Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Vysočina bezpečný region > Orgány krizového řízení kraje
Zápis z jednání
Dopravní komise Rady kraje Vysočina č. 7/2006
konaného dne 3. 11. 2006
Přítomni:
1. Jaromír Brychta (místopředseda) |
5. Josef Novotný |
2. Radek Číhal |
6. Karel Špaček |
3. Václav Kodet (předseda) |
7. Ladislav Staněk (tajemník) |
4. Petr Krčál |
|
Nepřítomni:
1. František Bradáč |
2. Stanislav Jirků |
3. Pavel Šustr
|
4. Ladislav Vejmělek |
5. Jiří Vlach |
6. František Zelníček |
Hosté:
1. Ivo Rohovský (člen Rady kraje Vysočina) |
2. Hana Strnadová (OM) |
3. Zdeněk Navrkal (ODSH) |
4. Pavel Hamáček (ODSH) |
5. Michal Popiolek (DOPRAVOPROJEKT Ostrava spol.s r.o.) |
6. Marie Filakovská (VARS Brno) |
7. Zdeněk Pokorný (VARS Brno) |
Program:
1. Zahájení;
2. Seznámení s produktem systému dopravní obslužnosti pro ODSH
(přednesou zástupci firmy VARS do 15min);
3. Prezentace naplnění zásobníku investičními akcemi s opravami komunikací
(přednese Karel Špaček do 15 min);
4. Projednání zařazení nových požadavků do zásobníku - pořadníku investičních akcí a souvislých oprav (zařazené pod čarou)
a. Vír;
5. Projednání jiných požadavků měst, obcí a jiných subjektů
a. Svratka;
6. Informace o naplnění přílohy D-2, akcí EIB roku 2006 a přílohy M-4 rozpočtu 2006;
7. Projednání záměru rekonstrukcí mostů na plánovací období 2007 – 2013;
8. Seznámení se závěry pracovní porady složek IZS k zimnímu období 2006 – 2007;
9. Návrh plánu činnosti dopravní komise na rok 2007;
10. Diskuse, různé;
11. Závěr.
1. Zahájení jednání a schválení programu
Václav Kodet, předseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina, zahájil jednání. Přivítal všechny přítomné. Dle počtu přítomných členů konstatoval, že je komise neusnášeníschopná. Přednesl program zasedání – ten byl všemi přítomnými schválen.
Předseda dále shrnul závěry z minulého zasedání DK.
2. Seznámení s produktem systému dopravní obslužnosti pro ODSH
Marie Filakovská seznámila přítomné s produktem Systém pro podporu dopravní obslužnosti kraje Vysočina:
- zadání a cíle projektu:
o dodat systém pro řešení analytických úloh veřejné dopravy;
o dodat mapový projekt s aplikací (komplexní využití dat);
- výchozí stav:
o pro veškeré úlohy z oblasti veřejné dopravy na úrovni KrÚ byly k dispozici data jízdních řádů v tabulkové formě a aplikace IDOS, souhrnná data o vydaném žákovské jízdném, stručné textové popisy tras spojů linek v podmínkách vydaných licencí dopravců;
o dostupným způsobem nebylo možné optimalizovat počty a průběhy tras spojů, návaznost spojů v rámci zastávek a obcí, dotace do žákovského jízdného, plánovat údržbu a rozvoj silniční sítě s ohledem na její využití veřejnou dopravou, mít aktuální podklad o průběhu tras veřejné dopravy pro potřeby územního rozvoje, krizového řízení apod.;
- realizované řešení:
o SPADO, systém pro analýzu dopravní obslužnosti – dodavatel CHAPS spol. s r. o.;
o aplikace TRASY DOPRAVY a WEBPORTÁL - dodavatel VARS Brno a. s.;
- SPADO – charakteristika a přínos;
- TRASY DOPRAVY – charakteristika a přínos;
- WEBPORTÁL – charakteristika a přínos.
V souvislosti s aplikací TRASY DOPRAVY pohovořila Marie Filakovská o obtížném jednání s Českými drahami. Josef Novotný vznesl návrh: přímo urgovat Ministerstvo dopravy ČR přes vedení kraje. Členové DK tento návrh přijali.
Marie Filakovská kladně zhodnotila spolupráci s ODSH.
V následující diskusi byly vzneseny tyto okruhy dotazů:
- rozezná systém i slevové jízdné (ano);
- celková cena a důvod této zakázky;
- jakou formou to mohou využívat ostatní města (využitelné zejména pro ODSH, vybraná mapová část je publikovatelná – VARS je schopen udělat seminář);
- nutnost zapojení a informování obcí (především pověřených obcí III. stupně);
- jak je podchycena návaznost železnice a zastávek (zaznamenáno přesně).
Václav Kodet pohovořil o situaci v ostatních krajích. Kvitoval by tuto prezentaci i na zasedání Komise pro dopravu Rady Asociace krajů ČR, kde je předsedou.
Marie Filakovská informovala o grantovém projektu na Výzkum a vývoj, který vypisuje Ministerstvo dopravy ČR - kraj Vysočina by firma VARS Brno ve spolupráci s DOPRAVOPROJEKTEM Ostrava chtěla využít jako pilotní kraj, kde by se to vyzkoušelo. Požádala, zda by zástupci kraje mohli tlumočit informace resortnímu náměstkovi ministra dopravy (VARS dodá pokladové materiály).
3. Prezentace naplnění zásobníku investičními akcemi s opravami komunikací
Michal Popiolek přiblížil přítomným využití dat Silniční databanky Ostrava pro potřeby plánování údržby, oprav a modernizací silnic v majetku kraje:
- obecně problém – spousta dat která ležela ladem - GIS vznesl řád (data silniční databanky; data o akcích po vytvoření krajů);
- spolupráce s krajem;
- rozdělení silniční sítě do vrstev;
- páteřní síť (důraz kladen na modernizaci);
- opravy (provádění oprav se děje na základě žádosti, stavu silnice, měření stavu povrchů, finanční náročnosti, vytížení komunikace, lokálních podmínek);
- příklad dat pro rozhodování;
- stav povrchů vozovek;dopravní zatížení, geometrie trasy;
- investice – modernizace (provádění objemnějších investičních akcí);
- evidence (charakteristika, vazba na silniční síť).
Uvedl, že v databázi je dohledatelné kritérium i kdo změnu provedl, odkaz na dokumenty a podklady. Dále představil zobrazení v interaktivní mapě, výstupní prostorové analýzy. Analýzy umožní provést návrhy na optimalizaci stavebních postupů, volbu použitých technologií, slučování a rozdělování stavebních akcí, účelnější plánování využití financí atd.
Václav Kodet vznesl dotaz, zda-li rozpočet na rok 2008 už bude moci být sestavován s pomocí tohoto dokumentu. Karel Špaček odpověděl, že ano.
Karel Špaček uvedl, že SÚSky mají povinnost aktualizovat každého půl roku data v silniční databance. Ladislav Staněk upozornil, že aktualizace dat a práce s nimi je náročná práce pro ODSH i OM – bude nutné řešit buď personálním posílením nebo smlouvou s externí firmou.
Václav Kodet se dotázal na způsob a rychlost promítnutí nových akcí do mapy. Karel Špaček a Michal Popiolek tento dotaz zodpověděli a předvedli názornou ukázku.
4. Projednání zařazení nových požadavků do zásobníku - pořadníku investičních akcí a souvislých oprav (zařazené pod čarou)
Členové komise obdrželi s předstihem podkladové materiály.
Vír
Ladislav Staněk tlumočil požadavek obce o zařazení opravy silnice II/388 na rok 2007. Informoval, že silnice II/388 v průtahu obce Vír je zařazena do zásobníku akcí od roku 2004. Drobné opravy jsou SÚS ZR prováděny průběžně.
Josef Novotný ze znalosti věci popsal aktuální situaci, přislíbil aktivní zapojení své osoby v této problematice (komunikace se starostou ohledně této žádosti, znovuprojednání v zastupitelstvu obce).
Závěr:
Žádost bude znovu předložena na zasedání DK č. 8/2006.
11:40 odešel Václav Kodet, vedení jednání převzal Jaromír Brychta, místopředseda komise.
5. Projednání jiných požadavků měst, obcí a jiných subjektů
Členové komise obdrželi s předstihem podkladové materiály.
Svratka
Ladislav Staněk tlumočil požadavek města Svratka ze dne 15. 9. 2006 s žádostí o finanční pomoc při opravě silnic II/354 a II/343 v majetku kraje, k poškození došlo vlivem investiční výstavby ČOV a kanalizace, jejímž investorem bylo město Svratka. Dále popsal předcházející a následující vývoj situace, stanovisko SÚS, komunikaci s městem. Za ODSH sdělil negativní stanovisko k výše zmiňované žádosti města Svratka.
Josef Novotný podal ze znalosti místní situace členům komise aktuální informace, přislíbil, že bude v této věci jednat s novým starostou (bylo by dobré napsat novou žádost a zpracovat nový finanční rozpočet na akci).
