Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Kultura a památky > Zlatá jeřabina
Vyberte:
Zápis z jednání
Dopravní komise Rady kraje Vysočina č. 3/2008
konaného dne 28. 3. 2008
Přítomni:
1. František Bradáč |
7. Karel Špaček |
2. Jaromír Brychta (místopředseda) |
8. Pavel Šustr |
3. Radek Číhal |
9. Zdeněk Vacek |
4. Stanislav Jirků |
10. Ladislav Vejmělek |
5. Václav Kodet (předseda) |
|
6. Josef Novotný |
|
Nepřítomni (omluveni):
1. Petr Krčál |
3. František Zelníček |
2. Jiří Vlach |
4. Ladislav Staněk (tajemník) |
Hosté:
1. Ivana Ševecová (ODSH) |
2. Hana Strnadová (ODSH) |
Program:
1. Zahájení;
2. Kontrola plnění usnesení dopravní komise z jednání dne 8. 2. 2008;
3. Projednání
zařazení nových požadavků do zásobníku – pořadníku investičních akcí
a souvislých oprav – Bransouze, Lesná, Salačova Lhota, Smrk;
4. Projednání jiných požadavků měst a obcí – Michalovice;
5. Předběžná informace k nákladovosti zimní údržby a škod po zimě;
6. Projednání
návrhu změny vedení Páteřní sítě dle podnětu Nového Města na Moravě
a CHKO;
7. Diskuse, různé;
8. Závěr.
1. Zahájení jednání a schválení programu
Václav Kodet, předseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina, zahájil jednání. Přivítal všechny přítomné na zasedání. Dle počtu přítomných členů konstatoval, že je komise usnášeníschopná. Přednesl program zasedání a navrhl zařadit bod č. 6 před bod č. 5. K předloženému programu nebyly vzneseny žádné připomínky. Zápis z minulého zasedání byl schválen.
2. Kontrola plnění usnesení dopravní komise z jednání dne 8. 2. 2008
Václav Kodet shrnul úkoly ze zasedání dopravní komise z jednání dne 8. 2. 2008:
- - Jimramov – jsou zde dva problémy, které byly řešeny fyzickou návštěvou pracovníků kraje:
o jde o žádost Jimramova o odkoupení bývalého hotelu Koruna na křižovatce silnic 375 a 357, objekt by byl k odprodeji za 200 tis. Kč. Dle odborného posudku by případná demolice včetně odvozu a uložení odpadu vyšla na 3 650 tis. Kč. ODSH odhadl cenu úpravy křižovatky na 600 – 700 tis. Kč. Celkové náklady by proto byly příliš vysoké.
Závěr: Kraj Vysočina osloví městys s nabídkou, že jim věnuje 200 tis. Kč na odkoupení nemovitosti a zaváže se, že úpravu křižovatky provede za vlastní finanční prostředky.
o nesouhlasná reakce městyse na řešení problému mostu Sedliště, ODSH jiné řešení nenalezl, ale je třeba se problémem zabývat (např. převedení silnice 357 na 36033 přes Sedliště a původní 357 v Jimramově převést na městys).
Závěr: Členové dopravní komise pověřili ODSH dalším jednáním s městysem v této věci.
- Račice – s obcí jedná KSÚSV, kalkulace na úseku, kde by docházelo k opravě vychází zatím do půl milionu korun;
- Moravské Budějovice – bude vyřízeno při operačním plánu zimní údržby na příští období;
- Kejžlice – probíhá zpracování projektové dokumentace;
- Sněžné – probíhá jednání mezi majetkovým odborem a obcí;
- Třebíč – město není spokojeno s rozhodnutím dopravní komise, že rekonstrukce silnice III/35116 bude rozdělena na dvě akce, proběhne další jednání;
- Žirovnice – problém je v řešení;
- Krucemburk – KSÚSV situaci prověřila, bude se zde provádět oprava kanalizace v průtahu městyse a ŘSD zde bude v příštím roce provádět opravu povrchu komunikace, pro letošní rok proto rekonstrukce není možná. Nutno koordinovat s ŘSD
Závěr: ODSH (ing. Strnadová) projedná žádost s ředitelkou ŘSD, paní Marií Tesařovou.
- Kozlov + Ledeč nad Sázavou – jde o společnou žádost o převedení místní komunikace Vrbka – Kozlov do silniční sítě kraje Vysočina. Je zde vedena autobusová doprava – jeden spoj, který má 11 linek. Město Ledeč nad Sázavou na svém katastrálním území provedlo výkupy pozemků, obec Kozlov zahájila jednání o výkupech. Proběhlo jednání s městem Ledeč nad Sázavou a majetkovým odborem o případné další směně komunikací v jejich katastrálním území.
Závěr: Členové dopravní komise vzali na vědomí informaci, že tato žádost bude předložena na jednání rady kraje a doporučili radě kraje žádost schválit.
