Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Dokumenty odborů > Odbor ekonomický > Veřejné sbírky
Vyberte:
Zápis
ze zasedání Dopravní komise
konaného dne 20. června 2003
Přítomno:
Ø 11 členů komise – viz prezenční listina
Ø Seidenglanz Daniel, Mgr. – zástupce fa GaREP spol. s r. o., Brno
Navržený program jednání:
1.
Zahájení
2.
Systémové
financování údržby a oprav krajských silnic
3.
Návrh
novely zákona o rozpočtovém určení daní
4.
Aktualizace
Programu rozvoje kraje Vysočina – fa GaREP spol. s r. o., Brno
5.
Různé
6.
Závěr
1. Zahájení
Předseda dopravní komise RNDr. Petr Pospíchal zahájil 6. zasedání Dopravní komise Rady kraje Vysočina v roce 2003 a přivítal všechny přítomné členy a hosty. Přednesl program zasedání dopravní komise č. 6/2003, který byl bez připomínek přijat. Členové komise nevznesli žádné připomínky k zápisu ze zasedání dopravní komise č. 5/2003.
2. Systémové financování
údržby a oprav krajských silnic a
3. Návrh novely zákona o
rozpočtovém určení daní
RNDr. Pospíchal uvedl, že „systémové financování údržby a oprav krajských silnic a návrh novely zákona o rozpočtovém určení daní (dále jen RUD)“ spolu souvisí, a proto budou tyto dva body programu projednány společně. „Novela zákona o RUD“ do zásadní míry určí způsob a velikost prostředků, které půjdou od roku 2004 do krajské dopravní sítě. Návrh zákona o RUD prošel v této chvíli zatím Vládou ČR. RNDr. Pospíchal uvedl, jakým způsobem budou proudit finanční prostředky v nejbližších letech na opravy, údržbu a investice komunikací v kraji Vysočina. Uvedl, že chystaná změna ve financování silničního majetku, rok před ukončením prvního volebního období krajů, je v tuto chvíli v neprospěch kraje Vysočina. Návrh novely zákona o RUD totiž přisuzuje kraji Vysočina na rok 2004 pouze cca 161 mil. Kč na investice na komunikacích II. a III. tříd, ale na rozestavěné akce z roku 2002 a 2003 je potřeba v roce 2004 445 mil. Kč. Z RUD by měl kraj Vysočina v roce 2004 obdržet 548 mil. Kč na opravy a údržbu krajských komunikací, dodal RNDr. Pospíchal.
4. Aktualizace Programu
rozvoje kraje Vysočina
RNDr. Pospíchal představil Mgr. Daniela Seidenglanze, zástupce fa GaREP spol. s r. o. Brno, který seznámil přítomné členy dopravní komise s pracemi, které na „aktualizaci Programu rozvoje kraje“ (dále jen PRK) probíhají a jsou rozčleněny do 3 etap. Mgr. Seidenglanz uvedl, že 1. etapa, která byla zpracována do konce května 2003 se nazývá „meziroční zpráva“ a obsahuje shrnutí změn, ke kterým došlo v kraji Vysočina od schválení PRKu v únoru roku 2002. V současné době probíhají práce na 2. etapě „aktualizace PRKu“. Jedná se o aktualizaci „profilu“ a „SWOT analýzy“. 3. etapa je nazývána „programový doplněk na rok 2004“, kde bude proveden účelový výběr opatření a aktivit, které by měly být realizovány v roce na 2004, uvedl Mgr. Seidenglanz.
Dopravní komise Rady kraje Vysočina
schválila
předloženou - aktualizovanou „SWOT analýzu“ v oblasti dopravní infrastruktury Programu rozvoje kraje Vysočina.
Usnesení bylo přijato 11 hlasy.
V „profilu“ PRKu byly členy dopravní komise navrženy tyto změny:
· 1. část – 1. 5. 1. Doprava:
® na straně 1 přeformulovat „V souvislosti již zmíněnými uzavírkami…“ na „V souvislosti s pravidelně se opakujícími se uzavírkami…“
® na straně 3 vynechat větu „Celkový finanční rámec investic do dopravní a v jejím rámci i do silniční infrastruktury v ČR ukazují tabulky 2 a 3.“
® na straně 5 vypustit tabulky 2 a 3; aktualizovat tabulku 4 (na stranách 5 – 6) a pramen, z kterého bylo čerpáno.
® na straně 6 větu „O údržbu silniční sítě (bez dálnice) se stará organizace Krajská Správa a údržby silnic (KSÚS)“ nahradit původní větou. Bude zachován stávající systém, který se nemění.
® na straně 6 naformulovat větu týkající se „potřeb finančních prostředků ročně k tomu, aby nedocházelo k zhoršování stavu komunikací tzn. přibývání nestandardního stavu komunikací “.
® na straně 7 aktualizovat tabulku týkající se „finančních prostředků pro údržbu a opravy silnic“ a doplnit tabulku o poznámku, že nezahrnuje inflaci.
® na straně 8 doplnit do textu odstavec „Další tratí, na níž je provozována drážní osobní doprava jiným dopravcem než Českými drahami a. s., je muzejní dráha – vlečka (trať č. 903) ze Sázavy u Žďáru do Přibyslavi. Dopravu na této trati v současné době zabezpečuje převážně v letních měsících Klub přátel kolejových vozidel z Brna.“ – a odvolat se na cestovní ruch.
® na straně 9 byla vyřazena formulace „“lehká“ elektrifikace tratí Humpolec – Havlíčkův Brod – Chrudim, Horní Cerkev – Pacov – Tábor“.
® na straně 10 bude stručně doplněn text týkající se „indexu dopravní polohy“, který je uveden v obrázku 4.
® strukturovat jednotlivé druhy dopravy na silniční (i cyklistická doprava), železniční, leteckou dopravu, aby nezanikly v textu
® strukturovat text – drážkový systém
· 2. část – Dopravní
obslužnost veřejnou dopravou
® na straně 12 přeformulovat „Zůstává ale naděje, že regulací…“ na „Prioritou kraje musí být regulace…“Dále doplnit formulaci z požadavku - „ měl by zůstat stávající stav a popř. standardy opravit, vylepšit vzhledem ke vstupu do EU“. Vytvořit k tomu mapku „stáří vozového parku“. Přeformulovat „Nejpříhodnější situace…“ na „Jedna z vhodných situací…“.
® na straně 13 doplnit obrázek 5 o „drážní osobní dopravu“; v tabulce 7 doplnit rok 2003
® na straně 14 aktualizovat tabulku 9 o rok 2003
® na straně 17 v obrázku 4 vyřadit komunikaci II/352 Jihlava –Polná
5. Různé
RNDr. Pospíchal zmínil zasedání Zastupitelstva kraje Vysočina (17. června 2003), které schválilo použití části účetního zůstatku kraje Vysočina z roku 2002 na opravy silniční sítě. Uvedl, že zastupitelstvo kraje schválilo 40 mil. Kč na opravy a údržbu konkrétních úseků silnic v kraji Vysočina, s tím že klíčem pro jednotlivé Správy a údržby silnic (dále jen SÚS) kraje Vysočina byl počet kilometrů silniční sítě, bez rozlišení třídy. RNDr. Pospíchal dále uvedl, že se jedná o 8 – 10 mil. Kč na jednotlivé SÚS, s tím, že ředitelé jednotlivých SÚS předem připravili návrh konkrétních úseků, které se budou za tyto finanční prostředky opravovat. RNDr. Pospíchal zmínil, že zastupitelstvo kraje schválilo dvě účelové investice a to 4 mil. Kč pro obec Nová Říše, která za své finanční prostředky v minulých letech opravila krajské silnice na náměstí. Druhou jmenovitou akcí, kterou zastupitelstvo schválilo, je I. etapa stavby mostu v Ledči nad Sázavou, spočívající v opravě a zkapacitnění náměstí. Karel Urban, člen dopravní komise a starosta Ledče nad Sázavou, poděkoval za vyčlenění částky na opravu mostu v Ledči nad Sázavou. J. Sáblík se domnívá, že by se měl vytvořit přesný harmonogram rozestavěných akcí, aby se finanční prostředky prostavěly a nedocházelo k jejich vrácení. RNDr. Pospíchal zodpověděl dotaz Ing. Chloupka týkající se transformace SÚS v kraji Vysočina.
6. Závěr
Na závěr poděkoval předseda
Dopravní komise Rady kraje Vysočina RNDr. Petr Pospíchal všem přítomným členům
a hostům. Termín dalšího zasedání komise určil na pátek 15. srpna 2003 v 8:00 hodin v sídle
Krajského úřadu kraje Vysočina, Žižkova 57, Jihlava (zasedací místnost A-2.21).
Projednáván bude jediný bod – aktualizace Programu rozvoje kraje Vysočina.
RNDr. Petr Pospíchal v. r.
předseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina
Záznam pořízen na jednání
dne 20. června 2003
Zapsala: Martina Havlová
dne 26. června 2003 /zápis pořízen na základě záznamu/
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se