Závěr:
Žádost bude znovu předložena na zasedání DK č. 8/2006.
6. Informace o naplnění přílohy D-2, akcí EIB roku 2006 a přílohy M-4 rozpočtu 2006
Ladislav Staněk uvedl, že všechny akce, které byly v rozpočtu kraje na rok 2006 v příloze D2, a všechny akce financované z úvěru EIB byly splněny. Z úvěru od EIB bylo v letošním roce vyčerpáno 299.900.000,- Kč, opraveno 299 km, do páteřní sítě bylo investováno 169.200.000,- Kč, do komunikací II. třídy 98.130.000,- Kč, do komunikací III. tříd 32.570.000,- Kč.
Hana Strnadová podala podrobné informace o naplnění přílohy M4 v rozpočtu kraje Vysočina na rok 2006. Uvedla, že cca 80 milionů nebude čerpáno, popsala stav realizace jednotlivých akcí.
Hana Strnadová dále okomentovala podkladový materiál „Příprava EU 2007 – 2009“, kterou obdrželi členové komise přímo na jednání.
K tématu se rozvinula rozsáhlá diskuse.
7. Projednání záměru rekonstrukcí mostů na plánovací období 2007 – 2013
Členové komise obdrželi s předstihem podkladový materiál „Návrh rekonstrukce mostů v letech 2007 – 2013 (placené z investičních prostředků) na páteřní síti kraje Vysočina (za všechny okresy)“.
Ladislav Staněk tento materiál okomentoval. Informoval o počtu, stavu a hodnocení mostů v kraji, vytipování možné realizace rekonstrukce (není hotová projektová dokumentace). Zdůraznil, že otázka mostů byla v minulosti dost zanedbávaná.
Závěr:
Vzhledem k tomu, že je komise neusnášeníschopná, bude usnesení k tomuto bodu přijato na zasedání DK č. 8/2006.
8. Seznámení se závěry pracovní porady složek IZS k zimnímu období 2006 – 2007
Ladislav Staněk seznámil přítomné se závěry pracovní porady složek IZS k zimnímu období 2006 – 2007. Uvedl, že při řešení možného případu havárie na D1 byla přijata zásada, že nákladní vozidla zůstanou na dálnici a nebudou odkláněna pryč, osobní vozidla budou odkláněna (popsal směry).
Ladislav Staněk dále pohovořil o výbavě a vozovém parku SÚS, zdůraznil, že technika je zastaralá (stáří průměrně 19 let) – kraj se snaží o obnovu.
Dále pohovořil o tom, že neudržované komunikace jsou označené a seznam je i na webových stránkách kraje (trend do budoucna je takový, že se počet neudržovaných komunikací bude zvyšovat – finanční prostředky již na to nestačí, finance na zimní údržbu se stále zvyšují).
9. Návrh plánu činnosti dopravní komise na rok 2007
Členové komise obdrželi s předstihem podkladový materiál. Rovněž obdrželi připomínky a náměty Karla Špačka k Návrhu plánu činnosti dopravní komise na rok 2007.
Závěr:
Všichni členové komise mají za úkol do příště podrobně prostudovat předložený podkladový materiál a připravit si případné připomínky a náměty. Na zasedání DK č. 8/2006 bude plán činnosti DK znovu projednán a schválen.
10. Diskuse, různé
Rozvinula se rozsáhlá diskuse o nutnosti přípravy výkupů pozemků a projektové dokumentace
Členové komise se shodli na přesunutí zasedání DK č. 8/2006 z původního 8. 12. 2006 na pátek 15. 12. 2006 (koordinátorka má za úkol prokonzultovat tuto změnu s předsedou a e-mailem informovat všechny členy DK). Výše zmiňované zasedání bude výjezdní, uskuteční se v salónku Radniční restaurace ve Žďáru nad Sázavou (koordinaci výjezdního zasedání zajistí koordinátorka a místopředseda, koordinátorka rovněž nabídne členům DK možnost hromadné dopravy z Jihlavy do Žďáru nad Sázavou).
Členové DK na žádost pana hejtmana obdrželi výsledky sčítání dopravy na dálniční a silniční síti ČR v roce 2005 (materiál + mapa).
11. Závěr
Termín zasedání dopravní komise č. 8/2006 byl stanoven na pátek 15. prosince 2006 od 10:00 v salonku Radniční restaurace ve Žďáru nad Sázavou (k pozvánce bude přiložena mapka a informace o možnosti parkování).
Jaromír Brychta v. r.
mítopředseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina
Václav Kodet v. r.
předseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina
Zpracovala Kateřina Nedvědová dne 5. 11. 2006.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se