Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Dokumenty odborů > Odbor informatiky > Fond Vysočiny - Grantové programy pro oblast ICT


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 

Fond Vysočiny - Grantové programy pro oblast ICT

Záložky hlavní nabídky

Vyberte:

Zápis ze zasedání Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina č. 8/2005

19. říjen 2005
 

 
 

ZÁPIS

ze zasedání Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina č. 8/2005

konaného dne 19. října 2005

 

Přítomni

Členové komise

-         Jiří Havlíček

-         Antonín Holub

-         Jaroslav Huňáček

-         Jiří Malina

-         Pavel Maslák (předseda)

-         Antonín Mičán

-         Jiří Průža

-         Jan Slámečka

-         Miroslav Šimon

-         Jan Murárik (tajemník)

Hosté

-         Mgr. Martin Kalivoda (vedoucí OSH KrÚ)

 

Návrh programu:

1.       Zahájení jednání;

2.       Pracovní jednání – vnější havarijní plán a vnitřní havarijní plán JE Dukovany ‑ P. Maslák, Ing. J. Murárik;

3.       Problematika D1 – Ing. J. Murárik, P. Maslák;

4.       Návrh rozpočtu kraje Vysočina na rok 2006, kapitola PO a IZS – Mgr. M. Kalivoda, P. Maslák;

5.       Různé;

6.       Závěr.

 

1.       Zahájení jednání

P. Maslák, předseda Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina (dále jen BK) přivítal přítomné a zahájil jednání. Přednesl návrh programu, který byl 8 hlasy schválen. K zápisu z minulého jednání nebyly vzneseny žádné připomínky. Z organizačních důvodů byli další termíny stanoveny na středu, která vyhovuje většině přítomných členů BK.

P. Maslák přivítal M. Kalivodu, vedoucího OSH KrÚ, který byl přizván k bodu č. 4 „Návrh rozpočtu kraje Vysočina na rok 2006, kapitola PO a IZS – Mgr. M. Kalivoda, P. Maslák“. Z časových důvodů bylo navrženo zařadit tento bod za bod č. 1 „Zahájení jednání“. Tuto změnu přítomní schválili.

 

4.       Návrh rozpočtu kraje Vysočina na rok 2006, kapitola PO a IZS – Mgr. M. Kalivoda, P. Maslák

P. Maslák komentoval problematiku Návrhu rozpočtu kraje Vysočina na rok 2006 a v této souvislosti shrnul závěry z minulých jednání. Konstatoval, že ve druhém čtení došlo k určitým změnám. Upravený materiál byl přítomným zaslán elektronickou poštou.

M. Kalivoda stručně komentoval změny, které byly v předloženém dokumentu provedeny a konstatoval, že objem finančních prostředků je na úrovni roku 2005. Upřesnil, že 3. čtení návrhu rozpočtu proběhne na úrovni Zastupitelstva kraje Vysočina, prostřednictvím semináře. Termín, dle harmonogramu schvalování návrhu rozpočtu, by měl být ve dnech 14. ‑ 18. listopadu 2005.

Do jednání vstoupil A. Holub.

P. Maslák vyzval přítomné k diskusi.

J. Slámečka vznesl obecné poznámky k založení kraje v souvislosti se vznikem kapitoly PO a IZS a pohovořil o tom, že by nebylo dobré měnit nastavený model, týkající se přidělování finančních prostředků z rozpočtu kraje Vysočina. Podotkl, že by bylo vhodné minimálně lépe vybavit krizová pracoviště.

Přítomní upozornili na usnesení, které přijala BK na  jednání č. 7/2005 č. 014/007/BK/2005 (varianta č. 3 návrhu rozpočtu ve výši 22 735 000,- Kč). Byly stanoveny tyto priority v Návrhu rozpočtu kraje Vysočina na rok 2006, kapitola PO a IZS:

-         finanční příspěvek ve výši 600.000,- pro PČR,

-         zvýšení navrhovaného příspěvku pro HZS na 4.600 000,- Kč

 

Usnesení 015/008/BK/2005

Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina

doporučuje Radě kraje Vysočina

schválit

povýšení kapitoly PO a IZS o 1.200.000,- a tuto částku rozdělit stejným dílem mezi PČR a profesionální hasiče (ve výši 600.000,-).

Usnesení bylo přijato 9 hlasy. proti 0 hlasů, držel se 0 hlasů.

 

2.       Pracovní jednání – vnější havarijní plán a vnitřní havarijní plán JE Dukovany ‑ P. Maslák, Ing. J. Murárik

P. Maslák podal informace o materiálu, který byl přítomným zaslán elektronickou poštou „Zápis z jednání v JE Dukovany“, jejímž závěrem bylo doporučení na sjednocení vazeb mezi Vnitřními a Vnějšími havarijními plány ČEZ, a. s. a JE Dukovany.

Podal návrh na prohlídku JE Dukovany a vyzval přítomné, aby si tento návrh promysleli a zaujali k němu stanovisko.

 

3.       Problematika D1 – Ing. J. Murárik, P. Maslák

P. Maslák informoval o aktuální situaci v souvislosti s bezpečností na dálnici D1.

Informoval o  výběrovém řízení na vypracování „Studie proveditelnosti monitorovacího informačního systému na dálnici D1 v úseku procházejícím krajem Vysočina

5.       Různé

P. Maslák podal stručné informace o průběhu cvičení Horizont 2005, které se konalo ve dne, 4. – 6. 10. 2005 za účasti 14 složek HZS. Cvičení bylo aplikováno na špinavou bombu v supermarketu. Konstatoval, že v součastné době se zpracovávaní výstupy z tohoto cvičení, se kterými budou členové BK seznámeni v nejbližší možné době.

J. Murárik stručně pohovořil o opatřeních v souvislosti s nemocí ptačí chřipky. Existuje pandemický plán, který upravuje postupy očkování v krizových situacích. Na pondělí 24. 10. 2005 svolal hejtman kraje Vysočina krátkou poradu v souvislosti s touto problematikou.

 

6.       Závěr

Předseda BK poděkoval přítomným účast a ukončil jednání. Termín zasedání BK č. 9/2005 byl stanoven na středu 23. listopadu, v 10:00 v Havlíčkově Brodě. Přesné místo jednání bude upřesněno na pozvánce.

 

 

Pavel Maslák v. r.

předseda Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina

 

 

Záznam pořízen na jednání BK dne 19. 10. 2005.

Zapsala Kateřina Kubová dne 20. 10. 2005 (zápis pořízen na základě záznamu).

 
 
Zodpovídá: admin
Vytvořeno / změněno: 31.10.2005 / 31.10.2005

Počet návštěv: 4675
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek