Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Dokumenty odborů > Odbor ekonomický > Veřejné sbírky


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 

Veřejné sbírky

Záložky hlavní nabídky

Vyberte:

Zápis ze zasedání Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina č. 1/2004

13. leden 2004
 

 
 

Zápis z jednání

Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina č. 1/2004

konaného dne 13. ledna 2004

 

 

Přítomni: členové komise viz. prezenční listina

 

 

Program jednání:

1.      Zahájení

2.      Koncepce poskytování PNP v kraji Vysočina - poslední pracovní návrh - P. Maslák

3.      Různé

4.      Závěr

 

 

1. Zahájení

 

- Pavel Maslák zahájil jednání a podal několik informací:

-         vysvětlil organizační záležitosti zasedání v roce 2004;

-         oznámil, že MUDr. Šikula, ředitel záchranné služby v Nové Městě na Moravě,  podal výpověď, společně s ním podala  výpověď i pracovnice na ekonomickém oddělení;

-         na poradě vedení bylo navrženo urychlit dokončení koncepce záchranných zdravotnických služeb;

-         v Havlíčkově Brodě  je záchranná služba nově vybudována od roku 2002;

-         navržený materiál by měl být projednán v orgánech kraje a poté se k němu  vyjádří zastupitelstvo kraje.

 

2. Koncepce poskytování PNP v kraji Vysočina - poslední pracovní návrh

 

MUDr. Jan Sedlák vyzval přítomné, aby vznesli případné dotazy, ale nejdříve sdělil svůj názor:

-         poslední verze koncepce je akceptována;

-         objevují se tam drobné věci na dopracování;

-         jedno středisko je správné řešení, ušetří se hodně peněz;

-         problém odbornosti lékařů  - ti jsou  legislativně chráněni, práce paramediků  nejsou zákonem ošetřeny;

-          

Na dotaz odbornost a práci operátorů a jejich znalosti sdělil:

-         čím víc výjezdů bude operátor řešit, tím bude  mít větší zkušenosti;

-         záleží na šikovnosti operátora, aby se s volajícím člověkem domluvil;

-         operátor předá informace řidičům a ty mají za úkol přesně lokalizovat místo;

-         detekují telefonní čísla, ihned vidí adresu;

-         detekovat by se měly i mobilní telefony, ale prozatím to není technicky možné;

-         v dnešní době operátoři řeší 85 % volání z mobilních telefonů,

-         žádný operátor nezná dokonale terén, má k dispozici mapu, tu pošle řidiči, který má možnost lokalizovat terén.

-         vyřešeny jsou datové přenosy do sanitek, je to problém finanční, je potřeba osobní počítač, což je finančně prozatím nerealizovatelné;          

-         nyní v Jihlavě slouží tři operátoři slouží  v noci, dva operátoři ve dne;

-         pokud bude jedno OPIS, bude nárůst dvou až tří operátorů operátorů;

-         při vzniku jednoho OPIS se ušetří finance na mzdových nákladech operátorů. Po vzniku jednoho OPIS bude 15 dispečerů u pěti dispečinků jich je 37.

 

3. Diskuse

 

Pan Mastný:

Nesouhlasil s rozhodnutím rady, z výstupu z jednání rady je zřejmé, že se počítá s jedním OPIS a to v Jihlavě, nejdřív by se měly prodiskutovat všechny možnosti.

 

Proto se členové bezpečnostní komise dohodli na návštěvě jednotlivých středisek  záchranných služeb v kraji. Předběžný termín je 5. února 2004. Komise navštíví všechna střediska v jeden den.

Diskutovalo se na téma záchranných služeb. MUDr. Jan Sedlák zodpověděl členům dotazy a poté jim krátce osvětlil fungování počítačových programů, které napomáhají k řešení výjezdů.

Dále krátce pohovořil o systémech vysílání, jaké jsou frekvence a zařízení.

 

4. Závěr

Závěrem MUDr. Sedlák přítomné provedl  Územním středisku záchranné služby v Jihlavě, během prohlídky členům komise názorně ukázal fungování záchranné služby.

 

Další jednání bylo sjednáno na 5. února 2004 v 8:00 hodin v Jihlavě. Zasedání bude výjezdní a komise bude mít možnost prohlédnout si střediska záchranných služeb a prodiskutovat největší problémy koncepce přímo s řediteli záchranných středisek.

 

 

Pavel Maslák v.r.

Předseda bezpečnostní komise

 

 

Zápis pořízen na jednání komise dne 13. 1. 2004

Zapsala Šárka Polívková, dne 20. 1. 2004

 
 
Zodpovídá: admin
Vytvořeno / změněno: 19.2.2004 / 19.2.2004

Počet návštěv: 7158
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek