Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Odpady Vysočiny > My třídíme nejlépe, soutěž obcí
Zápis z 6. zasedání kontrolního výboru
Zastupitelstva kraje Vysočina
konaného dne 12. listopadu 2001
Přítomno:
- 8 členů kontrolního výboru zastupitelstva kraje - viz presenční listina
- RNDr. Miloš Vystrčil – 1. zástupce hejtmana
- Ing. Marie Černá – zástupkyně hejtmana pro oblast regionálního rozvoje
- Ing. Petr Kolář – vedoucí majetkového odboru KrÚ
- Eva Rydvalová – vedoucí kontrolního oddělení KrÚ
- tajemnice výboru
Navržený program jednání:
1. Zahájení, schválení programu
2. Informace o činnosti rady kraje a krajského úřadu
3. Majetkový odbor krajského úřadu
4. Zákon o veřejných zakázkách a Pravidla kraje pro zadávání veřejných zakázek
5. Směrnice kraje k provádění kontrolní činnosti
6. Příprava kontrolních akcí v prosinci 2001 a 1. čtvrtletí 2002
7. Různé
1. Zahájení, schválení programu
Bc. Jaromír Barák, předseda kontrolního výboru, přivítal všechny přítomné. Prohlásil zasedání kontrolního výboru za usnášeníschopné. Přednesl program zasedání, který byl bez připomínek přijat. Vyzval přítomné zástupce hejtmana, aby se vyjádřili k faktu, že na každém zasedání kontrolního výboru musí být po celou dobu jednání přítomen alespoň jeden člen Rady kraje Vysočina.
2. Informace o činnosti rady kraje a krajského úřadu
K tématu pohovořil RNDr. Miloš Vystrčil, 1. zástupce hejtmana. Pohovořil o Pravidlech kontrolní činnosti a Plánu činnosti kontrolního výboru, které byly prostřednictvím pana hejtmana předloženy radě kraje. Pravidla kontrolní činnosti byla radou kraje bez připomínek doporučena. K plánu činnosti kontrolního výboru zaujala rada nedoporučující stanovisko. Na základě připomínek rady kraje předložil RNDr. Miloš Vystrčil členům výboru upravený návrh Plánu činnosti kontrolního výboru. Podrobně komentoval změny, které byly oproti původnímu materiály provedeny. Otevřel prostor pro diskusi a připomínky. Po diskusi, do které se zapojili všichni členové výboru, bylo přijato usnesení.
Usnesení 012/06/01/KV
Kontrolní výbor Zastupitelstva kraje Vysočina
revokuje
usnesení 011/05/01/KV z 5. zasedání kontrolního výboru a
schvaluje
Plán činnosti kontrolního výboru dle změn navržených Radou kraje Vysočina a
pověřuje
předsedu kontrolního výboru předložit tento materiál ke schválení Zastupitelstvu kraje Vysočina.
odpovědnost: předseda kontrolního výboru
termín: nejbližší jednání zastupitelstva
Usnesení bylo přijato 7 hlasy.
Ing. Marie Černá, zástupkyně hejtmana pro oblast regionálního rozvoje, informovala členy výboru o aktuálních úkolech rady kraje v oblasti dopravy, školství, financí a regionálního rozvoje. Dále pohovořila o průběhu výběrového řízení na vybavení budovy KrÚ kancelářským nábytkem.
V následující diskusi byly vzneseny dotazy ohledně pořizování počítačů pro zastupitele kraje Vysočina, hovořilo se o problematice optimalizace škol a školských zařízení, Fondu rozvoje kraje. Jan Koten, člen kontrolního výboru, vznesl konkrétní návrh pro zlepšení vypovídací hodnoty usnesení rady kraje. Ing. Marie Černá vzala tuto připomínku na vědomí s tím, že ji bude tlumočit radě kraje.
3. Majetkový odbor krajského úřadu
Předseda přivítal Ing. Petra Koláře, vedoucího majetkového odboru KrÚ. Ing. Petr Kolář představil strukturu a personální obsazení majetkového odboru, dále hovořil o jeho činnosti, rozdělení na oddělení, činnosti jednotlivých oddělení. Informoval o spolupráci majetkového odboru především s odborem ekonomickým, ale i ostatními odbory KrÚ. Dále pohovořil o problematice zpracování a zajištění veřejných zakázek, problematice pojištění majetku, převodu nemovitého majetku. Konstatoval, že v současné době sídlí z důvodu nedostatečného prostoru v Benešově ulici, na tel. čísle 066/ 730 94 19.
