Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Servis pro novináře > Tiskové zprávy > 2010


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 
 

Zápis ze zasedání Komise cestovního ruchu Rady kraje Vysočina č. 3/2002

25. březen 2002
 

 
 

Zasedání Komise cestovního ruchu

Rady kraje Vysočina č. 3/2002

konaného dne 25. března 2002

 

 

 

Přítomno: 8 členů komise

                   Ing. Tomáš Hermann, člen rady kraje

 

 

Program:

1.      Zahájení

2.      Samostatný účelový Fond Vysočiny – grantové programy

3.      Seznámení s městem Pelhřimovem, městem kuriozit a rekordů

4.      Různé

5.      Závěr, rozhodnutí o termínu dalšího jednání komise.

 

 

1.      Zahájení

Úvodního slova jednání se ujala předsedkyně komise, která všechny přivítala. Omluvila neúčast členů komise a tajemnice. Představila hosta jednání, Ing. Tomáše Hermanna. Poté předala slovo Mgr. Pechovi,  který přivítal členy na Městském úřadě v Pelhřimově.

 

 

2. Samostatný účelový Fond Vysočiny – grantové programy

K tomuto tématu podal několik informací Ing. Hermann, vysvětlil filozofii fondu, který se zřizuje dle zákona č. 129/2000 Sb., o krajích a v souladu s § 5 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Fond je jedním z nástrojů pro realizaci Programu rozvoje kraje Vysočina. Letos kraj disponuje finančními prostředky, které mohou být využity na podporu rozvojových aktivit. Vytvoření Fondu Vysočiny je jedna z cesta, jak rozdělit tyto prostředky.

Sdělil, že v úterý 19. 3. 2002 Zastupitelstvo kraje Vysočina schválilo rozpočet kraje a zároveň Fond Vysočina. Bylo schváleno zřízení fondu, statut fondu, zásady pro poskytování podpory z fondu,a rozpočtové prostředky fondu. Do fondu byla přidělena a schválena částka ve výši 81,4 mil. Kč. Nyní nastávají diskuse, kolik grantových programů bude vyhlášeno. Poukázal na několik důležitých zásad fondu.

Ke každému schválenému grantovému programu jmenuje zastupitelstvo řídící a rozhodovací orgán – řídící výbor, ten určí garanta, jímž bude věcně příslušný odbor krajského úřadu. Řídící výbory povedou ve stanovených termínech posouzení a výběr projektů a rozhodnou o přidělení a výši podpory z fondu.

Dále bude ustanoven dohlížecí a monitorovací orgán – Rada Fondu Vysočiny. Bude to pracovní orgán volený zastupitelstvem, který bude sledovat soulad průběhu rozhodování a čerpání finančních prostředků.

Řídící orgány fondu nebyly dosud zřízeny, členové budou navrženi až bude zastupitelstvo schvalovat první grantové programy a to bude koncem dubna.

Ing. Hermann sdělil termín informativní schůzky k fondu kraje dne 27. 3. , která se uskuteční za účasti předsedů a místopředsedů komisí a výborů, vedoucích odborů krajského úřadu a rady kraje.

Nastala diskuse na toto téma, Ing. Hermann odpověděl všem přítomným na dotazy.

Ing. Fischerová se dotazovala , kdo bude schvalovat výši příspěvku na jednotlivé grantové programy.

Ing. Hermann odpověděl, že vše bude v pravomoci řídících orgánů, tak jak bylo schváleno na Zastupitelstvu kraje Vysočina č. 2/2002. Členové se v diskusi shodli, že by se měli soustředit prozatím na podrobné propracování jednoho návrhu na grantový program. Ing. Zvěřinová dodala, že je dobré myslet na částečnou ekonomickou návratnost pro předkladatele programu.

Ing. Zvěřinová také poukázala na to, že je potřeba určit kontaktní osobu, která bude vysvětlovat případně nejasnosti předkladatelů, popřípadě uchazečů o program. Ing. Hermann sdělil, že samozřejmě s tímto se počítá, a samotný účel fondu je naučit obyvatele podávat programy, vyplňovat dotazníky a to s ohledem na vstup do EU.

 

 

3. Různé

Ing. Hermann poukázal na nutnost výroby propagačních materiálů kraje, a proto velice oceňuje navržený grantový program komise. Zároveň sdělil, že na setkání klubu českých turistů padla výtka na informační centra při Městských úřadech. Ihned dodal, že se uvažuje o školení pro zaměstnance IC. Nastala diskuse na téma informační centra, zda by bylo dobré přenechat vedení podnikatelským subjektům, nebo zda tyto centra nechat při městských úřadech.

 

Ing. Hermann ještě dodal, že by bylo dobré snažit se při výrobě materiálů dodržovat určitý  jednotný styl. S tím souvisí vznik krajského loga a hesla kraje. Na tomto intenzivně pracuje sekretariát hejtmana a oddělení vnějších vztahů.

 

Ing. Zvěřinová vznesla dotaz na situaci v Českých centrech. Poukázala, na to že je třeba dodat spoustu materiálů, ale kraj sám musí říci, co od měst požaduje. Ing. Hermann k tomuto dodal pár vysvětlujících informací.

 

 

4. Závěr

Ing. Fischerová poukázala na program komise na rok 2002, kde jeden z bodu je pozvat podnikatelské subjekty v oblasti cestovního ruchu a seznámit je s činností komise, ale i celého kraje. Domluvili se, že tak učiní po dohodě s Ivanou Mahelovou, a termín další schůzky byl domluven na 25. 4. v Telči, na návrh bude pozván k jednání RNDr. Miloš Vystrčil, první zástupce hejtmana kraje.

Závěrem poděkovala Ing. Fischerová za příjemné prostředí, ve kterém mohla komise jednat a pozvala všechny na prohlídku města.

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                    Ing. Jana Fischerová, CSc.

                                                                           předsedkyně komise cestovního ruchu

 

 

 

 

Záznam pořízen na jednání komise cestovního ruchu dne 25. 3. 2002

Zapsala: Šárka Polívková dne 27. 3. 2002

 

 
 
Zodpovídá: admin
Vytvořeno / změněno: 4.4.2002 / 13.2.2003

Počet návštěv: 6039
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek