu firem, která přispěla k modernizaci výbavy školních laboratoří.
Jiří Volšinský, Střední škola stavební Jihlava
Jiří Volšinský byl původně na stavební školu v Jihlavě přijat pro výuku odborného výcviku žáků v oboru truhlář, ale na žádost zaměstnavatele si rozšířil profesní kvalifikaci, získal druhý výuční list a už několik let předává znalosti a dovednosti svým žákům v oboru tesař. Všichni jeho žáci bez problémů zvládají všechny požadavky jednotné závěrečné zkoušky. Pan Volšinský svoje žáky připravuje také na různé soutěže a přehlídky, a to i ve svém volném čase. Žáky v oboru tesař nevyučuje pouze v dílenském prostředí, ale aktivně vyhledává, připravuje a realizuje skutečné zakázky pro klienty v terénu. Ve vztahu k žákům uplatňuje koučovací přístup – buduje u žáků zdravé sebevědomí, vede je k dosahování vytyčených cílů, učí je přirozenému respektu vůči dospělým.
Alena Zina Janáčková, Gymnázium a Střední odborná škola Moravské Budějovice
Alena Zina Janáčková se pedagogické profesi věnuje již 31 let. Pod jejím vedením dosahují studenti vynikajících výsledků jak u maturitní zkoušky, tak i při přijímacích řízeních na vysoké školy. Svoje studenty připravuje v aprobacích německý jazyk a dějepis. Při výuce dbá na propojení teorie s praxí, podporuje zapojení odborníků do výuky, k prohlubování znalostí a zájmu studentů používá projektové vyučování, vede konzultace k seminárním pracím a připravuje studenty na jazykové soutěže. Je věcným koordinátorem projektu „Učíme se ze života pro život“ a byla vyhlášena nejlepším učitelem německého jazyka v České republice v projektu „Šprechtíme“.
„Být pedagogem je poslání, dnes i uměním, protože zaujmout mladé lidi a přimět je k poznávání nových věcí je často náročná práce. Osobně jsem v roli učitele dával přednost lidskému přístupu, jedině s ním máme my dospělí šanci zaujmout,“ uvedl náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast sociálních věcí a pedagog na základní škole Pavel Franěk.
Ocenění TOP ředitel 2019
Pavel Toman, ředitel Střední školy stavební Jihlava
Pavel Toman před rokem 1989 působil 8 let na střední škole. Poté byl pedagogickým sborem nominován do vedení školy. Nejdříve pracoval na pozici zástupce ředitele školy, po krátké době vyhrál konkurz na ředitele a v této funkci působí již 27 let. Absolvoval studium školského managementu na Masarykově universitě v Brně, podařilo se mu obnovit stavební průmyslovku v Jihlavě, která byla politickým rozhodnutím zrušena v roce 1968. Zahájil rozvoj mnoho oborové školy, která je dnes největší stavební školou v Kraji Vysočina a zahrnuje komplex teoretické výuky, rozsáhlé moderní dílny, školní jídelnu a domov mládeže. Vytvořil systém řízení školy, která na různých pozicích zaměstnává 97 pracovníků.
„Kraj Vysočina, jako zřizovatel většiny středních škol si váží práce učitelů, jejich podílu na vzdělávání nové generace. Těší mě, že tak jako oni předávali znalosti mně, já dnes předávám poděkování jim,“ nechal se slyšet náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast ekonomiky a majetku Martin Kukla.
V současné době na Vysočině učí na středních školách 1888 pedagogických pracovníků, učitelské povolání v Kraji Vysočina vykonává na základních i středních školách bez ohledu na zřizovatele 8521 učitelů a učitelek.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se