Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Školský portál > Ekonomika školství > Rozvojové a dotační programy MŠMT
Vyberte:
Zápis
ze zasedání
Dopravní
komise Rady kraje Vysočina č. 2/2004
konaného
dne 20. února 2004
Přítomno: 7 členů komise – viz prezenční listina
Ing.
Petr Hofhansel – CityPlan spol. s r. o.
Ing.
Arnošt Bělohlávek – CityPlan spol. s r. o.
Ing.
Zdeněk Navrkal – Odbor dopravy a silničního hospodářství KrÚ kraje Vysočina
Navržený program jednání:
1.
Zahájení
2.
Studie
dopravní obslužnosti kraje Vysočina; II. etapa
3.
Různé
4.
Závěr
1. Zahájení
Předseda dopravní komise RNDr. Petr Pospíchal zahájil 2. zasedání Dopravní komise Rady kraje Vysočina v roce 2004 a přivítal všechny přítomné členy a hosty. Přednesl program 2. zasedání dopravní komise v roce 2004. Program byl bez připomínek přijat všemi přítomnými členy dopravní komise. RNDr. Petr Pospíchal konstatoval, že je komise usnášeníschopná. Členové komise nevznesli žádné připomínky k zápisu ze zasedání dopravní komise č. 1/2004.
2. Studie dopravní
obslužnosti kraje Vysočina; II. etapa
Ing. Arnošt Bělohlávek a Ing. Petr Hofhansel, zástupci fa CityPlan spol.
s r. o., seznámili členy dopravní komise s II. částí Studie
optimalizace dopravní obslužnosti a možnosti integrovaného dopravního systému
kraje Vysočina. Předmětem plnění II. části smlouvy je optimalizace dopravní
obslužnosti. Hlavními cíli této části studie bylo provedení analýzy přepravních
potřeb, navrhnutí optimalizace linkového vedení spojů, stanovení kritérií
dopravní obslužnosti a provedení analýzy plnění těchto kritérií. Dalšími úkoly
bylo sestavit doporučení v oblasti rozvoje dopravní infrastruktury a doporučení
v oblasti tarifu, ekonomicky vyhodnotit navržené řešení a navrhnout
strukturu dopravně-telematického systému controllingu, dodal Ing. Arnošt
Bělohlávek. Ing. Petr Hofhansel seznámil členy dopravní komise s analýzou
současných přepravních potřeb obyvatel kraje. Kompatibilní data byla předána za
období první poloviny dubna 2003. Zmínil zatížení sítě hromadné dopravy
(dopravní zátěž na autobusových linkách a železničních tratích); hlavní
přepravní proudy v kraji (hromadná doprava, individuální doprava); významné
přestupní uzly z hlediska počtu spojů a cestujících; přehled provozu na
železničních tratích v kraji. Ing. Petr Hofhansel zmínil stanovení
kritérií pro posouzení stávající dopravní obslužnosti, prognózu přepravních
proudů v rámci kraje. V důsledku rostoucí životní úrovně lze očekávat
další růst stupně automobilizace obyvatel spojené se zvýšenou mírou využívání
osobních aut. Současně poroste počet cest na střední a delší vzdálenosti. Lepší
organizace železniční dopravy povede k mírnému navýšení přepravních výkonů
železniční dopravy. Optimalizovaná dopravní obsluha musí vycházet z platné
legislativy, musí ovšem též v maximální možné míře splňovat přepravní
potřeby občanů. Současně nesmí, pokud možno, zvyšovat zátěž veřejných rozpočtů,
uvedl Ing. Petr Hofhansel a seznámil členy dopravní komise
s optimalizovaným návrhem sítě linek veřejné osobní dopravy v rámci
kraje a návrhem jízdních řádů a oběhů dopravní techniky v rámci kraje. Při
střednědobém výhledu pro období let 2005 až 2010 se vycházelo z následujících
předpokladů:
► legislativa ČR bude plně v souladu s legislativou EU.
To znamená povinnost veřejných obchodních soutěží na výběr dodavatelů služeb ve
veřejném zájmu a 5-ti leté období platnosti závazků
► dopravní zákony (111/1994 Sb. a 244/1994 Sb.) budou novelizovány
způsobem umožňujícím skutečně kvalitní optimalizaci dopravní obsluhy včetně
optimalizace ekonomické
► bude dokončena skutečná transformace ČD, a. s. dle pravidel EU
Další podmínkou je vymanění se z vlivu dominantního dopravce.
Členové dopravní komise byli seznámeni s definováním dodržených standardů
dopravní obslužnosti a ekonomickým hodnocením, jenž se vztahuje na přesuny a
úspory dopravních výkonů. Zástupci firmy CityPlan spol. s r. o. seznámili členy
dopravní komise s doporučeními v oblasti rozvoje dopravní
infrastruktury, oblasti tarifu a s návrhem struktury dopravně - telematického
systému controllingu veřejné dopravy kraje. V průběhu prezentace firmy CityPlan
spol. s r. o. byla vedena k jednotlivým dotazům členů komise rozsáhlá diskuse.
4. Různé
Ing. Zdeněk Šálek zmínil žádost obce Slavětín týkající se zafinancování
projektu opěrné zdi – vodoteče a požádal o stanovisko dopravní komise.
Stanovisko Odboru dopravy a silničního hospodářství KrÚ kraje Vysočina je
negativní. Dopravní komise Rady kraje Vysočina k této žádosti odmítla podat
stanovisko a nechává výše zmíněnou věc k posouzení odborným útvarům (SÚS,
odbor). Ing. Josef Novotný zmínil dotační titul – veřejné letiště byl zpracován,
ale nebyl konzultován s dopravní komisí. Ing. Zdeněk Šálek podal vysvětlení –
dotační titul – veřejné letiště byl součástí grantového programu veřejná
doprava, ale Radou kraje Vysočina byl grantový program veřejná letiště doporučen
k přijetí samostatně.
5. Závěr
Na závěr poděkoval místopředseda Dopravní komise
Rady kraje Vysočina Ing. Josef Novotný všem přítomným členům a hostům. Termín
dalšího zasedání komise bude členům dopravní komise, prostřednictvím e-mailu,
včas oznámen.
RNDr. Petr Pospíchal v. r.
předseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina
Ing. Josef Novotný v. r.
místopředseda
Dopravní komise Rady kraje Vysočina
Záznam pořízen na jednání dne 20. února 2004.
Zapsala: Martina Havlová dne 27. února 2004 /zápis
pořízen na základě záznamu/.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se