Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Servis pro příspěvkové organizace > Rada pro rozvoj lidských zdrojů
Vyberte:
Zápis z jednání
Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina č. 1/2004
konaného dne 13.
ledna 2004
Přítomni: členové komise viz. prezenční listina
Program jednání:
1.
Zahájení
2.
Koncepce
poskytování PNP v kraji Vysočina - poslední pracovní návrh - P. Maslák
3.
Různé
4.
Závěr
1. Zahájení
- Pavel Maslák zahájil jednání a podal několik informací:
- vysvětlil organizační záležitosti zasedání v roce 2004;
- oznámil, že MUDr. Šikula, ředitel záchranné služby v Nové Městě na Moravě, podal výpověď, společně s ním podala výpověď i pracovnice na ekonomickém oddělení;
- na poradě vedení bylo navrženo urychlit dokončení koncepce záchranných zdravotnických služeb;
- v Havlíčkově Brodě je záchranná služba nově vybudována od roku 2002;
- navržený materiál by měl být projednán v orgánech kraje a poté se k němu vyjádří zastupitelstvo kraje.
2. Koncepce poskytování PNP v kraji Vysočina - poslední
pracovní návrh
MUDr. Jan Sedlák vyzval přítomné, aby vznesli případné dotazy, ale nejdříve sdělil svůj názor:
- poslední verze koncepce je akceptována;
- objevují se tam drobné věci na dopracování;
- jedno středisko je správné řešení, ušetří se hodně peněz;
- problém odbornosti lékařů - ti jsou legislativně chráněni, práce paramediků nejsou zákonem ošetřeny;
-
Na dotaz odbornost a práci operátorů a jejich znalosti sdělil:
- čím víc výjezdů bude operátor řešit, tím bude mít větší zkušenosti;
- záleží na šikovnosti operátora, aby se s volajícím člověkem domluvil;
- operátor předá informace řidičům a ty mají za úkol přesně lokalizovat místo;
- detekují telefonní čísla, ihned vidí adresu;
- detekovat by se měly i mobilní telefony, ale prozatím to není technicky možné;
- v dnešní době operátoři řeší 85 % volání z mobilních telefonů,
- žádný operátor nezná dokonale terén, má k dispozici mapu, tu pošle řidiči, který má možnost lokalizovat terén.
- vyřešeny jsou datové přenosy do sanitek, je to problém finanční, je potřeba osobní počítač, což je finančně prozatím nerealizovatelné;
- nyní v Jihlavě slouží tři operátoři slouží v noci, dva operátoři ve dne;
- pokud bude jedno OPIS, bude nárůst dvou až tří operátorů operátorů;
- při vzniku jednoho OPIS se ušetří finance na mzdových nákladech operátorů. Po vzniku jednoho OPIS bude 15 dispečerů u pěti dispečinků jich je 37.
3. Diskuse
Pan Mastný:
Nesouhlasil s rozhodnutím rady, z výstupu z jednání rady je zřejmé, že se počítá s jedním OPIS a to v Jihlavě, nejdřív by se měly prodiskutovat všechny možnosti.
Proto se členové bezpečnostní komise dohodli na návštěvě jednotlivých středisek záchranných služeb v kraji. Předběžný termín je 5. února 2004. Komise navštíví všechna střediska v jeden den.
Diskutovalo se na téma záchranných služeb. MUDr. Jan Sedlák zodpověděl členům dotazy a poté jim krátce osvětlil fungování počítačových programů, které napomáhají k řešení výjezdů.
Dále krátce pohovořil o systémech vysílání, jaké jsou frekvence a zařízení.
4. Závěr
Závěrem MUDr. Sedlák přítomné provedl Územním středisku záchranné služby v Jihlavě, během prohlídky členům komise názorně ukázal fungování záchranné služby.
Další jednání bylo sjednáno na 5. února 2004 v 8:00 hodin v Jihlavě. Zasedání bude výjezdní a komise bude mít možnost prohlédnout si střediska záchranných služeb a prodiskutovat největší problémy koncepce přímo s řediteli záchranných středisek.
Pavel Maslák v.r.
Předseda bezpečnostní komise
Zápis pořízen na
jednání komise dne 13. 1. 2004
Zapsala Šárka Polívková, dne 20. 1. 2004
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se