Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Kultura a památky > Kultura > Tradiční lidová kultura


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 

Zápis ze zasedání Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina č. 4/2006

25. duben 2006
 

 
 

Zápis z jednání

Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina č. 4/2006

konaného dne 25. 4. 2006

 

Přítomni:

1. Jiří Havlíček

4. Pavel Maslák (předseda)

2. Pavel Kopecký

5. František Plášil

3. Jiří Malina

6. Jan Murárik (tajemník)

 

Nepřítomni:

1. Antonín Holub (místopředseda)

2. Jaroslav Huňáček

3. Antonín Mičán

4. Milan Plodík

5. Jiří Průža

6. Jan Slámečka

7. Miroslav Šimon

 

Hosté:

1. Josef Báňa (Správa a údržba silnic a dálnic)

 

Program:

1.       Zahájení jednání;

2.       Současný stav řešení problematiky bezpečnosti dálnice D1;

3.       Projednání Pokynů vedoucího Krizového štábu kraje Vysočina, který upravuje podmínky a užívání záložních telefonů a záložních SIM uložených na Krajském operačním a informačním středisku u HZS kraje Vysočina;

4.       Diskuse, různé;

5.       Závěr.

 

1.       Zahájení jednání a schválení programu

P. Maslák, předseda Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina (dále jen BK), zahájil jednání. Přivítal všechny přítomné. Dle počtu přítomných členů konstatoval, že komise není usnášeníschopná. Přednesl program zasedání, ke kterému nebyly vzneseny připomínky. K zápisu z minulého jednání nebyly vzneseny žádné připomínky.

Představil Josefa Báňu, vedoucího Správy a údržby silnic a dálnic Velký Beranov (dále SSÚD), hosta zasedání.

Dále informoval přítomné o situaci a jednáních ve věci vzniku jednotného operačního střediska Policie ČR v Jihlavě.

2.   Současný stav řešení problematiky bezpečnosti dálnice D1;

P. Maslák požádal J. Murárika o úvodní informace k tomuto bodu. Členové komise s předstihem obdrželi podkladový materiál „Zápis ze společného jednání k problematice dálnice D1
10. března 2006“.  Jednání se zúčastnili zainteresované strany včetně ministra dopravy, M. Šimonovského.

J. Murárik vyzdvihl důležité informace obsažené v podkladovém materiálu:

·                Budování informačního systému, současný stav, výhled do budoucna;

·                Existence Národního střediska dopravních informací v Ostravě – funkce, komunikační kanály;

·                Vybudování čtyř nových kamerových bodů na D1

·                Vybudování čtyř informačních portálů na D1 a výhled do budoucna

·                Zjednodušení předávání informací o stavu D1 pomocí aplikace CDI Policií ČR;

·                Neukázněné chování účastníků silničního provozu na D1 v době havárie či krizového stavu, komplikují průjezd složek IZS a vozidel SSÚD;

·                Ubezpečení náměstka policejního prezidenta J. Brázdy, že Policie ČR po zpracování analýzy navýší počet policistů na dálničních odděleních během letošního roku a zlepší jejich technické vybavení;

·                Vybudování truckcentra poblíž Heroltic u Jihlavy, otevření a vybudování nových odpočívadel;

 

Přínosem nových bezpečnostních opatření bude větší bezpečnost silničního provozu i zasahujících složek na dálnici D1.

 

P. Maslák J. Murárika krátce doplnil a předal slovo J. Báňovi.

J. Báňa poděkoval kraji Vysočina za pomoc při prosazování myšlenky realizace nových bezpečnostních opatření a též zmínil jednání s ministrem dopravy. Následně přítomné informoval o:

·                Spravovaném úseku dálnice D1;

·                Bezpečnosti vlastních pracovníků a problematice údržby, zvláště v zimním období (např. při letošní zimě se na svěřený úsek spotřebovalo 6 600 tun soli – přepočteno na koruny, dostaneme částku 15 milionů korun);

·                Zmínil dostavbu protihlukové stěny u Věžnice a problém velkého množství odpadků podél dálnice D1.

