Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Kultura a památky > Zlatá jeřabina
Vyberte:
Zápis z jednání
Dopravní komise Rady kraje Vysočina č. 2/2008
konaného dne 25. 2. 2008
Přítomni:
1. František Bradáč |
4. Josef Novotný |
2. Stanislav Jirků |
5. Zdeněk Vacek |
3. Václav Kodet (předseda) |
6. Ladislav Staněk (tajemník) |
Nepřítomni (omluveni):
1. Jaromír Brychta (místopředseda) |
5. Pavel Šustr |
2. Radek Číhal |
6. Ladislav Vejmělek |
3. Petr Krčál |
7. Jiří Vlach |
4. Karel Špaček |
8. František Zelníček |
Hosté:
1. Miroslav Houška (člen Rady kraje Vysočina) |
2. Ivana Ševecová (ODSH) |
3. Hana Strnadová (ODSH) |
4. Eva Neuwirthová (OSH) |
5. Jana Mrázková (OM) |
6. Olga Wiesnerová (ORR) |
Program:
1. Zahájení;
2. Návrh na stanovení šířkového uspořádání silniční sítě kraje zahrnuté do Páteřní sítě kraje Vysočina;
3. Diskuse, různé;
4. Závěr.
1. Zahájení
Václav Kodet, předseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina, zahájil jednání. Přivítal všechny přítomné na zasedání. Přednesl program zasedání. K předloženému programu nebyly vzneseny žádné připomínky.
2. Návrh na stanovení šířkového uspořádání silniční sítě kraje zahrnuté do Páteřní sítě kraje Vysočina
Ladislav Staněk okomentoval
materiál, který členové komise na zasedání obdrželi. Doplnil, že na základě již
vypracovaných projektových dokumentací a realizovaných staveb se ukazuje, že
předpokládaná výše finančních prostředků kalkulovaných v roce 2005 na
modernizaci Páteřní sítě kraje Vysočina (dále jen „páteřní síť“) ve výši 9,1
miliardy Kč není reálná. Při posouzení vývoje cen a podle současných dostupných
informací a zkušeností ODSH s prováděním staveb na silniční síti by si
modernizace páteřní sítě vyžádala finanční prostředky ve výši přibližně
20 miliard Kč v cenách roku 2008.
Na podzim loňského roku připravila externí firma studii „Návrh kategorizace páteřní sítě silnic II. a III. třídy kraje Vysočina“ ve výhledu do roku 2040. Výsledkem studie je návrh optimálního šířkového uspořádání silnic zařazených do páteřní sítě.
Dále informoval, že délka páteřní sítě je 719 km.
Z toho:
- 12% komunikací nevyhovuje vůbec, tzn. že šířkové uspořádání je menší než 5 m;
- 38% komunikací je potřebná šíře 7,5 m;
- 41% komunikací splňuje šířkové uspořádání 7,5 m;
- 1% komunikací je potřebná šíře 9,5 m;
- 8% komunikací splňuje šířkové uspořádání 9,5 m.
Ladislav Staněk okomentoval promítané mapy, které znázorňovali:
- stávající šířkové uspořádání;
- hodnocení úseků z pohledu intenzit;
- návrh šířkového uspořádání silnic.
Václav Kodet doplnil, že studie má kromě grafické také tabulkovou část. Rada kraje už se touto problematikou zabývala, požaduje však stanovisko dopravní komise.
Závěr:
Dopravní komise doporučuje Radě kraje Vysočina schválit uspořádání páteřní sítě kraje Vysočina v souladu se závěry zpracované studie.
3. Diskuse, různé
Josef Novotný se dotázal, jaká by byla úspora, pokud by se postupovalo podle studie.
Ladislav Staněk odpověděl, že oproti původně stanovené ceně 20 miliard Kč by se ušetřilo zhruba 5 miliard Kč.
Stanislav Jirků podotkl, že již čtvrtým rokem se jedná o páteřní síti a bylo řečeno, že při opravách těchto silnic už se bude šířkové uspořádání silnic měnit ze 7,5 na 9,5 m. Opravdu se tak děje?
Hana Strnadová vyjmenovala akce, při kterých komunikace takto rozšířeny byly – úsek Nové Veselí – Bohdalov, zahajuje se obchvat Bohdalova, úsek Jihlava – Příseka, zahajuje se úsek Brtnice – Zašovice, byl dokončen obchvat Oslavičky, obchvat Trnavy a obchvat Oslavice.
4. Závěr
Václav Kodet poděkoval přítomným členům za účast a ukončil zasedání.
Václav Kodet v. r.
předseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina
Zpracovala Dana Uchytilová dne 26. 2. 2008
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Zpět do intranetu, Přihlásit se