Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Kultura a památky > Výstavní činnost


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 

Zápis ze zasedání Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina č. 7/2003

12. listopad 2003
 

 
 

Zápis ze zasedání

Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina č. 7/2003

konaného dne 12. listopadu 2003

 

Přítomni:

-         členové bezpečnostní komise viz. presenční listina

-         tajemník komise

 

Program:

1.       Zahájení;

2.       Reforma záchranných středisek;

3.       Vyhodnocení akce Kryštof;

4.       Zpráva z jednání bezpečnostní rady kraje;

5.       Různé;

6.       Závěr;

7.       Pracovní oběd v Pivovarské restauraci.

 

1.      Zahájení

-          jednání zahájil  předseda bezpečnostní komise;

-          přednesl program jednání, který byl schválen bez doplnění;

-          k zápisu z minulého jednání nebyly připomínky.

 

2. Reforma záchranný středisek

-         materiál který všichni členové obdrželi není závěrečný, dál se s ním bude pracovat;

-         v koncepci zdravotnické záchranné služby v kraji Vysočina je navrženo vytvořit centrální operační středisko, které by mělo být umístěno v Územním středisku záchranné služby v Jihlavě;

-         bude to jeden právní subjekt s právní subjektivitou – bude sloužit pro celé území kraje;

-         centrální dispečink bude rozhodovat o výjezdu rychlé zdravotnické pomoci, včetně zálohování, vzájemného suplování výjezdových skupin;

-         Personální záležitosti – operátorky by měly být zaměstnány v Jihlavě, plánuje se větší střídání služeb;

-         Bude existovat jednotný sowtvare TCTV byl modelově  představen ve Frýdku Místku a bude postupně zaváděn v ČR.

 

Dotaz:

Mastný

        Jakým způsobem budou soukromé osoby (soukromé sanitní vozy atd.) budou začleněny do systému?

Maslák

        Bude to smluvně zajištěno;

-         toto bude ošetřeno v tzv. Trauma plánu, který bude navazovat na koncepci.

 

Šrůtek

-         Kdo bude rozhodovat o výjezdu sanitky?

Maslák

-         Ten dispečer, který přijme výzvu bude posílat informaci na okres. Podle telefonního čísla technika vygeneruje ze kterého místa se volalo. Je to dobré pokud se objeví plané poplachy.

 

Uvažuje se o společné vybodování sytému HZS záchranky a policie?

Maslák

Právní systém ČR to neumožňuje. HZS bude hlavní správce TCTV.

 

Plodík:

Je potřeba, aby se to vysvětlilo mezi veřejností. Budou všeobecné obavy, jak jeden člověk sedící v Jihlavě bude rozhodovat o výjezdech sanitek.

Centralizovat je efektivnější, ale záleží na dobré znalosti celého terénu kraje Vysočina.

Mastný:

Problém je s tím, že je nevole mezi lidmi, že všechny instituce jsou nebo budou umístěny v Jihlavě

Maslák

V Jihlavě bude umístěno centrální operační středisko, protože stávající prostory jsou moderně zařízeny a bude tak dobré zázemí pro budoucí OPIS

 

Usnesení č. 003/07/03/BK

Bezpečnostní komise rady kraje

doporučuje,

aby byl zpracován ucelený materiál, kde by byly popsány výhody a nevýhody vzniku centrálního operačního střediska v kraji Vysočina.

a ukládá

Pavlu Maslákovi konzultovat vznik materiálu s Odborem sociálních věcí a zdravotnictví krajského úřadu kraje Vysočina

 

Úkoly vyplývající z bodu I

-         Komise bude v příštím roce mít výjezdová zasedání. Bude jednat na územních střediscích záchranných služeb v kraji a bude monitorovat stav vybavení středisek a závěrem vyhodnotí, které středisko má nejlepší předpoklady pro  vznik centrálního operačního střediska.

-         První výjezdové zasedání bude v prosinci v ÚSZS v Jihlavě.

-         Bylo by dobré mít záložní dispečink.

-          Nyní je v diskusi otázka zálohování dat jiným krajem.

-         Pavel Maslák požádá vedoucí OSVZ krajského úřadu o mapku současného rozmístnění  a pokrytí sil  a prostředků záchranných služeb.

 

Dále se na toto téma rozvinula diskuse, řešila se otázka znalostí regionu a správného vyhodnocení situace dispečerem. Diskutovalo se také o možné technice a vybavení záchranných středisek

 

3. Vyhodnocení akce Kryštof

-         tento materiál, který členové komise obdrželi  je pouze informativní, a je veřejný, takže může být prezentován veřejnosti;

-         na akci Krištof  navazovala další akce – okresní ředitelství určilo pracovníky HZS krajů, kteří působili v jiném kraji  a akce byla zaměřena na kontroly veřejných domů;

-         počty lidí nasazených v akcích byly nařízeny policejním prezidiem.

 

4. Zpráva z jednání bezpečnostní rady kraje

K tomuto bodu pohovořil Pavel Maslák:

-         přislíbil, že zápis z BR bude všem členům komise zaslán

-         bezpečnostní rada se zabývala zejména těmito oblastmi

-         Plnění usnesení z posledního jednání BRK

-         Zpráva o činnosti bezpečnostní komise rady kraje

-         Stav zpracování Havarijního plánu kraje, Vnějšího havarijního plánu JE Dukovany

-         Krizového plánu kraje 

-         Zpráva o průběhu policejní bezpečnostní akce „Kryštof“

-         Realizace koncepce vzdělávání v oblasti krizového řízení v kraji Vysočina v roce 2003

-         Zdravotnická krajská radiosíť 

-         Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2006 s výhledem do roku 2015

-         Informace z kontrolní činnosti v oblasti krizového řízení na obcích s rozšířenou působností 

 

5. Různé

Diskutovalo se na téma vojenské techniky a jak ji získat pro hasičské sbory kraje.

Pan Mastný podal podrobné informace jak postupovat:

-         musí být přesně definováno o jakou techniku jde;

-         v žádosti musí být také přesně popsáno, kde se technika nachází;

-         žádost se všemi náležitostmi bude předána na ministerstvo dopravy k rukám Ing. Kubínka;

-         ministerstvo na tyto vozidla vydá prohlášení o shodě a na základě tohoto prohlášení budou vydána technické průkazy.

 

6. Závěr

Závěrem Pavel Maslák uvedel, že příští jednání komise se uskuteční na ÚZS Jihlava, po dohodě s MUDr. Sedlákem, bude upřesněn termín komise.

 

 

Pavel Maslák v. r.

předseda bezpečnostní komise

 

 

Záznam pořízen na jednání dne 12. listopadu 2003

Zapsala Šárka Polívková dne 20. listopadu 2003

 
 
Zodpovídá: admin
Vytvořeno / změněno: 5.1.2004 / 5.1.2004

Počet návštěv: 6132
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek