Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Zdravotnický portál Kraje Vysočina > Informace pro veřejnost
Zápis z jednání
Dopravní komise Rady kraje Vysočina č. 6/2006
konaného dne 15. 9. 2006
Přítomni:
1. František Bradáč |
6. Karel Špaček |
2. Jaromír Brychta (místopředseda) |
7. Pavel Šustr |
3. Stanislav Jirků |
8. Jiří Vlach |
4. Václav Kodet (předseda) |
9. František Zelníček |
5. Josef Novotný |
10. Ladislav Staněk (tajemník) |
Nepřítomni:
1. Radek Číhal |
2. Václav Dipold |
3. Petr Krčál |
Hosté:
1. Petr Kolář (odbor majetkový) |
Program:
1. Zahájení;
2. Projednání zařazení nových požadavků do zásobníku - pořadníku investičních akcí a souvislých oprav (zařazené pod čarou)
a. Mohelno, Mladoňovice, Vír, Bystřice nad Pernštejnem;
3. Projednání jiných požadavků měst, obcí a jiných subjektů
a. z minulého zasedání komise: Strážek, Chlum, Světlá nad Sázavou, Svratka, dále pak Zadní Vydří - Kostelní Myslové, Myslibořice, SÚS Žďár nad Sázavou, Strážek;
4. Nové požadavky na páteřní síť: Svratka, Třebíč - Dukovany (vypořádání z minulého zasedání komise);
5. Informace k sestavování rozpočtu pro rok 2007 v kapitole doprava a kapitole investic;
6. Informace o stavu realizace transformace SÚS;
7. Diskuse, různé;
8. Závěr.
1. Zahájení jednání a schválení programu
Václav Kodet, předseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina, zahájil jednání. Přivítal všechny přítomné. Přednesl program zasedání – ten byl 9 hlasy schválen.
Předseda konstatoval, že obdržel připomínky Karla Špačka k zápisu z minulého jednání komise. Tyto připomínky konkrétně přednesl. Členové schválili zapracování těchto připomínek.
Úkol:
Opravit zápis ze zasedání dopravní komise č. 5/2006 dle připomínek Karla Špačka, zaslat jej členům komise a zveřejnit na webových stránkách kraje.
Odpovědnost: koordinátorka
Termín: do 27. 10. 2006 (zasedání dopravní komise č. 7/2006)
Předseda shrnul závěry a podrobně popsal plnění úkolů a usnesení z minulého zasedání.
2. Projednání zařazení nových požadavků do zásobníku - pořadníku investičních akcí a souvislých oprav (zařazené pod čarou)
3. Projednání jiných požadavků měst, obcí a jiných subjektů
4. Nové požadavky na páteřní síť
Členové komise obdrželi s předstihem podkladové materiály.
Mohelno
Ladislav Staněk uvedl, že se zde jedná o opravu silnice a rozšíření mostku. Požadavek je zařazen v zásobníku od roku 2004, v současné době SÚS zajistila projektovou dokumentaci. SÚS tuto akci zařadila do rozpočtu přílohy D1 „pod čáru“ na rok 2007. Pokud tato akce nebude zařazena v roce 2007, bude přeložena do návrhu rozpočtu na rok 2008.
Petr Kolář doplnil podrobnější informace k projektové dokumentaci.
Úkol:
Na základě informací přednesených Ladislavem Staňkem odpovědět obci Mohelno na jejich žádost.
Odpovědnost: Václav Kodet
Termín: do 27. 10. 2006 (zasedání dopravní komise č. 7/2006)
Mladoňovice
Ladislav Staněk informoval, že se jedná o akci oprava silnice III/15114. SÚS tuto akci zařadila do rozpočtu přílohy D1 „pod čáru“ na rok 2007. Pokud tato akce nebude zařazena v roce 2007, bude přeložena do návrhu rozpočtu na rok 2008.
Úkol:
Na základě informací přednesených Ladislavem Staňkem odpovědět obci Mladoňovice na jejich žádost.
Odpovědnost: Václav Kodet
Termín: do 27. 10. 2006 (zasedání dopravní komise č. 7/2006)
Vír
Ladislav Staněk sdělil, že se jedná o opravu silnice II/388 v obci Vír. Obec Vír komunikuje prostřednictvím advokátky Ivany Jelínkové. Akce je zařazena do zásobníku od roku 2005. Jedná se o investiční akci v odhadované hodnotě 15 milionů Kč. Silnice II/388 není v páteřní síti. Tlumočil vyjádření SÚS, že při opravě zde nevystačí oprava povrchu, je nutná investice.
Václav Kodet uvedl, že celá záležitost má ještě doprovodný problém: nutnou opravu zábradlí (není v majetku kraje).
K tématu se rozvinula rozsáhlá diskuse.
Úkol:
Na základě informací přednesených Ladislavem Staňkem odpovědět obci Vír na jejich žádost.
Sjednat a provést osobní jednání se zástupci obce Vír.
Projednat s SÚS způsob, možnosti a termín opravy.
Odpovědnost: Václav Kodet
Termín: do 27. 10. 2006 (zasedání dopravní komise č. 7/2006)
Bystřice nad Pernštejnem
Ladislav Staněk sdělil, že se v této žádosti jedná o akci napojení průmyslové zóny.
K tématu se rozvinula diskuse. Josef Novotný popsal aktuální situaci a investice, které město v této záležitosti již vynaložilo.
Usnesení 033/06/2006/DK
Dopravní komise Rady kraje Vysočina
doporučuje
pokračovat v technické přípravě napojení průmyslové zóny na silnici I/19 a II/388 Bystřice nad Pernštejnem jako součást severojižního propojení za podmínky převodu průtahu městem (II/357) do vlastnictví města.
Usnesení bylo přijato 9 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).
Strážek
Ladislav Staněk sdělil, že obec Strážek zaslala žádost na opravu mostu, lávky a místní komunikace. Obec rovněž zaslala žádost na opravu místní komunikace Strážek – Jemnice a Strážek – Habří. Popsal aktuální situaci (k dispozici byla rovněž fotodokumentace) a předpokládané náklady na opravu. K tématu se rozvinula rozsáhlá diskuse.
Usnesení 034/06/2006/DK
Dopravní komise Rady kraje Vysočina
nedoporučuje
radě kraje schválit žádosti obce Strážek týkající se opravy mostu, lávky a místní komunikace, dále pak žádost na opravu místní komunikace Strážek – Jemnice a Strážek – Habří.
Usnesení bylo přijato 9 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).
Chlum
Ladislav Staněk komentoval žádost obce Číchov a Chlum na opravu místní komunikaci. Při destrukci mostu přes řeku Jihlavu v obci Číchov byla část obce odříznuta od civilizace a jedinou přístupovou cestou se tak stala takto místní komunikace. K tématu se rozvinula rozsáhlá diskuse.
Usnesení 035/06/2006/DK
Dopravní komise Rady kraje Vysočina
nedoporučuje
radě kraje schválit žádost obcí Chlum a Číchov z důvodu, že je třeba urychleně řešit přemostění a
ukládá
Václavu Kodetovi a Ladislavu Staňkovi prověřit celou situaci před blížící se zimou.
Usnesení bylo přijato 9 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).
Světlá nad Sázavou
Ladislav Staněk sdělil, že silnice II/347 z dálnice D1 úsek Humpolec – Světlá nad Sázavou je zařazena do páteřní sítě. Dle sčítání dopravy v roce 2005 je na předmětném úseku 2400 vozidel/24 hod. Dále ve směru od Světlé nad Sázavou – Habry bylo naměřeno 1600 – 1200 vozidel/24 hod. ODSH tedy nevidí důvod ke spojení města Světlé nad Sázavou s obcí Habry do páteřní sítě kraje Vysočina.
Usnesení 036/06/2006/DK
Dopravní komise Rady kraje Vysočina
nedoporučuje
zařazení silnice II/347 úsek Světlá nad Sázavou – Habry do Páteřní sítě kraje Vysočina.
Usnesení bylo přijato 9 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).
ODSH připraví v souvislosti s výše uvedeným usnesením materiál do RK.
Svratka
Ladislav Staněk popsal důvody, proč nebyla komunikace II/350 zařazena do páteřní sítě kraje Vysočina (hlavní tah je spojení Jihlava-Žďár nad Sázavou směr Polička – Svitavy,směr hlavní tah R 43 po silnici II/353).
Usnesení 037/06/2006/DK
Dopravní komise Rady kraje Vysočina
nedoporučuje
rozšíření páteřní silniční sítě kraje Vysočina o komunikaci II/350 s tím, že vnímá závazek, že tato komunikace je prioritní v rámci investic do druhé vrstvy silniční sítě kraje vysočina
Usnesení bylo přijato 9 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).
ODSH připraví v souvislosti s výše uvedeným usnesením materiál do RK.
Zadní Vydří – Kostelní Myslové
Ladislav Staněk okomentoval žádost obce o převod místní komunikace do silniční sítě kraje.
Usnesení 038/06/2006/DK
Dopravní komise Rady kraje Vysočina
nedoporučuje
převod místní komunikace Zadní Vydří – Kostelní Myslové do silniční sítě kraje.
Usnesení bylo přijato 9 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).
OM připraví v souvislosti s výše uvedeným usnesením materiál do RK.
Myslibořice
Ladislav Staněk okomentoval žádost obce o převod místní komunikace do silniční sítě kraje. K tématu se rozvinula diskuse.
Usnesení 039/06/2006/DK
Dopravní komise Rady kraje Vysočina
doporučuje
radě kraje jednat s obcí Myslibořice o výměně komunikací.
Usnesení bylo přijato 9 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).
OM a ODSH připraví v souvislosti s výše uvedeným usnesením materiál do RK.
SÚS Žďár nad Sázavou
Ladislav Staněk podal informaci, že SÚS ZR podala žádost o finanční příspěvek na odstraňování povodňových škod ve výši 1 400 tisíc Kč.
Usnesení 040/06/2006/DK
Dopravní komise Rady kraje Vysočina
doporučuje
radě kraje schválit žádost SÚS Žďár nad Sázavou o finanční příspěvek na odstraňování povodňových škod ve výši 1 400 tisíc Kč.
Usnesení bylo přijato 9 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).
ODSH připraví v souvislosti s výše uvedeným usnesením materiál do RK.
Dukovany
Ladislav Staněk tlumočil názor ODSH – silnice II/351 není spojnice významných sídel, je to spojení města Třebíč s obcí Dukovany. Silnice v současné době splňuje parametry S 9,5. Zařazení do páteřní sítě by bylo nesystémové.
Usnesení 041/06/2006/DK
Dopravní komise Rady kraje Vysočina
nedoporučuje
zařazení komunikace II/351 Třebíč – Dukovany do páteřní sítě kraje Vysočina.
Usnesení bylo přijato 9 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).
ODSH připraví v souvislosti s výše uvedeným usnesením materiál do RK.
5. Informace k sestavování rozpočtu pro rok 2007 v kapitole doprava a kapitole investic
Ladislav Staněk podrobně pohovořil o návrhu rozpočtu pro rok 2007 – kapitola doprava:
o úhrada prokazatelných ztrát provozovatelů veřejné linkové osobní dopravy;
o náklady na aktualizaci „Systému pro podporu dopravní obslužnosti“;
Petr Kolář podrobně pohovořil o návrhu rozpočtu pro rok 2007 – kapitola nemovitý majetek, přičemž se zaměřil především na investice v dopravě (komentoval jednotlivé akce). Uvedl, že mimo tento objem jsou pro rok 2007 plánovány investiční prostředky ve výši 393,826 mil. Kč na akce spolufinancované z prostředků EU. Zmínil rovněž další možné požadavky OM v roce 2007.
6. Informace o stavu realizace transformace SÚS
Ladislav Staněk připomněl, že RK dne 21. 2. 2006 schválila záměr přípravy reorganizace systému na úseku správ a údržeb silnic zřizovaných krajem Vysočina a harmonogram přípravy. Současně uložila ředitelce KrÚ jmenovat pracovní skupinu. Byl jmenován pracovní skupina, která zpracovala a předložila RK podklady pro zadání výběrového řízení na „Poradce kraje Vysočina pro posouzení a realizaci reorganizace na úseku správy a údržby silnic“, které rada schválila dne 25. 4. 2006. Součástí zadávacích podmínek byl návrh smlouvy s tím, že plnění bylo rozděleno na dvě etapy a to: I. etapa zpracování dokumentu Vytvoření a posouzení nového způsobu řízení správy a údržby komunikací v kraji Vysočina a II. etapa Realizace nového způsobu řízení správy a údržby komunikací v kraji Vysočina. Rozhodnutím zadavatele o zadání zakázky kraje ze dne 29. 5. 2006 byl vybrán uchazeč fy XEOS spol. s r.o. Firma XEOS spol. s r.o. zpracovala dokument Vytvoření a posouzení nového způsobu řízení správy a údržby komunikací v kraji Vysočina. Dne 23. 8. 2006 výše uvedená firma prezentovala výsledky I. etapy na semináři pro zastupitele kraje Vysočina. Zároveň pracovní skupina předložila na uvedeném semináři závěr s návrhem způsobu a podoby reorganizace na úseku správy a údržby silnic kraje Vysočina.
Firma XEOS spol. s r.o. předložila ve vypracované studii porovnání čtyř variant možného uspořádání organizací správy a údržby komunikací.
Variantu č. 1 – Ponechání stávajícího uspořádání
· Variantu č. 2 – Centralizace do jedné krajské SÚS, příspěvkové organizace
· Variantu č. 3 – Převedení výrobních činností na akciovou společnost vlastněnou krajem Vysočina, vytvoření centrální příspěvkové organizace pro technicko-správní činnosti
· Variantu č. 4 – Kompletní outsourcing výrobních činností
Ze závěrů firmy XEOS spol. s r. o. vyplývá jako nejvýhodnější varianta č. 3.
Pracovní skupina po posouzení jednotlivých předložených variant navrhuje v I. etapě zřízení jedné „krajské“ příspěvkové organizace (sloučením), která by zajišťovala agendy v oblasti investic, technicko-správních činností, ekonomické a obchodní činnosti a současně činnosti výrobní z důvodu:
· jednotného pohledu na údržbu a opravu komunikací včetně příslušenství
· snazší organizace řízení
· efektivnější využití servisních činností, strojů a zařízení
· zjednodušení agend a administrativy
· zlepšení koordinace činností přesahující hranice jednotlivých okresů např. při projednávání uzavírek, souvislých oprav, zimní údržby apod.
Důvodem k rozhodnutí pracovní skupiny navrhnout v I. etapě variantu č. 2, tj. zřízení jedné „krajské“ příspěvkové organizace byl v současné době negativní dopad DPH, při případném zřízení obchodní společnosti, která je ze zákona plátcem DPH. Negativní dopad DPH by dle odhadů (propočtů) při zachování současné výše provozních výdajů činil pro kraj zátěž ve výši 45 mil. Kč ročně. Uvedené změny nebudou mít žádný vliv na počet zaměstnanců ODSH a OM a v souvislosti s navrženou reorganizací nedojde ke změně organizačního řádu KrÚ.
Reorganizace nepředpokládá zásadní změnu v počtu pracovníků stávajících SÚS kraje Vysočina. Dílčí změny (snížení počtu zaměstnanců) se předpokládají v oblasti technicko hospodářských pracovníků.
V souladu s uvedenými důvody, je pracovní skupinou navrhováno zřízení jedné „krajské“ příspěvkové organizace (sloučením) k 1. 1. 2007.
Závěrečné rozhodnutí bude přijato na zasedání ZK 26. 9. 2006.
7. Diskuse, různé
Pavel Šustr podal aktuální informaci o projektu Truck centra v Herolticích a souvislost s vybudováním sjezdu z dálnice. Zmínil rovněž zápornou odezvu od veřejnosti – zdůraznil, že občané nedostali všechny informace.
Jiří Vlach požádal o aktuální informaci k VRT. Václav Kodet toto zodpověděl.
Stanislav Jirků pohovořil o problémech v Brtnici s dopravou žáků do škol. Dosavadní objížďka je nevyhovující, dochází ke zpoždění 20 minut. Rozvinula se rozsáhlá diskuse o realizaci stavby, termínu dokončení, firmě, který zakázku realizuje.
8. Závěr
Termín zasedání dopravní komise č. 7/2006 byl stanoven na pátek 3. listopadu 2006 od 10:00 v sídle Krajského úřadu kraje Vysočina, Žižkova 57, Jihlava (budova A, zasedací místnost 2.15).
Václav Kodet v. r.
předseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina
Zpracovala Kateřina Nedvědová dne 19. 9. 2006.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se