3. Projednání zařazení nových
požadavků do zásobníku – pořadníku investičních akcí
a souvislých oprav – Bransouze, Lesná, Salačova Lhota, Smrk
Členové komise obdrželi s předstihem podkladové materiály.
Salačova Lhota
Jde o žádost starosty na řešení nebezpečné zatáčky v obci, jde o silnici číslo II/128 Pacov – Lukavec. Vlivem nadměrného zatížení komunikace dochází k poškozování přilehlých staveb. Nadměrnou rychlostí řidičů jsou také ohrožováni občané obce.
Hana Strnadová uvedla, že ODSH navrhuje vybudovat obchvat, je to však otázka 5 – 6 let, je zpracována studie a začne se připravovat dokumentace pro územní rozhodnutí.
Karel Špaček navrhl vybudovat před zatáčkou alespoň dočasně nějaké dopravně – technické opatření - pro zklidnění dopravy - např. příčný práh, zúžení…
Závěr:
Dopravní komise navrhuje trvalé
vyřešení této situace až při celkové rekonstrukci silnice II/128
a nyní hledat možnost dopravně – technického řešení pro aktivní zpomalení
vozidel.
Bransouze, Lesná, Smrk - Pozdatín
Jde o žádosti o opravy povrchů komunikací v obcích.
Bransouze
Ivana Ševecová dodala, že silnice II/403 byla v okrese Jihlava z finančních prostředků EIB opravená, v okrese Třebíč je však v havarijním stavu. Komunikace III/40510 a III/4031 jsou nevyhovující a v havarijním stavu a jedná se zde o opravy povrchů.
Lesná - Předín
Žádost o opravu komunikace III/03832. Ivana Ševecová uvedla, že těsně před obcí Předín je komunikace nevyhovující, jinak je celá komunikace ve stavu vyhovujícím a výborném.
Smrk – Pozdatín
Jde o žádost o opravu komunikací
č. 39014 a č. 39010. Ivana Ševecová informovala, že komunikace č. 39014 je
v dobrém stavu a polovina komunikace č. 39010 je nevyhovující
a druhá polovina v havarijním stavu.
Václav Kodet doplnil, že tyto
žádosti byly na poradě ODSH řešeny. A dále, že KSÚSV má dlouhodobý úkol (do 30.
6. 2008), a to zkontrolovat a do nového systému převést zásobníky oprav. Je
potřeba zkontrolovat co v zásobnících o těchto úsecích je. Příští rozpočet
oprav
a investic by se dělal systémově podle zásobníku, ze kterého by se vytvořil
pořadník.
Závěr:
Zkontrolovat tyto akce se stavem zásobníku. Obcím bude zaslán dopis s informací, že detaily je možné konzultovat s KSÚSV.
Na zasedání se dostavil Jaromír Brychta.
4. Projednání jiných požadavků měst a obcí – Michalovice
Členové komise obdrželi s předstihem podkladové materiály.
Michalovice
Žádost obce o poskytnutí finanční
pomoci na přesun autobusové zastávky. Stávající zastávka leží na silnici I/34 u
výjezdu z obce. V roce 2005 byl zrušen přechod pro chodce k této
zastávce z důvodu nevyhovující bezpečnosti. Bylo zde vyznačeno vodorovné a
svislé dopravní značení
a rychlost snížena na 70 km/h. V roce 2007 byla vypracována projektová
dokumentace a stavba včetně výkupu pozemků byla vyhodnocena na 1,7 mil. Kč.
Obec má možnost financovat stavbu částkou 900 tis. Kč, o 800 tis. Kč žádají
kraj Vysočina.
Závěr:
Dopravní komise doporučuje obci obrátit se v této věci na Státní fond dopravní infrastruktury, který každoročně vyhlašuje dotační titul na poskytování finančních příspěvků zaměřených na zvýšení bezpečnosti dopravy a jejího zpřístupňování osobám s omezenou schopností pohybu. ODSH v případě potřeby poskytne obci metodickou pomoc.
Nové Veselí
Do programu jednání byl zařazen
požadavek obce Nové Veselí. Žádají kraj Vysočina
o provedení projektové dokumentace obchvatu pro územní rozhodnutí.
V územním plánu mají schválenou trasu obchvatu a protože plánují pozemkové
úpravy, nechal ODSH trasu ověřit. Pro pozemkové úpravy je ale potřeba vymezit
v souřadnicích, aby pozemky bylo možné směnit tak, aby pod trasou byly pozemky
obce.
Hana Strnadová doplnila, že ODSH zatím obchvat Nového Veselí v aktuálních prioritách nemá.
Závěr:
Kraj Vysočina nevypracuje dokumentaci pro územní řízení, ale udělá vymezení pozemkového koridoru pro budoucí obchvat.