 

P. Maslák se dotázal na počet zaměstnanců a formu zřízení organizace. Reagoval J. Báňa. P. Maslák krátce pohovořil o informačním systému. Je toho názoru, že dojde ke změně v komunikačních kanálech. Snahou je zpřístupnit zadávání informací i dalším zainteresovaným subjektům. V souvislosti s připravovanými bezpečnostními opatřeními (poloportály, kamery, odpočívadla atd.) pohovořil o havárii cisterny s hořlavinami u Kozlova a nepřipravenost objízdných tras. Tento podnět vedl ke zpracování studie proveditelnosti a následným jednáním o bezpečnosti na dálnici D1.

Zmíněno bylo i potencionální rozšíření dálnice v některých úsecích, sněhová kalamita v prosinci minulého roku a využití CB vysílaček Policií ČR k informovanosti řidičů kamionů.

 

3.   Projednání Pokynů vedoucího Krizového štábu kraje Vysočina, který upravuje podmínky a užívání záložních telefonů a záložních SIM uložených na Krajském operačním a informačním středisku u HZS kraje Vysočina;

Členové komise obdrželi s předstihem podkladový materiál „Pokyn vedoucího Krizového štábu kraje Vysočina, který upravuje podmínky a užívání záložních telefonů a záložních SIM uložených na Krajském operačním a informačním středisku u HZS kraje Vysočina“. J. Murárik okomentoval předložený materiál a odůvodnil tento postup.

P. Maslák uvedl, že je potřeba tento materiál ještě zkonzultovat s ředitelem HZS kraje Vysočina, než bude schválen hejtmanem kraje Vysočina, M. Vystrčilem.

Usnesení 05/04/2006/BK

Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina

doporučuje radě kraje

schválit „Pokyn vedoucího Krizového štábu kraje Vysočina, který upravuje podmínky a užívání záložních telefonů a záložních SIM uložených na Krajském operačním a informačním středisku u HZS kraje Vysočina“ po projednání s ředitelem HZS kraje Vysočina.

Usnesení bylo přijato všemi přítomnými.

 

4. Diskuse, různé

Průběžné informace (P. Maslák)

P. Maslák přítomné informoval o situaci po jarních povodních:

·                Probíhá sumarizace povodňových škod u všech dotčených organizací;

·                V kraji Vysočina nebyl vyhlášen stav nebezpečí;

·                Dobrá komunikace mezi jednotlivými složkami, mírné problémy se vyskytly pouze v komunikaci s některými ORP;

·                Nyní se zpracovává závěrečná zpráva o povodních (závěrečná zpráva bude projednávána na jednání Bezpečnostní komise);

·                Poděkoval všem složkám za příkladnou spolupráci.

 

Informoval přítomné o mimořádném zasedání Krizového štábu kraje Vysočina, na kterém se projednávalo:

·                Pokrytí nákladů na pohonné hmoty všech zainteresovaných organizací ze Státní správy hmotných rezerv;

·                Distribuce desinfekčních prostředků a prostředků na hubení komárů.

 

Krátce zmínil:

·                Varovací systém Kanga plus není ještě zcela hotov;

·                Rada kraje schválila plošné pokrytí;

·                Zastupitelstvo kraje schválilo Zásady zastupitelstva kraje Vysočina pro poskytování příspěvku SH ČMS - Krajskému sdružení hasičů kraje Vysočina a Moravské hasičské jednotě kraje Vysočina na požární ochranu na rok 2006;

·                Konání dalšího zasedání Bezpečnostní rady kraje Vysočina (7. červen 2006);

·                Zlepšení komunikace a práce Státní správy hmotných rezerv v krizových situacích.

 

J. Murárik doplnil informacemi o stavbě dvou mostních provizorií poskytnutých Státní správou hmotných rezerv.

 

Členové BK se zúčastnili prohlídky monitorovacího pracoviště v prostorách SSÚD Velký Beranov.

 

5. Závěr

Předseda BK poděkoval přítomným a hostu za účast, popřál všem hezký den a ukončil jednání. Termín dalšího zasedání komise byl stanoven na úterý 23. května od 13:00 hodin.

 

 

Pavel Maslák v. r.

předseda Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina

 

 

Zpracoval a zapsal:Jan Jaroš dne 27. dubna 2006

 
 
Zodpovídá: admin
Vytvořeno / změněno: 4.5.2006 / 22.9.2006

Počet návštěv: 4489
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek