Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Dokumenty odborů > Odbor informatiky > Fond Vysočiny - Grantové programy pro oblast ICT
Vyberte:
Zápis
ze zasedání
Dopravní
komise Rady kraje Vysočina č. 5/2004
konaného
dne 7. května 2004
Přítomni:
Členové komise:
-
Petr
Drdla
-
Ing.
Pavla Licehammerová
-
Ing.
Josef Novotný (místopředseda)
-
RNDr.
Petr Pospíchal (předseda)
-
Ing.
Karel Špaček
-
Karel
Urban
-
Ing.
Zdeněk Šálek (tajemník)
Hosté
-
viz.
prezenční listina
Program jednání:
1.
Zahájení
jednání;
2.
Územní
plán kraje Vysočina;
3.
Závěr.
1.
Zahájení jednání
P. Pospíchal, předseda komise, uvítal přítomné a zahájil
jednání. Dle počtu přítomných konstatoval, že komise je usnášeníschopná.
Přednesl návrh programu, který byl bez připomínek přijat. Zápis z minulého
jednání byl také bez připomínek.
2.
Územní plán kraje Vysočina
J. Strejček (vedoucí odboru územního plánování a stavebního
řádu) pohovořil o řešení územního plánu a představil dvě varianty řešení.
P. Mackerle (Urbanistické středisko Brno, s. r. o.)
zhodnotil podklady pro zpracování konceptu územního plánu kraje , kde byl
kladen důraz především na vnitřní integritu regionu a napojení na evropské sítě
(nadregionální i regionální), na základě cílů stanovených v Programu rozvoje
kraje (cíl 3). Představil dvě varianty zpracování (endogenní – zaměřena na
vnitřní integritu, exogenní ‑ napojení na regiony a dálnici
DI). Popsal hlavní rozvojové osy budoucího rozvoje kraje včetně os subregionálních.
Upřesnil průběh konzultace této problematiky s 26 městy kraje, kdy byly
projednány koncepční zásady.
Popsal tři okrajové prostory (Bystřicko,
Moravskobudějovicko a Náměšťsko) a snahu posílit dopravní odslužnost pro
zlepšení rozvojových předpokladů těchto mikroregionů. Popsal řešení
jednotlivých měst a vznik „území s prioritou urbanizované zóny“. Krátce
pohovořil o železniční dopravě s důrazem na obě varianty vysokorychlostní
železniční dráhy.
V oblasti letecké dopravy informoval o potřebnosti
dobudování jihlavského letiště do evropských parametrů podle, v současné době,
zpracovávané projektová dokumentace.
Upozornil na vyhodnocení dopadů na životní prostředí pro
obě varianty a krátce se zmínil o závěrečné zprávě na toto téma a o semináři
Zastupitelstva kraje Vysočina ke Konceptu Územního plánu velkého územního celku
kraje Vysočina, který se konal dne 6. 5. 2004.
J. Strejček doplnil, že koncept bude vystaven
v Kongresovém sále Krajského úřadu kraje Vysočina do 18. června 2004 a je
zveřejněn na www stránkách kraje.
Společně vyzvali přítomné k diskusi na toto téma.
Diskuse:
P. Mackerle upřesnil problematiku sjezdů
z dálnice u obce Měšín a úpravy stávajících křižovatek u obcí Hořice a
Koberovice a vznik nové křižovatky Jiřice u Humpolce. Pohovořil o severojižní
rozvojové ose a o napojení Třebíče a Žďáru nad Sázavou na Jihlavu. Krátce se
zmínil o oblasti železniční dopravy v kraji.
J. Procházka (ŘSD ČR) informoval o
akcích v kraji pro rok 2004:
-
silnici I/23 – v současné době se zpracovává se
prověřovací studie, problematika obchvatů ve Vladislavi a Třebíči;
-
silnici I/38 – existence stavební uzávěry
-
dva obchvaty – Dlouhá Brtnice a Jakubov – II.
polovině roku budou dokončeny prověřovací studie;
-
silnice I/37 – ve druhé polovině roku by měla být
zadána prověřovací studie s dokončením v roce 2005;
-
Havlíčkův Brod – na trasu jihovýchodního segmentu obchvatu
již rozpracováno posouzení vlivu stavby
na životní prostředí, problematika ekonomického zhodnocení a vnitřního
výnosového procenta;
-
Severovýchodní obchvat Křižanova – neexistence
prokazatelné dokumentace, která by jednoznačně stabilizovala tuto trasu.
P. Průža (vedoucí oddělení územního plánování, odbor územního
plánování a stavebního řádu KrU) – v současné době se projednává koncept
řešení. Předpokládaný termín předložení konceptu Zastupitelstvu kraje Vysočina
ke schválení je podzim roku 2004 koncem
roku 2005 by mohlo dojít ke schválení konečného návrhu. Připomínky je možno
podávat 30 dnů po posledním veřejném projednávání konceptu, které proběhne ve
dnech 20. až 27. května, tedy do 27. června 2004.
P. Pospíchal vznesl dotaz na:
-
drážní dopravu a dopad dvou chráněných koridorů pro
vysokorychlostní trať, možnost dohody s Ministerstvem dopravy ČR – pouze
jeden koridor;
-
napojení Třebíče na dopravní sítě – v rámci
Územního plánu uvažovat o kapacitním železničním napojením města Třebíče na
Jihlavu (kapacitní železniční propojení v rámci kraje, spec. Brno – Třebíč
– Okříšky – Jihlava).
P. Mackerle jako reakci na vznesené dotazy informoval o
stávajících zakreslených koridorech a jejich možných úpravách. Informoval o
probíhajících jednáních s Velkou Bíteší (vzhledem k rozvoji
průmyslové zóny), a Ministerstvem dopravy ČR .
J. Strejček toto doplnil o vyjádření Ministerstva dopravy ČR,
kteřé navrhuje směrné zařazení obou variant vysokorychlostní trati / VRT/ do
Územního plánu kraje. Pro stavební úřady není rozhodující zařazení koridoru VRT
do směrné nebo závazné části Územního plánu, v každém případě to
znamená zákaz povolování jiných staveb
nesouvisejících s vysokorychlostní dráhou Ve vymezeném koridoru.
J. Novotný se negativně vyjádřil k šíři diskutovaného
koridoru.
J. Strejček dále upřesnil mechanismus schvalování Územního
plánu, jehož návrh by měl obsahovat pouze jednu variantu.
K. Špaček vznesl dotaz na charakter hlavních a vedlejších
rozvojových os, v souvislosti s další přípravou na výstavbou.
Podpořil myšlenku urbanizovaných území.
P. Mackerle krátce
pohovořil o seznamu veřejně prospěšných dopravních staveb, kterých je
v kraji 110. Z tohoto seznamu budou, po další diskusi a konečném
stanovisku zastupitelstva kraje, vyloučeny varianty.
Dále byla diskutována problematika Dolní Rožínky, Vladislavi,
nadřazenosti Územního plánu vyššího územně správního celku nad Územním plánem
obcí (dotaz P. Drdla), komunikace obcí s pořizovatelem Územního plánu,
možnosti dalšího projednávání a možnosti budoucích změn.
P. Pospíchal navrhl podrobné prostudování seznamu dopravních
veřejně prospěšných staveb a svolání speciální červnové dopravní komise, kde
bude tato problematika podrobně prodiskutována a přijato závěrečné doporučení radě kraje. Dále podpořil myšlenku stálého přibližování Územního plánu kraje obcím.
M. Tesařová (ŘSD správa Jihlava) zdůraznila návaznost Územního
plánu na obce a města. Dále pohovořila o důkladném zapracování možných změn
v návaznosti na stavební proveditelnost.
P. Průža podpořil myšlenku M. Tesařové a pohovořil o stanovení
priorit v oblasti „nadmístního“ významu.
3.
Závěr
Předseda komise poděkoval všem za účast, pozval přítomné na
seminář zastupitelů dne 24. 5. 2004 a ukončil jednání. Termín dalšího
jednání Dopravní komise Rady kraje Vysočina č. 6/2004 byl stanoven na 21.
května 2004 v zasedací místnosti Krajského úřadu kraje Vysočina B 3.15,
v 8:00 hodin.
RNDr. Petr Pospíchal v. r.
předseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina
Záznam pořízen na jednání dne 7. května 2004.
Zapsala Kateřina Kubová dne 14. května 2004 (zápis pořízen na základě záznamu).
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se