Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Kultura a památky > Kulturní a přírodní dědictví Kraje Vysočina


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 

Zápis ze zasedání Dopravní komise Rady kraje Vysočina č. 3/2004

9. duben 2004
 

 
 

Zápis ze zasedání

Dopravní komise Rady kraje Vysočina č. 3/2004

konaného dne 9. dubna 2004

 

Přítomni:

Členové komise:

-         Ing. Václav Dipold

-         Ing. Josef Novotný (místopředseda)

-         RNDr. Petr Pospíchal (předseda)

-         Josef Sáblík

-         Ing. Karel Špaček

-         Karel Urban

-         Ing. Zdeněk Šálek (tajemník)

Hosté

-         Ing. Marie Tesařová (ředitelka ŘSD ČR správa Jihlava)

 

Program jednání:

1.        Zahájení jednání;

2.        Investice na silnicích I. třídy

(Ing. Marie Tesařová, ředitelka ŘSD ČR správa Jihlava);

3.        Investice na drážní infrastruktuře;

4.        Závěr.

 

1.        Zahájení jednání

P. Pospíchal, předseda komise, uvítal přítomné a zahájil jednání. Dle počtu přítomných konstatoval, že komise je usnášeníschopná. Přednesl návrh programu, který byl bez připomínek přijat. Zápis z minulého jednání byl také bez připomínek.

 

2.        Investice na silnicích I. třídy

M. Tesařová předložila a okomentovala podkladový materiál, který byl rozčleněn do tří kategorií:

-         „Stavby zajišťované Správou Jihlava – rozestavěné a zahajované v r. 2004“ (silnice I/38 Jihlava, obchvat; silnice I/23 Dolní Dvorce – most ev. č. 23 – 026; I/38 Havlíčkův Brod – most ev. č. 38 – 062; I/19 Keřkov; I/23 Hamry u Mrákotína ‑ havárie mostu ev. č. 23 –020A; I/38 Želetava průtah);

-         „Stavby zajišťované Správou Jihlava – připravované“ (I/23 Telč, křižovatka silnic I/23 a II/406; I/34 Květinov – most ev. č. 34 – 040; I/34 Nová Ves – Božejov; I/38 Moravské Budějovice – obchvat; I/38 Jihlava – obchvat Jih; I/38 ‑ Roušťány ‑ Pohled; I/37 Velká Bíteš – obchvat; silnice I/34 Česká Bělá ‑ obchvat; I/34 Ondřejov – Pelhřimov; I/34 Božejov – Ondřejov)

-         „Plánované krátkodobé opravy silnic a mostů v r. 2004“ (I/37 Žďár nad Sázavou ‑ průtah. 3. část; I/38 Jihlava, dálniční převaděč levý pruh; I/19 Rovné ‑ Bystřice nad Pernštejnem; I/34 Vystrkov, oprava vozovky; I/34 Pelhřimov, oprava odvodnění u viaduktu;I/37 Ždírec nad Doubravou, oprava mostu ev. č. 37 ‑ 044; I/34 Pravíkov, oprava vozovky; I/34 Pravíkov, oprava mostu ev. č. 34 ‑ 025; I/23 Třebíč, oprava mostu ev. č. 23 – 036.1)

Tento materiál bude zveřejněn i na www stránkách ŘSD.

Pohovořila o programu IROUTS III a programu oprav silnic R II. Krátce se zmínila o problematice okružní křižovatky v Novém Městě na Moravě, která bude financována za podpory a spolupráce kraje Vysočina.

Ujistila přítomné, že v případě schválení investičního záměru je ŘSD ČR správa Jihlava připravena převzít veškeré závazky.

Dále informovala o stavu silnic I. tříd, který je z 55% ve špatný – diagnostický průzkum určí nejdůležitější a nejpotřebnější akce, které budou realizovány. Přesný finanční rámec oprav pro letošní rok bude stanoven v průběhu května a června 2004.

Vyzvala přítomné k diskusi na toto téma:

-         rozpočet ŘSD na rok 2004– 320 mil. Kč (převažující část pro obchvat Jihlavy) na krátkodobé opravy vyčleněno přibližně 65 mil. Kč;

-         budoucí existence ŘSD v souvislosti se správními kraji;

J. Sáblík:

-         realizace akce „I/37 Velká Bíteš – obchvat“;

-         provádění cyklické údržby na státním majetku (prodloužení životnosti);

-         vyřešení problematiky správy nových a starých objektů (př. Velké Meziříčí), způsob předání a převzetí;

-         problematika zařazování staveb do rozpočtu;

M. Tesařová upřesnila, že provádění povrchových úprav je účelné pouze u méně frekventovaných vozovek.

P. Pospíchal reagoval na připomínku J. Sáblíka tím, že stavební úřad nemůže ve stavebním řízení stanovit vlastnické právo.

K. Špaček v souvislosti s památkovou péčí vznesl dotaz na stav mostu ve Žďáře nad Sázavou. M. Tesařová reagovala, že se jedná o situaci, která bude dále řešena a projednávána, s tím že ŘSD by souhlasilo se společnou dohodou. Tato problematika je nadále věcí diskuse.

 

3.        Investice na drážní infrastruktuře

P. Pospíchal předložil podkladový materiál a komentoval česko – rakouské drážní propojení, jehož finanční rámec dosahuje výše cca 300 mil. Kč. Informoval o uzavření dohody, které se uskuteční dne 19. dubna 2004.

 

V této souvislosti informoval o projednávání konceptu Územního plánu kraje Vysočina, jehož dopravní výkres má několik variant. Zmínil problematiku návrhu vysokorychlostních tras (dva koridory – Havlíčkobrodský, Kolínský). Vzhledem k chráněné šířce obou koridorů jde o velký zásah brzdící další rozvoj kraje. Nevýhodou se jeví, že vysokorychlostní trať by v kraji byla bez zastávky.

K této problematice zasedne dopravní komise dne 7. května 2004. S přizváním Ing. Matějky, Ing. Tesařové a Ing. arch. Strejčka.

 

4.        Závěr

Předseda komise poděkoval přítomným za účast a ukončil jednání. Termín dalšího jednání Dopravní komise Rady kraje Vysočina č. 4/2004 byl stanoven na 16. dubna 2004 v zasedací místnosti Krajského úřadu kraje Vysočina A 2.21, v 8:00 hodin.

 

RNDr. Petr Pospíchal v. r.

předseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina

 

 

Záznam pořízen na jednání dne 9. dubna 2004.

Zapsala Kateřina Kubová dne 13. dubna 2004 (zápis pořízen na základě záznamu).

 
 
Zodpovídá: admin
Vytvořeno / změněno: 22.4.2004 / 22.4.2004

Počet návštěv: 5922
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek