Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Servis pro novináře > Kontakty
Vyberte:
Zápis z 1. zasedání finančního výboru
Zastupitelstva kraje Vysočina
konaného dne 16. ledna 200
Přítomno:
- 5 členů finančního výboru zastupitelstva kraje – viz.presenční listina
- RNDr. Miloš Vystrčil – 1. zástupce hejtmana
- Ing. Marie Černá – zástupkyně hejtmana pro oblast regionálního rozvoje
- Ing. Tomáš Hermann – radní kraje Vysočina
- Ing. Anna Krištofová – vedoucí ekonomického odboru KrÚ
- Ing. Petr Kolář –vedoucí majetkového odboru KrÚ
- Ing. Michal Šulc – tajemník komise
Navržený program jednání:
1. Zahájení jednání, schválení programu
2. Finanční čerpání rozpočtu kraje Vysočina za rok 2001
3. Zpráva o převodu majetku na krajský úřad za rok 2001
4. Fond rozvoje kraje na rok 2002 – grantové programy
5. Regionální rozvojová agentura Vysočina
6. Rozprava – závěr
1. Zahájení jednání, schválení programu
Úvodem přivítal Vladimír Dolejš, předseda finančního výboru, všechny přítomné a přenesl návrh programu jednání, který byl schválen 5 hlasy. K zápisu z minulého zasedání výboru nebyly vzneseny žádné připomínky.
Vladimír Dolejš shrnul závěry ze 7. zasedání finančního výboru a podal přítomným informace o 5. zasedání rozpočtové komise rady kraje ze dne 10. 1. 2001, kterého se zúčastnil.
2. Finanční čerpání rozpočtu kraje Vysočina za rok 2001
K problematice pohovořila Ing. Anna Krištofová. Informovala o finančním krytí rozpočtu, hospodaření krajského úřadu v závěru roku 2001. Podrobněji popsala čerpání jednotlivých položek, uvedla, že u krajského úřadu byl rozpočet přečerpán o 200 000 Kč, u zastupitelstva kraje o 50 000 Kč. Otevřela diskusi a prostor pro dotazy.
Byly vzneseny dotazy k jednotlivým položkám rozpočtu. Členové finančního výboru zdůraznili, že jednotlivé položky by měly být pro lepší orientaci v rozpočtu detailněji rozepsány. Finanční výbor ocenil celkovou práci a přístup ekonomického odboru KrÚ.
Finanční výbor Zastupitelstva kraje Vysočina
bere na vědomí
zprávu o čerpání rozpočtu kraje Vysočina za rok 2001.
Usnesení bylo přijato 5 hlasy.
3. Zpráva o převodu majetku na krajský úřad za rok 2001
Zprávu o převodu majetku krajský úřad za rok 2001 přednesl Ing. Petr Kolář, vedoucí majetkového odboru KrÚ. Popsal jednotlivé etapy převodu majetku na kraj Vysočina. Zdůraznil, že k fyzickému předávání majetku dochází postupně. Rozdal přítomným podkladový materiál obsahující podrobný přehled majetku kraje Vysočina, který byl svěřen do správy příspěvkovým organizacím a organizačním složkám kraje Vysočina. Komentoval druh majetku, pořizovací cenu v Kč, rozdělení podle odvětví a okresů. Konstatoval, že majetek při předávání nebyl pro právní stránce zcela v pořádku. Informoval o tom, že probíhá důkladné mapování stavu předaného majetku a nejaktuálnějších problémů.
V diskusi se hovořilo o problematice pořizovacích cen, o inventarizaci majetku, stavu, ve kterém se předaný majetek nachází, o delimitačních protokolech. Ing. Petr Kolář, vedoucí majetkového odboru KrÚ, zdůraznil, že v roce 2002 preferuje kraj především vyřešení havarijních případů stavu majetku.
Rozsáhlá diskuse byla věnována problematice pojištění majetku kraje. RNDr. Miloš Vystrčil tlumočil stanovisko rady kraje, zmínil především snahu kraje o standartizaci pojištění a nutnost důkladného zmapování situace. Členové výboru zdůraznili nutnost nastavení a vytvoření správného a funkčního mechanismu.
Finanční výbor Zastupitelstva kraje Vysočina
bere na vědomí
zprávu o převodu majetku na krajský úřad za rok 2001.
Usnesení bylo přijato 5 hlasy.
4. Fond rozvoje kraje na rok 2002 – grantové programy
Ing. Marie Černá, zástupkyně hejtmana pro oblast regionálního rozvoje, podrobně popsala vizi Fondu rozvoje kraje, myšlenky a inspirace, které k tomuto návrhy vedly. Vznesla úvahu, zda-li by neměl být název Fondu rozvoje kraje ze strategických důvodů změněn na FOND VYSOČINY. Zdůraznila, že Fond rozvoje kraje se stane jedním z nástrojů pro postupnou realizaci PRKu. Pohovořila o prostředcích, které by měl Fond rozvoje kraje obsahovat, pravidla a statut fondu, schvalovací a realizační procedury tvorby a využití Fondu rozvoje kraje. Informovala o nutnosti vzniku monitorovacího orgánu plnění Fondu rozvoje kraje. Tento orgán by měl mít přehled o přidělených grantech a měl by průběžně informovat zastupitelstvo kraje. Ing. Marie Černá přiblížila přítomným roli zastupitelstva kraje v tomto procesu. Zastupitelstvo kraje zvolí řídící orgány a monitorovací výbor, bude vyhlašovat a schvalovat grantové programy a výši přidělených prostředků. Zástupkyně hejtmana zdůraznila nezávislost Fondu rozvoje kraje a vyhlašování grantů na rozpočtovém roku. Pohovořila o výhodách Fondu rozvoje kraje, vyzdvihla mimo jiné i posílení prestiže kraje a trénink subjektů na podávání grantů.
Ing. Tomáš Hermann, radní kraje Vysočina, doplnil výklad Ing. Marie Černé. Podrobněji zmínil strukturu žádostí a vyhlašování grantů, složení hodnotících komisí a monitorovacího výboru.
V následující diskusi byly vzneseny dotazy k složení hodnotících komisí a monitorovacího výboru, využití Regionální rozvojové agentury Vysočina, možnost zapojení ziskového sektoru, možnosti zpětné podpory na proběhlé akce, rozčlenění různosti grantů. Členové výboru kladně zhodnotili myšlenku a dosavadní postup při tvorbě Fondu rozvoje kraje.
Ing. Marie Černá přislíbila členům finančního výboru poskytnutí definitivní verze návrhu Fondu rozvoje kraje, která by měla být hotová nejdéle v 1. polovině února 2002.
Finanční výbor Zastupitelstva kraje Vysočina
bere na vědomí
zprávu o Fondu rozvoje kraje.
Usnesení bylo přijato 5 hlasy.
5. Regionální rozvojová agentura Vysočina
Ing. Marie Černá podala zprávu o procesu vstupu do Regionální rozvojové agentury Vysočina, zdůvodnila výhody tohoto kroku. Pohovořila o činnosti Regionální rozvojové agentury Vysočina a jejím přínosu pro kraj. V diskusi zodpověděla přítomným všechny dotazy.
Finanční výbor Zastupitelstva kraje Vysočina
bere na vědomí
zprávu o Regionální rozvojové agentuře Vysočina..
Usnesení bylo přijato 5 hlasy.
6. Rozprava - závěr
Členové výboru schválili návrh průkazek pro členy finančního výboru zastupitelstva kraje.
Členové vnesli požadavek na prohlídku nového sídla krajského úřadu. Ta bude uskutečněna po skončení 9. zasedání finančního výboru dne 14. 2. 2002.
Úkol:
Zajistit účast Petra Jelínka, koordinátora výstavby, na prohlídce nového sídla krajského úřadu členy finančního výboru.
Odpovědnost: zapisovatelka
Termín: 9. zasedání finančního výboru (14. 2. 2002)
Na závěr předseda poděkoval všem přítomným za účast a sdělil termín dalšího zasedání výboru, který byl stanoven na čtvrtek 14. února 2002 v 9.00 na Okresním úřadu v Jihlavě, Tolstého 15 (zasedací místnost 315, III. patro).
Vladimír Dolejš, v.r.
předseda finančního výboru
Zastupitelstva kraje Vysočina
Záznam pořízen na jednání finančního výboru Zastupitelstva kraje Vysočina dne 16. 1. 2002.
Zapsala Kateřina Nedvědová dne 17. 1. 2002 (zápis pořízen na základě záznamu)
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se