Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Servis pro novináře > Tiskové zprávy > 2012
Zasedání jednání Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina č. 1/2003 konaného dne 29. 1. 03
Přítomno: 9 členů komise viz. presenční listina
Program:
Jednání zahájil předseda komise, Pavel Maslák, který také omluvil nepřítomné členy. Přednesl navržený program jednání. Ing. Murárik navrhl doplnit program o bod „Navrhované stanice s automatickým monitoringem na tocích“. Všichni členové komise souhlasili. K zápisu nebyly vzneseny připomínky. Pavel Maslák v krátkosti projednal úkoly z minulé komise. Na dopis od kynologické skupiny Jihomoravského kraje bylo odepsáno ve smyslu poděkování za nabídku a případné pomoci ze strany kraje. K otázce reformy ozbrojených sil doplnil nové informace - v Jihlavě vzniklo 19. krajské vojenské velitelství, Vrchlického ulice Jihlava, velitelem je jmenován Karel Kretba.
Generál Vachek byl jmenován velitelem vzdušných sil. Nový velitel základny v Náměšti Nad Oslavou je plk. Martin Hejra.
Pavel Maslák pohovořil zásadách poskytování příspěvků. Rada kraje schválila zásady poskytování příspěvku obcím kraje Vysočina a Okresním sdružení hasičů ČMS a Moravské hasičské jednotě kraje Vysočina na požární ochranu na rok 2003. Dne 18. února 2003 bude materiál projednávat zastupitelstvo kraje. Materiál je vždy platný jen na jeden rok. V letošním roce je v rozpočtu 5,3 milionu. Rezerva činí opět 100 000 Kč.
V tomto roce je v zásadách ukotven také princip kontroly. I letos proběhne kontrola čerpání dotace, která byla obcí přidělena v loňském roce.
Pavel Maslák pohovořil o státní účelové dotaci. V této souvislosti sdělil, že Generální ředitelství HZS ČR navrhuje snížit státní účelovou dotaci na pohotovostní účely.
Pavel Maslák podal informace k dotacím na jednotlivé obce. Záleží v jaké kategorii je obec zařazena, zařazení obce je posuzováno v rámci plošného pokrytí – rozmístění stanic.
Pavel Maslák přislíbil na další komisi přinést mapu kraje s rozmístěním jednotek v rámci kraje Vysočina.
Poté zdůraznil, že na kraj se obrací obce, které žádají o příspěvky na vybavení hasičských stanic či hasičů. Nyní je do zastupitelstva předkládán materiál s žádostí obce Spělkov o finanční podporu na vybavení hasičů.
3. vymezení působnosti, odpovědnosti a úkolů obecních úřadů kraje Vysočina v oblasti krizového řízení
Ing. Murárik pohovořil o vymezení působnosti, odpovědnosti a úkolů obecních úřadů kraje Vysočina v oblasti krizového řízení. Je to tzv. metodika pro obce. Tento materiál všichni členové obdrželi společně s pozvánkou.
Vzniku tohoto materiálu předcházelo jednání s tajemníky rady bývalých okresních úřadů. Dne 11. prosince 2002 byla na krajském úřadě porada tajemníků obcí II. Zde byl prezentován materiál. Tento materiál je také na www stránkách kraje. Pod patronací MV bude probíhat školení starostů III., kraj Vysočina bude mít školení 4. února 2003. Dne 25. 2. 2003 bude jednání s pracovníky obcí III., kteří se zabývají krizovým stavem na krajském úřadě kraje Vysočina. Jedním z bodů programu budou informace o utajovaných skutečnostech.
Pavel Maslák také poukázal, že se připravuje jednání krizového štábu. Toto jednání bude probíhat formou prezentací a školení celého krizového štábu.
Pavel Maslák přislíbil, že se zápisem a pozvánkou na příští komisi budou všem členům komise poslány kontakty na starosty obcí III. a zástupce, kteří mají v kompetenci krizové řízení.
Členové komise poukázali na problém, kdy starostové dostali krizové telefony, ale ne vždy mají dobrý signál. Toto se považuje za všeobecný problém.
Diskutovalo se o situaci starostů v době po ukončení činnosti okresních úřadů.
Pan Slámečka navrhl, aby členové komise zjistili situaci na obcích. Bylo by dobré na příští komisi ujasnit, co je největší problém starostů.
Ing. Murárik přislíbil, že do příští komise bude informovat o závěrech ze schůze starostů, která proběhne v Brně.
4. schválený položkový rozpočet
Členové komise společně s pozvánkou dostali konečnou verzi schváleného rozpočtu, kde byly vyčísleny a podrobně popsány jednotlivé položky v kapitole požární ochrana. K tomuto bodu nebyly vzneseny žádné připomínky.
5. Navrhované stanice s automatickým monitoringem na tocích
Tento bod byl na začátku jednání přidán do již navrženého programu. K tomuto problému pohovořil Ing. Murárik. Dne 20. 1. 2003 proběhlo jednání na povodí Moravy. Předmětem jednání bylo předání informací o opatřeních vyplývajících z povodňové situace v srpnu 2002. Při jednání byli zástupci krajského úřadu seznámeni s projektem na úpravu – rozšíření monitoringu stavu na tocích a vodních dílech jako součást VH dispečinku Povodí Moravy, s.p.
Členové komise se informovali, jak je to s kontrolou navyšování hrází rybníků. Okresní úřady toto měly ke konci loňského roku zjistit a vytvořit podrobné zprávy, nyní tento problém převzal odbor lesního a vodního hospodářství krajského úřadu. Informace budou zjišťovat dle původního projektu, a pokud ne, musí se provést měření. Byl vznesen dotaz, zda se to týká všech rybníků nebo těch, které ohrožují obce či města. Pavel Maslák odpověděl, že se to týká rybníků, které mohou ohrozit jakoukoli zástavbu.
6. různé, diskuse
Během diskuse byl podán dotaz, za jakých podmínek má obec udržovat nádrže pro požární potřebu.
Pavel Maslák zdůraznil, že existují státní programy na obnovu požárních nádrží, jsou pro prvovýrobce, kteří mají nádrž v nájmu (chov ryb). Tyto programy vyhlašuje ministerstvo zemědělství.
Členové cítí jako velký problém průjezdnost sídlišť požárními nebo auty rychlé záchranné služby například při požáru. Je vyhlášen program revitalizace sídlišť, o podporu z tohoto programu žádá obec.
Další dotaz zněl, v čem spočívá nedostatečný stav požární techniky. Kdo a jakým způsobem rozhoduje o obnově takové techniky.
Předseda společně s tajemníkem vysvětlili tento problém. Požární vozidla jezdí na pravidelné technické kontroly. Hasiči postupují dle vyhlášky MV, kde jsou dány přesné požadavky na technický stav vozidla a požární techniky. Obměna techniky se finančně vyčíslí od 8 – 10 mil, repase požárních aut stojí 2 mil.
7. závěr
Závěrem komise předseda poděkoval za účast a zasedání příští komise navrhl na 4. března 2003 v 9.30 v Třebíči.
Pavel Maslák
předseda bezpečnostní komise
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se