V následující diskusi se hovořilo především o problematice odpisových plánů a kompetencí kontrolního výboru ve výše zmíněné oblasti.
4. Zákon o veřejných zakázkách a Pravidla kraje pro zadávání veřejných zakázek
K tomuto bodu podal informace Ing. Petr Kolář, vedoucí majetkového odboru KrÚ. Pohovořil o smyslu a dopadu Pravidel kraje pro zadávání veřejných zakázek. Tento dokument rovněž detailně popsal. Zmínil výběrová řízení, která již podle výše zmíněných pravidel proběhla. Otevřel prostor pro dotazy a diskusi.
Členové výboru vyjádřili svůj postoj a názory k Pravidlům kraje pro zadávání veřejných zakázek. V diskusi byly vzneseny dotazy ke konkrétním pravidlům a kompetencím při schvalování a hodnocení veřejných zakázek. Závěrem se všichni členové kontrolního výboru shodli, že problematika výběrových řízení by měla být předmětem kontroly kontrolního výboru Zastupitelstva kraje Vysočina a měla by se stát rovněž tématem pro 7. zasedání kontrolního výboru dne 10. 12. 2001.
Znovu rozeslat všem členům kontrolního výboru Pravidla pro zadávání veřejných zakázek.
Odpovědnost: tajemnice výboru
Termín: 10. 12. 2001 (7. zasedání kontrolního výboru)
Pečlivě prostudovat Pravidla pro zadávání veřejných zakázek.
Odpovědnost: členové kontrolního výboru
Termín: 10. 12. 2001 (7. zasedání kontrolního výboru)
Zpracovat pro členy kontrolního výboru Zastupitelstva kraje Vysočina přehled o veřejných zakázkách nad 100 000,- Kč, které byly vyhodnoceny podle Pravidel pro zadávání veřejných zakázek.
Odpovědnost: majetkový odbor
Termín: 10. 12. 2001 (7. zasedání kontrolního výboru)
5. Směrnice kraje k provádění kontrolní činnosti
Eva Rydvalová, vedoucí kontrolního oddělení KrÚ, podrobně pohovořila o Směrnici kraje k provádění kontrolní činnost (tento materiál byl členům výboru s předstihem rozeslán). Podala informace o vniku, obsahu a dopadech tohoto dokumentu. Podrobně se zmínila o metodice pro provádění kontrolní činnosti, protokolu o kontrole, řešení námitek a o přínosu výše zmíněné Směrnice. Otevřela prostor pro dotazy a připomínky.
Členové výboru ve většině vyjádřili kladné hodnocení Směrnice kraje k provádění kontrolní činnosti, pouze byly zmíněny drobné formální připomínky.
Dále byl vznesen dotaz k personálnímu obsazení kontrolního oddělení KrÚ.
6. Příprava kontrolních akcí v prosinci 2001 a v 1. čtvrtletí 2002
Předseda prezentoval své představy o průběhu kontrolní činnosti kontrolního výboru. Otevřel diskusi k tomuto tématu.
Na základě dohody členů výboru bylo přijato usnesení.
Usnesení 013/06/01/KV
Kontrolní výbor Zastupitelstva kraje Vysočina
stanovuje
předmět kontroly: plnění usnesení rady kraje č. 114/17/01/RK
kontrolovanou osobu: krajský úřad - ekonomický odbor a odbor informatiky
termín kontroly: předložení materiálů na 7. zasedání kontrolního výboru dne 10. prosince 2001
složení kontrolní skupiny: členové kontrolního výboru
vedoucí kontrolní skupiny: předseda kontrolního výboru
ukládá
tajemnici komise přizvat na 7. zasedání kontrolního výboru dne 10. prosince 2001 Bc. Petra
Pavlince, vedoucího odboru informatiky KrÚ, vyžádat od něj, případně od vedoucí
ekonomického odboru materiály potřebné k provedení kontroly plnění usnesení rady kraje
č. 114/17/01/RK a tyto materiály s předstihem zaslat členům kontrolního výboru.
Usnesení bylo přijato 7 hlasy.
7. Různé
K tomuto bodu nevyvstaly žádné připomínky členů výboru, ani neproběhla žádná diskuse.
Na závěr poděkoval předseda všem přítomným a termín dalšího zasedání výboru stanovil na pondělí 10. prosince 2001 ve 14.00 v budově Okresního úřadu Jihlava (zasedací místnost č. 315, III. patro).
Bc. Jaromír Barák, v.r.
předseda kontrolního výboru
Zastupitelstva kraje Vysočina
Zapsala dne 13. listopadu 2001: Kateřina Nedvědová
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se