5. Projednání návrhu změny vedení
Páteřní sítě dle podnětu Nového Města na Moravě
a CHKO
Ivana Ševecová informovala členy komise, že prvním podnětem byl dopis adresovaný panu hejtmanovi z CHKO, který upozorňoval na to, že s nimi při tvorbě Páteřní silniční sítě kraje Vysočina („dále jen Páteřní síť) nikdo nejednal. Druhým podnětem byl dopis starostky Nového Města na Moravě, paní Zdeňky Markové. Ta dala návrh, jak by Páteřní síť řešila v oblasti Žďáru nad Sázavou, Nového Města na Moravě a Bystřice nad Pernštejnem. Požadovala z Páteřní sítě vyjmout silnici II/353 a zařadit silnici II/350 na Svratku a silnici II/360 z Moravce na Nové Město na Moravě, dále pak vyjmout část severojižního propojení kraje Vysočina v úseku Moravec-Bystřice nad Pernštejnem. Proběhlo jednání, kterého se zúčastnily všechny zainteresované strany.
Po všech jednáních ODSH navrhuje radě kraje vyřadit z Páteřní sítě silnici II/353, ponechat zde severojižní propojení kraje Vysočina a zařadit návrh paní Markové, tzn. silnici II/360 z Nového Města na Moravě směrem na Jimramov.
Václav Kodet dodal, že toto řešení bude vyhovovat všem, Páteřní síť se nebude rozšiřovat. Po projednání v radě kraje je třeba získat stanovisko CHKO, poté bude tento návrh předložen na jednání zastupitelstva kraje.
Usnesení 001/03/2008/DK
Dopravní komise Rady kraje Vysočina
doporučuje
změnu Páteřní silniční sítě kraje Vysočina a to, vyřadit úsek silnice II/353 Žďár nad Sázavou – hranice kraje Vysočina a zařadit úsek silnice 360 Nové Město na Moravě – Jimramov. Ostatní úseky silnic zařazených do Páteřní silniční sítě kraje Vysočina zůstávají beze změn.
Usnesení bylo přijato 10 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).
Zasedání opustil Václav Kodet.
6. Předběžná informace k nákladovosti zimní údržby a škod po zimě
Zdeněk Vacek okomentoval promítané tabulky, které obsahovaly:
- výkony na silnicích II. a III. třídy;
- výkony na silnicích II. a III. třídy v závislosti na klimatických podmínkách;
- porovnání jednotlivých období;
- ujeté kilometry v jednotlivých sezonách;
- porovnání finančních prostředků podle jednotlivých nákladových středisek;
- kolik jednotlivé kraje ušetřili za letošní zimu finančních prostředků;
- vyčíslení škod po vichřici Emma – odhadované škody na silniční síti KSÚSV, obrazová dokumentace škod;
- škody po zimě – odhad nákladů na vysprávky je 90 mil. Kč, z toho 50 mil. Kč je finančně pokryto, v roce 2006 vyšly vysprávky na 94 073 tis. Kč a v roce 2007 na 63 859 tis. Kč.
Dále dodal, že letošní zima je oproti loňské dražší, musí se však počítat s inflací cca 7%. KSÚSV chce požádat kraj Vysočina o finanční pomoc na odstranění následků škod po vichřici Emma.
Usnesení 002/03/2008/DK
Dopravní komise Rady kraje Vysočina
doporučuje
radě kraje navýšit příspěvek na provoz pro Krajskou správu a údržbu silnic Vysočiny po škodách způsobených vichřicí Emma.
Usnesení bylo přijato 9 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).
Proběhla diskuse na téma hromadné havárie, která se stala na dálnici D1.
Členové dopravní komise poděkovali KSÚSV za zimní údržbu a zvládnutí březnové kalamity na dálnici D1.
7. Diskuse, různé
František Bradáč uvedl, že předseda Svazku vodovodů a
kanalizací Žďársko potřebuje svolat jednání týkající se projektu, který se
připravuje v aglomeraci Novoměstska a Velkomeziříčska
a bude se zasahovat do krajských komunikací. Jednání by se měl zúčastnit pan
Zdeněk Vacek, Václav Kodet a Ivo Rohovský.
Dále pak vznesl dotaz, proč rekonstrukce silnice II/602 od hranic s Jihomoravským krajem končí před Velkým Meziříčím v křižovatce se silnicí III/03719 (nájezd na D1).
Hana Strnadová odpověděla, že silnice č. 602 se v dalších etapách bude postupně dodělávat celá.
8. Závěr
Jaromír Brychta poděkoval přítomným členům za účast a ukončil zasedání. Poděkoval panu Vackovi za možnost konání dopravní komise v sídle KSÚSV. Termín zasedání dopravní komise č. 4/2008 byl stanoven na pátek 16. května 2008.
Václav Kodet v. r.
předseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina
Zpracovala Dana Uchytilová dne 2. 4. 2008
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Zpět do intranetu, Přihlásit se