Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Odpady Vysočiny > Plán odpadového hospodářství kraje a jeho vyhodnocování


 

Zápis ze zasedání Komise cestovního ruchu Rady kraje Vysočina č. 2/2002

30. leden 2002
 

 
 

Zápis ze zasedání komise cestovního ruchu č. 2/2002

Rady kraje Vysočina

konaného dne 30. 1. 2002

 

 

Přítomno: 9 členů komise viz. presenční listina

                   Ing. Marie Černá, radní

                   Ivana Mahelová, tajemnice komise

 

Program: Fond rozvoje kraje

 

 

 

Zasedání komise zahájila předsedkyně komise, vysvětlila naléhavost setkání a omluvila prozatimní neúčast Ing. Marie Černé. Omluvila také dva chybějící členy komise.

Hned na začátek navrhla domluvit termín dalšího zasedání. Původně byl domluven na 7. 2. 2002 v Praze na Holiday World. Někteří členové se už dopředu omluvili, že se tohoto zasedání nemohou zúčastnit, tak předsedkyně navrhla, že každý kdo bude chtít se veletrhu zúčastnit může a podají pak ostatním členům reference. Členové s tímto návrhem souhlasili a termín dalšího jednání byl stanoven na 19. března  2002 v 9:30 v Pelhřimově.

 

Fond rozvoje kraje

Ivana Mahelová pohovořila o Fondu rozvoje kraje (FRK), který bude projednáván a schvalován na zastupitelstvu kraje 5. 3. 2002. Je to finanční nástroj k naplňování priorit z PRKu. Vzhledem k tomu, že nejsou ještě zkušenosti s takovýmto fondem, hledá se cesta optimálního naplnění. Zatím není známo kolik grantů se bude z fondu vypisovat. Projekty, které budou financovány z FRKu nejsou vázány na kalendářní rok. Všeobecné podmínky FRKu zpracovává radní Ing. Tomáš Hermann. Poté předložila Ivana Mahelová členům komise návrh na projekt „Grantový program na podporu cestovního ruchu“ a vyzvala členy, aby podali připomínky a náměty.

Bod 9

Upravit tabulku

Místo Vlastní finanční prostředky vypsat Finanční prostředky žadatele (vlastní + jiné zdroje)

Do sloupku Grantové finanční prostředky doplnit kraje Vysočina

 

Další materiál předložila Ivana Mahleová k doplnění „Příklad možného vyhlášení grantového programu a projektové fišé“.

 

Do odstavce příjemci podpory členové navrhli doplnit

Podnikatelské subjekty se sídlem v kraji Vysočina a se spotřebou v kraji.

Na toto téma nastala diskuse a členové se shodli na charakteristice podnikatelského subjektu, který by měl nárok na grant:

-         solventnost

-         musí minimálně fungovat na trhu 2 roky

-         musí mít oprávnění k podnikatelské činností vztahující se k předmětu akce

-         u některých projektů je třeba souhlas města

-         nesmí být dlužen finančnímu úřadu ani jiné instituci

 

Do odstavce Kritéria pro posuzování projektů budou zapracovány tyto návrhy:

Ivana Mahelová vysvětlila, proč by chtěla, aby materiály vzniklé pomocí grantů měly jednotný styl. Členové tak úplně nesouhlasili, a proto poslední věta tohoto sloupku naznala změny.

U tištěného materiálu bude doporučeno dodržet předepsaný formát a vnější grafickou úpravu a musí být minimálně ve dvou jazykových mutacích.

Konkrétní požadavky budou ošetřeny smlouvou, ale všichni se shodli, že nějaký jednotný image kraje by měl být dodržen.

Členové se dále dohodli, že všechny materiály a projekty, které vzniknou pomocí grantů budou prodejné.

 

 

V odstavci Minimální a maximální výše příspěvku došlo k několika změnám

Finanční prostředky poskytnuté krajem Vysočina na jeden grant mohou být v maximální výši 200 000 Kč a minimálně 50 000 Kč, při tom minimální podíl předkladatele musí činit vždy 25% z celkové částky projektu. V jednom roce může žadatel získat maximálně jeden grant (podporu jednoho projektu)

 

Dále nastala diskuse ohledně termínu zpracování projektu. Byla dohodnuta doba určená na zpracování projektu 8 měsíců od podpisu smlouvy je nutné předložit projekt, přičemž v případě, že finanční prostředky nebudou v první kole rozděleny,bude vyhlášeno druhé kolo.

 

 

Ing. Marie Černá pohovořila o kompetencích ve finačním rozhodování. Zastupitelstvo schválí vyčlenění prostředků z rozpočtu kraje a vloží je do FRKu, dále schválí pravidla a programy, které budou z FRKu podporovány. Odbory krajského úřadu budou poradními orgány pro žadatele a dozorčími orgány budou výbor regionální rozvoje a finanční výbor.

Marie Černá poprosila členy komise, aby jí na praktickém případě vysvětlili, co vše bude obsahovat projekt na podporu cestovního ruchu.

Dále poukázala, že žadatelům o grant je potřeba vše dobře vysvětlit.

 

K tomuto projektu závěrem Ivana Mahelová sdělila, že všechny připomínky a návrhy budou zapracovány a předloženy radě a zastupitelstvu kraje k posouzení.

 

Ivana Mahelová vysvětlila všem návrh dalšího projektu  - Infrastruktura.

 

Vyzvala členy, aby v duchu výše uvedeného fišé poslali návrhy e-mailem.

Do odstavce Příjemci podpory budou zahrnuti

-         města, obce nebo jimi zřízené právnické osoby

-         podnikatelské subjekty /právnické i fyzické osoby/

Všichni příjemci musí předložit vlastnictví pozemku, podnikatelský subjekt navíc musí prokázat, že není nic dlužen a není v likvidaci.

-         šetrnost k životnímu prostředí

-         předložení podnikatelského záměru

 

V tomto případě se členové dohodli na maximální výši finančního prostředku na jeden grant v hodnotě  1 milión Kč, přičemž minimální podíl vložený žadatelem musí být 40% z celkové částky projektů.

 

Závěrem se členové shodli, že přesnou ekonomickou strukturu tohoto projektu nejsou schopni popsat a je třeba se poradit s odborem ekonomickým. Vyvstalo spoustu nejasností související např. s ručením žadatele.

 

 

 

 

 

                                                                                    Ing. Jana Fischerová, CSc.

                                                                           předsedkyně komise cestovního ruchu

 

 

 

 

Záznam pořízen na jednání komise cestovního ruchu dne 30. 1. 2002

Zapsala: Šárka Polívková dne 5. 2. 2002

 

 

 
 
Zodpovídá: admin
Vytvořeno / změněno: 12.2.2002 / 13.2.2003

Počet návštěv: 5933
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek